Linia Pyrzyce – Płońsko Pyrzyckie (428)
Ostatnia zmiana: 2025-06-15 (historia)
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
skiadam
(2017-07-22 22:21:09)
Możliwe że były to plany, by się z Jesionowa (Schonow)połączyć poprzez kilka kilometrów z istniejącą wtedy prywatną linią wąskotorową Lutówko (albertinenburg) - Barlinek (Berlinchen). W ten sposób Pyrzyce połączyłyby się bezpośrednio z Barlinkiem. Później możnaby przerobić wąski tor na normalny. Kręta to linia, ale omijająca dolinę Płoni i wzgórza.
-
#2
skiadam
(2017-07-22 22:45:37)
Tor w Płońsku kończy się na 2 metrowym nasypie koziołkiem oporowym. Bynajmniej w latach 90-ych w jego miejscu wystawały wygięte szyny. Na zdjęciach satelitarnych dostrzec można zarys ciągu dalszego tego nasypu (na wys 30-50cm). Być może są to pozostałości niedokończonych prac ziemnych. Jednakże nie ma oficjalnych informacji o budowie takiego odcinka.
-
#3
(odp. na #2)
djSon
(2017-07-24 11:58:42)
Ciężko uzyskać jakieś dane nt projektowanej linii z tamtego okresu, tym bardziej z Niemiec. Ale jak w latach 90-tych były jeszcze w Płońsku tory? Podobno zostały wycięte w '87.
-
#4
(odp. na #3)
Marek Potocki
(2017-07-24 13:04:27)
Dołożyłem co się ze zdjęć satelitarnych da się wywnioskować jako nieukończoną. Do Wołdowa ślady są bardzo ładnie widoczne.
-
#5
Andrzej Klauza
(2019-03-06 09:37:36)
Czy ktoś wie jak wyglądało wyprowadzenie tej linii ze stacji Pyrzyce? Tor musiał biec po prawej stronie linii nr 411 patrząc w kierunku Stargardu, jednak przy nastawni nie ma miejsca na taki tor. Czy był dodatkowy rozjazd za nastawnią, a może jakiś krzyżowy w jej okolicy?
-
#6
(odp. na #5)
djSon
(2019-03-06 11:24:29)
Żadnego anglika nie było. Z tego co mi wiadomo, właśnie tor biegł obok toru do Stargardu, kawałek dalej odbijał w prawo.
-
#7
Stanisław Pikul
(2019-03-06 11:25:37)
Może ta mapa pomoże?
http://amzpbig.com/m… -
#8
(odp. na #7)
Andrzej Klauza
(2019-03-06 12:44:18)
Ciekawe. Z mapy wynika, że rozjazd był dopiero za przejazdem.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Pyrzyce – Płońsko Pyrzyckie (428)
Ogólnopolska Baza Kolejowa