Linia Kutno – Piła Główna (18) (galeria)
Ostatnia zmiana: 2025-08-31 (kilometraż)
Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »
Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
subsens
(2020-07-01 00:44:28)
Do bibliografii 'odcinka Kutno-Aleksandrów': http://rr.aroundspb.…
-
#2
Rafał
(2020-09-08 16:25:51)
Tutaj można podejrzeć bieżące inwestycje: https://www.skyscrap…
-
#3
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-10-20 14:15:17)
Od 2 tygodni na szlaku Kutno - Kaliska Kujawskie jest ZKA z powodu awaryjnego zamknięcia toru po podmyciu.
Zdjęcia tu: https://www.skyscrap…
O mało nie doszlo do katastrofy Icka, bufory wagonu "naskoczyły" na bufory loka.
Również szlak Zielonczyn - Nakło n/Notecią tory nr 1 i 2 od godziny 2:35 dnia 02.10.2020 - wypłukany tłuczeń spod torów na odcinku 7 metrów na głębokości dwóch metrów i przechylone dwa słupy trakcyjne.
" Z przyczyn technicznych niezależnych od PKP PLK wstrzymany ruch pociągów. Przewoźnik POREGIO wprowadził zastępczą komunikację na odcinku Zielonczyn - Nakło n/Notecią. Przewoźnik PKP INTERCITY wprowadził zastępczą komunikację autobusową na odcinku Bydgoszcz Gł. - Nakło n/Notecią. Przewidywany czas trwania utrudnienia do dnia 09.10.2020r do godz. 15:00."
Od nowego rozkładu w XII ma być znacząco zmieniona organizacja ruchu pociągów Polregio na tej linii. -
#4
Dawid Jastrzębski
(2020-10-21 14:29:17)
Obecnie linia na odcinku Zielonczyn-Nakło nad Notecią nieprzejezdna. 02.10.2020 akurat po eksploracji stacji na linii 378 (Chodzież-Gołańcz) i dojechaniu do stacji Wyrzysk Osiek, załapałem się na pierwszy dzień cyrku z komunikacją zastępczą łącznie z rowerem i opóźnionym przyjazdem do Bydgoszczy Głównej o 180 minut... Ale przygoda była niezła, dzięki PR za to! Szkoda, że nie było ryzyka spędzenia całej nocy na stacji Piła Główna z aparatem bo akurat po 17 już nic nie jechało w kier. Piły bo kibel na wahadle się zepsuł. A mi było już obojętne czy ze stacji Wyrzysk Osiek wrócę do Gdyni p. Piłę czy Bydgoszcz, ale zgodnie z tym co miałem na bilecie powrót miałem przez Bydgoszcz i taki powrót wykonałem...
-
#5
(odp. na #3)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-11-10 19:25:29)
Toruń z Olsztynem połączą bezpośrednio 4 pary PR (teraz jest 5) czyli ubędzie 1 para, do Jabłonowa 13 (+2) za to na odcinku Toruń Główny - T. Wschodni zwiększy się ilość par do 23.
Wszystkie połączenia z Bydgoszczy będą kończyć się na Toruniu Wschodnim (14), oprócz kursu 18:40 do Jabłonowa.
Toruń z Olsztynem połączą bezpośrednio 4 pary PR (teraz jest 5) a do Jabłonowa 9 czyli generalnie ubędzie po 1 parze na połączeniach za to na odcinku Toruń Główny - T. Wschodni zwiększy się ilość par do 23.
Z kolei do Kalisk Kujawskich zostaną 4 pary (zamiast jak obecnie 6), w tym 2 połączenia do Kutna: 7:05 oraz 13:05 (teraz ze stacji początkowej Bydgoszcz Gł.).
Ilość kursów do Włocławka zostanie zachowana (16).
Z kolei na szlaku Bydgoszcz Główna - Piła Główna ilość połączeń PR zostanie zmniejszona z 8 do 7, ilość połączeń do Wyrzyska (10) oraz do Nakła (13) ma nie ulec zmianie wg wstępnych planów.
UWAGA: ZMIANA ROZKŁADU 0D 01.01.2020.
Szlak Kutno - Włocławek wogóle nie będzie już obsługiwany przez Polregio.
Na szlaku Włocławek - Toruń Główny zostanie 10 par w tym bezpośrednio 6/4 do/z Bydgoszczy.
Szlak Toruń Główny - Bydgoszcz Główna będzie najbardziej obciążony przez kursy PR na Kujawach,
łącznie 16 par.
(Najbardziej jednak na Kujawach będzie obciążony szlak Toruń Główny - Toruń Wschodni bo 24 pary PR oraz Arriva.)
