OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Zaczernie – Jasionka Lotnisko (626)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2024-06-24 (opisy)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
|  
|
|   5,000
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Igor13 (2023-09-01 20:58:07)
    Według 2.6 wykazu posterunków ruchu i punktów ekspedycyjnych kilometry obiektów na linii prezentują się następująco:

    - Zaczernie (ST) 0,231;
    - Głogów Małopolski Południowy (PO) 2,586;
    - Jasionka Lotnisko (ST) 5,148;

    Nie wiem, czemu nie mogę dodać kilometrażu.
  • #2 Mszkl (2023-10-01 21:17:09)
    Przewozy na linii ruszyły:
    https://www.plk-sa.p…
  • #3 (odp. na #1) Stanisław Romański (2023-10-01 22:38:28)
    Również nie mogę.
  • #4 KolejmanWro (2024-09-28 18:52:40)
    Zarówno mapa w Bazie Kolejowej, jak i Google Maps (jeszcze, bo jest stary satelita) sugeruje, że wcześniejsza bocznica do lotniska przecinała 9-tkę na poziomie ulicy. Kilka lat temu, jadąc tą drogą, chyba nawet mijałem zapuszczony przejazd. Jej dalszy ślad terenowy później pokrywa się z drogą DW869 do lotniska (obecny tor puszczony wiaduktem, dalej idzie między DW a lotniskiem). Dlaczego więc nie wspomina się o starej, rozebranej bocznicy?
  • #5 (odp. na #4) Paweł Skup (2024-09-29 06:29:49)
    Gdy interesowałem się tym fragmentem w roku 2022, to w ogóle dostałem dość silnego zawrotu głowy, bo chyba żadna współczesna linia nie dostarczyła mi takich zagadek i zwrotów akcji. Otóż: na mapie z lat 80., tor (zapewne jako bocznica) nie został narysowany. Czyli albo go nie było wcale, albo był tak tajny, że jeden tok szynowy nie wiedział o drugim. Pojawił się na kolorowej wersji "10" w układzie PUWG-92, ale tylko na odcinku: odejście od LK71, łuczek z przejazdem i kończył na jakiejś budzie w lesie, jeszcze przed obecnym przystankiem Głogów Młp. Pd. NMT (aktualność 2017) podpowiadał mi co innego - że biegł dalej. Zacząłem szperać w necie intensywnie i dogrzebałem się planów realizacji nowego połączenia do lotniska w Jasionce. Były tam 4 warianty i jako wariant do realizacji oznaczono W2, który biegł od... Łętowni, czyli od LK68, od strony Rozwadowa. Co ciekawe, były tam dołączone również traki (geojson). W swojej naiwności ściągnąłem tylko ten przeznaczony do realizacji wariant, zaimportowałem do swojej mapy kolejowej i czekałem cierpliwie na hasło "już działa". Jakież było moje zdziwienie, gdy pod koniec 2023 zobaczyłem na OSM, a także w Bazie, "odświeżoną" starą linię. Przy czym nie została ona poprowadzona dokładnie śladem starej. Rozbieżności sięgają 30 m, czyli więcej niż szerokość nasypu. Ortofotomap rzeczywiście nie ma, a w każdym razie nie opublikowali jej ani nasi (Geoportal), ani Google, Bing, czy Ruscy na Yandexie. Bardzo ciekawy przypadek. Tym bardzie, że projektowany wariant W2 pokrywa się z wybudowanym na ostatnich ~1250 metrach tego pierwszego, ale sama stacja Jasionka Lotnisko jest już poza nim.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Zaczernie – Jasionka Lotnisko (626)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...