Linia Bąkowiec – Puławy Azoty (82)
Ostatnia zmiana: 2025-08-27 (historia)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Kuba Mędrek
(2017-01-21 19:38:59)
14 października 2000r. na tej linii kręcono sceny do filmu Przedwiośnie
https://www.youtube.… -
#2
PiotrW
(2018-08-20 08:10:58)
Tę linię należy jak najszybciej zlikwidować i wykreślić z ewidencji, żeby nie ponosić niepotrzebnych kosztów (jeśli oczywiście takie są). Niedawno podróżowałem rowerem w okolicach Gniewoszowa i Sieciechowa i w pewnym momencie "przeciąłem" nędzne resztki torów tej trasy, po których nie ma szans, żeby jeszcze cokolwiek kiedykolwiek przejechało. To właśnie takie trasy trzeba likwidować, a nie np. Wolsztyn - Nowa Sól, o którą toczą się (chyba już przegrane, niestety) boje...
-
#3
Tomek
(2019-09-29 15:03:56)
Linia dawno wykreślona z ewidencji, nie ma czego likwidować.
-
#4
Adam Molenda
(2021-08-22 21:23:45)
Trzeba zaznaczyć że po linii Bąkowiec - Wysokie Koło kursowały 4 pary poc. osobowych a przed likwidacją 2 pary. Do Kozienic było 6 par. Poc. towarowe zabierały min. płody rolne z Wysokiego Koła a cegłę z Sarnowa. Do cegielni była wąskotorówka! Poc. obsługiwały parowozy Tkt i Ty. Wagony Pruskie 3 ew 4 zapełnione do granic możliwości gdyż nie było PKS ( jeszcze) a ludzie jeździli do pracy do Dęblina ( zakłady wojskowe) i Pionek (Pronit). Co jeszcze - obieg pociągów był różny, ale taki podstawowy to Dęblin - Bąkowiec - Wysokie Koło - Bąkowiec - Kozienice - Bąkowiec - Dęblin. Ruch pasażerski zamknięto z końcem mają 1969 r. Jechałem to wiem i pamiętam mając 7 lat. Przed stacją Bąkowiec od strony Wysokiego Koła był semafor świetlny wjazdowy gdzie do dziś w Sokółce np. są ramienne! I jeszcze jedno linie do Puław ( wojskowa) przedłużono tak jak do elektrowni Świerże Górne w latach 1973r - 1975r. Oczywiście wiem w tym temacie o wiele więcej więc jakby ktoś chciał proszę o kontakt.
-
#5
Adam Molenda
(2021-08-22 21:29:33)
#3 Tomek. Masz rację, ale sentyment pozostał i te "Przedwiośnie". Jeszcze jedna uwaga! Pomiędzy st. Bąkowiec a Garbatka Letnisko istnieje 3 tor do dowozu węgla do elektrowni Kozienice. Co ciekawe, po transformacji bliżej było o węgiel z Bogdanki na Lubelszczyźnie, niż że Śląska. Z uwagi na remont LK7 Otwock - Lublin węgiel wożono przez Lubartów Łuków i Dęblin! I tak było ekonomicznie! Jak jest teraz, to nie wiem, ale składy nadal jeżdżą z Łęcznej pozdrawiam!!!!!!
-
#6
Igor13
(2024-06-19 23:06:04)
Czy w przeszłości odcinek Bąkowiec - Wysokie Koło nosił numer 85?
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Bąkowiec – Puławy Azoty (82)