OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Ełk – Gołdap (41)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-06-22 (historia)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
| |
  Ełk   (N)
0,000
| |
| |
  Ełk gt   (N)
2,000
 
   
  Przykopka   (N)
6,815 7
 
   
  Chełchy   (N)
9,944 10
 
   
  Kijewo   (N)
14,835 15
 
   
  Olecko Małe   (N)
20,213 21
 
   
  Łęgówek   (N)
25,092
 
   
  Olecko   (N)
27,486 28
 
   
  Sedranki   (N)
30,380
 
   
  Stożne   (N)
36,315 37
 
    42,613 43
 
   
  Pogorzel   (N)
48,017 49
 
   
  Górne   (N)
53,700 54
 
   
  Botkuny   (N)
61,157 62
 
    61,440
 
    64,198
 
   
  Gołdap   (N)
65,316 66
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #7 (odp. na #6) wasiukibic (2021-04-14 08:16:32)
    "A później marszałek uruchomi dwie pary alibizugów" - dlatego też proponowano niejednokrotnie, aby warunkiem otrzymania środków finansowych na remont linii kolejowej z istniejącym, bądź przewidywanym ruchem pasażerskim, było uruchomienie 6 par pociągów pasażerskich na dobę, co jest minimum minimorum, jeżeli chodzi o ofertę. Szkoda mi tego bagienno-szuwarowego - bogata sieć kolejowa odziedziczona po Niemcach, nieprzystosowana do pełnienia centralnej funkcji w województwie przez Olsztyn, utrzymywanie bizancjum w postaci lotniska w Szymanach, a do takiego Olecka nie ma przeca żadnych przeciwskazań, żeby teraz uruchomić pociągi w Ełku. W dodatku bierność odnośnie programu Kolej +, którym można by wreszcie zalepić dziurę w połączeniu Olsztyna z Lidzbarkiem Warmińskim i Bartoszycami.
  • #8 113 (2021-04-14 14:07:40)
    Elektryfikacja odcinka Ełk - Korsze jest jak najbardziej potrzebna tak samo jak przywrócenie ruchu pasażerskiego do Olecka i Gołdapi. Pytanie tylko kiedy Ełk - Korsze miałby zostać zelektryfikowany? Patrząc po planach, to chyba w tym roku miałyby rozpocząć się pierwsze prace. Podobnie tak samo z PKM i linią kolejową nr 201 w województwie pomorskim.

    To, co należy jeszcze wspomnieć to, że linia kolejowa nr 39 też w planach ma zostać zlikwidowana i wybudowana od nowa, z innym przebiegiem. Ma powstać też zelektryfikowana, jednotorowa łącznica Zatyki - Norki. Nie wiem, jaki miałaby mieć przebieg, ale miałaby ulepszyć transport kolejowy w kierunku Suwałk.
  • #9 (odp. na #8) tomimaki (2021-04-14 22:56:13)
    Oby przywrócili ruch do Gołdapi, ale uwierzę dopiero, gdy to zrobią. ;)
  • #10 Jan Gawlik (2021-06-05 12:27:24)
    "A później marszałek uruchomi dwie pary alibizugów" - To nie tylko problem Mazur. Od wrześniowego rozkładu jazdy mają ruszyć przewozy pasażerskie na wyremontowanej trasie (linia 25) z Dębicy do Mielca. Planowane jest dwie pary pociągów na dobę. Co prawda, do września jest jeszcze trochę czasu i może coś się zmieni. Tak samo było z połączeniem Jasła z Rzeszowem. Na remont wywalono kupę kasy, a później był problem z uruchomieniem komunikacji pasażerskiej - bo się nieopłaca.
  • #11 witam (2022-03-02 16:11:06)
    Pamiętam jeszcze czasy świetności kolei......
  • #12 Kamil Grudziński (2024-01-29 18:37:10)
    (#10) Jan Gawlik - pozwól że zacytuję Twe słowa: "Tak samo było z połączeniem Jasła z Rzeszowem. Na remont wywalono kupę kasy, a później był problem z uruchomieniem komunikacji pasażerskiej - bo się nieopłaca.". Podobny problem był na pograniczu (wtedy jeszcze na długo przed 1998 rokiem) dawnego woj. Legnickiego, Zielonogórskiego i Leszczyńskiego kiedy doszło do remontów linii kolejowych 372 (Głogów - Bojanowo), oraz 305 (Grodziec Mały - Kolsko), a potem zawieszono kursy, bo względem decydentów "okazały się nieopłacalne". Ale wtedy było rabanu miejscowych mieszkańców przy tych liniach, ponieważ skasowano im jedyny dojazd do pracy (huta miedzi w Głogowie, ewentualnie dojazd do Głogowa, by przesiąść się na autobusy pracownicze do kopalń).
  • #13 (odp. na #12) Paweł (2024-01-29 20:16:28)
    Remont linii na odcinku Olecko-Gołdap w najbliższym czasie nie grozi. Powtórki z zielonogórskiego nie będzie.
  • #14 Mikol (2024-11-15 14:42:34)
    Trzeba chyba wierzyć w cuda - ale tych nie ma - żeby wierzyć w to, że ta część linii zostanie odnowiona. Co się dzieje na odcinku Białystok - Ełk; praktycznie nic.
  • #15 Paweł (2024-11-16 11:47:12)
    O odtworzeniu linii mówi się w kontekście budowy "Tarczy wschód" https://radio5.com.p…
  • #16 Krzys (2025-01-07 17:32:32)
    Coś drgnęło w sprawie Rail Baltica i modernizacji trasy E75 Białystok - Ełk. Duża kasa z UE, więc jest szansa na pozytywne zakończenie. https://www.plk-sa.p…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Ełk – Gołdap (41)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...