Szlak Bydgoszcz Główna - Nakło/Notecią 10 par, 8 do Wyrzyska, 7 do Piły.
Dla Kujaw najlepiej byłoby gdyby została tylko Arriva.pl po przejęciu linii Polregio, w zasadzie 2:
Włocławek - Piła (linia nr 18) oraz szlaku Toruń - Jabłonowo (*).
Pozostałe linie jak Ino - Laskowice (linia nr 131) oraz Mogilno/Ino - Toruń powinny zostać w gestii PR Wielkopolska i Pomorze uzupełnione o pojedyncze kursy Arria.pl odcinkowo.
W ten sposób PR kujawskie mogłyby zostać zlikwidowane.
A biorąc "postęp" kryzysu, na razie niezauważalny chyba dla nikogo, za rok może nie zostać pracy przewozowej nawet dla samej Arrivy.
(*) Arriva.pl musiałaby pozyskać tabor "elektryczny" dla obsługi tych 2 odcinków. -
#6
(odp. na #5)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-02-22 00:54:08)
Od nowego rozkładu wiosennego czyli od 14.03.2021 poprawa sytuacji na szlaku.
Będą bezpośrednie relacje z Bydgoszczy do Włocławka: 7 w święta a 10 w dni robocze a z tego 2 wydłużone do Kutna i 2 do Kalisk Kujawskich.
W drugą stronę z Kutna będą 4 połączenia z tego wieczorne skrócone do Torunia.
A dodatkowo krótka relacja lokalna Kaliska K. do Włocławka o 15:04. -
#7
Rafał
(2021-03-06 22:20:18)
Pomiędzy Toruniem a Bydgoszczą, na wyznaczonych odcinkach planowane jest zwiększenie szlakowej do 140km/h (Ciepice - Solec, Solec - Łęgnowo).
-
#8
(odp. na #7)
X. Piast II Chrobry
(2023-11-27 17:21:20)
Ale obecnie jest czynny tylko 1 tor na szlaku Kluczyki - Łęgnowo, do Solca nieparzysty, od Solca parzysty, w Łęgnowie czynna tylko krawędz zachodnia przy parzystym, dalej wjazd pociągu na kierunek właściwy - stan na 23.10 br.
Ponadto obsługę szlaku Kutno - Toruń Główny obejmie w całości PR - 7 par w dni robocze (święta 5).
2 kursy ŁKA zostaną zlikwidowane.
Miałem przyjemność jechać ŁKA z Kaliskiego (11:55) do Bydgoszczy (z przesiadka w Toruniu).
Ruch pacjentów z Kutna do Włocławka symboliczny.
Trochę szkoda teraz, bo jadąc bezpośrednio do Torunia, ŁKA robiła zajazd na Wschodni, co było korzystne.
Ja, niestety jechałem najpierw do Bydgoszczy, a potem powrót na Toruń Miasto. -
#9
X. Piast II Chrobry
(2025-03-05 12:42:33)
Powstanie nowy przystanek kolejowy Nakło nad Notecią Zachodnie w woj. kujawsko-pomorskim, na linii nr 18 Kutno - Piła Główna.
Inwestycja będzie kosztować 12,88 mln zł - poinformował w środę Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
https://stooq.pl/n/?… -
#10
Programista Kolejowy
(2025-06-09 19:44:58)
271 [Wrocław Główny - Poznań Główny] na całym odcinku
351 [Poznań Główny - Szczecin Główny] na odcinku Poznań Glówny - Poznań Główny POD
354 [Poznań Główny POD - Piła Główna] na całym odcinku
405 [Piła Główna - Ustka] od rozjazdu początkowego by przejechać na tory do Piły Północ
Tory stacyjne piły
18 [Kutno - Piła Główna] podobnie jak 405
203 [Tczew - Kostrzyn] Ostbahn [tak samo]
999 [Piła Główna - Piła Północ] na całym odcinku [totalny bezsens mogli nas 405 od razu puścić]
405 [Piła Główna - Ustka] ponownie ale tym razem do Szczecinka.
Po zatrzymaniu w Szczecinku, niestety urwał mi się materiał do Białogardu ale w ramach stacji skład przejechał jeszcze 210 [Chojnice - Runowo Pomorskie] by wbić się na 404
404 [Szczecinek - Kołobrzeg] w tym fragment 202 [Gdańsk Główny - Stargard] w ramach przejazdu na stacji Białogard.
Na piechotę zwiedzimy: linię portową w Kołobrzegu, gdzie pociągi jadą po ulicy i rondo, gdzie krajowa 11 zaczyna swój bieg do Bytomia.
https://youtu.be/qLC…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Kutno – Piła Główna (18)