Linia Kraków Mydlniki – Podłęże (95)
Ostatnia zmiana: 2025-07-14 (historia)
Odcinki alternatywne
Nazwa odcinka | Od | Do |
---|---|---|
Kraków Nowa Huta Północ – Kościelniki (95 – tor 1): | Kraków Nowa Huta Północ - | Kościelniki |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#5
Szymon Komusiński
(2016-12-08 21:19:54)
Ze względów oszczędnościowych, przy umiarkowanym (wówczas) ruchu do huty do strony zachodniej i północnej, postanowiono zlikwidować podg Dłubnia, w efekcie czego skasowano wszystkie trzy rozjazdy (odbicie z toru parzystego linii 95 na łącznicę 607 plus trapez między oboma torami linii 95; nie wiem czy nie istniał też czwarty rozjazd, prowadzący z łącznicy na żeberko). Tor parzysty od Batowic aż do Dłubni natomiast nadal istnieje, co widać na tym zdjęciu: https://www.bazakole…
Jeśli dojdzie od odbudowy podg Dłubnia to przywrócony zostanie pierwotny układ rozjazdów, z tym że sterowanie będzie już najpewniej odbywać się z którejś z sąsiednich nastawni (Batowic albo Raciborowic). -
#6
Szymon Komusiński
(2018-03-11 15:16:28)
Od 11 marca 2018, w związku z wejściem prac modernizacyjnych na węźle krakowskim w nową fazę (wielogodzinne zamknięcia jedynego czynnego toru na odcinku Kraków Główny - Kraków Wesoła linii nr 91), część ruchu dalekobieżnego została przekierowana na Wielką, a część na Małą Obwodnicę Krakowa. Skutkuje to uruchomieniem regularnych przewozów pasażerskich na liniach nr 95 (Wielka Obowdnica - od Dłubni do Podłęża) i nr 100 (Mała Obwodnica - od Olszy do Płaszowa) oraz na łącznicach nr 602 i 607 (zjazd z linii nr 8 na, odpowiednio, Małą i Wielką obwodnicę).
-
#7
(odp. na #6)
mouset
(2018-03-15 16:34:13)
Pociągi pomiędzy Dłubnią a Nową Hutą poruszają się wyłącznie torem parzystym obecnie, nie ma jeszcze odbudowanego rozjazdu na Dłubni na tor 1, natomiast odbudowano już tor nr 2 linii 95 do Batowic i zabudowano stosowne rozjazdy, z Batowic pociagi kursują torem parzystym do Huty. Szlakowa 100.
-
#8
(odp. na #7)
Szymon Komusiński
(2018-03-15 19:50:53)
Dzięki za informację! 25 marca wybieram się na zaliczenie łącznicy nr 607 w ruchu planowym, to przy okazji zobaczę jak wygląda postęp prac :-)
-
#9
Jacek
(2021-05-30 12:03:04)
Obecnie dość duży ruch pociągów osobowych, szczególnie w dni robocze pomiędzy 9 a 14 ze względu na zamknięcie szlaku Kraków Główny - Kraków Płaszów, związane z przebudową Krakowskiego Węzła Kolejowego i modernizacją D29-91 na odcinku Kraków Główny - Rudzice.
-
#10
Szymon Komusiński
(2021-09-14 16:26:21)
W dn. 29.08.2021 - 06.11.2021 pociąg regio rel. Katowice - Rzeszów (tylko w tę stronę - powrotna relacja p. Kraków Główny) planowo omija Kraków, po linii nr 95, na całej jej długości, od Mydlnik (zasadniczo: Bronowic) do Podłęża. W związku z tym początkowy fragment linii po raz pierwszy w historii czynny w planowym ruchu pasażerskim (odjazd z Mydlnik o 12:52, z Bronowic o 12:55).
-
#11
Szymon Komusiński
(2022-08-17 20:04:27)
Od lipca 2022 odcinek Mydlniki - Batowice przejściowo ponownie nieprzejezdny. Powodem tym razem nie są osuwiska nasypów, a poszerzenie Al. 29 Listopada (DK8) do dwóch pasów, na wylocie z miasta w kierunku Warszawy, skutkujące wyburzeniem połowy istniejącego wiaduktu i likwidacją nasypu w miejscu, gdzie powstanie nowy, szerszy wiadukt.
-
#12
Rafał B
(2023-06-14 10:51:38)
Wiadomo, kiedy zostanie wznowiony ruch linią 95 na odcinku Batowice - Bronowice? Aktualnie widzę, że rozkładana jest trakcja oraz są roboty. Czy planowany jest tam ruch pociągów pasażerskich? Czy tylko pociągi towarowe?
-
#13
heartz
(2023-07-09 09:43:01)
Planowana jest tam SKA.
-
#14
Goteusz
(2025-07-13 20:26:21)
Odcinek Batowice-Piastów-Dłubnia jest używany w ruchu pasażerskim, może ktoś zmienić?
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Kraków Mydlniki – Podłęże (95)