OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Łódź Kaliska – Zasieki – Forst (14/491) (galeria)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-12-21 (kilometraż)

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (przed 1914-08-01)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Król (2008-09-13)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2009-09-27)
opis ⇵
Obraz
fot. Wiesław Łomacz (2010-08)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2011-06-25)
opis ⇵
Obraz
fot. wasiukibic (2015-06-20)
opis ⇵
Obraz
fot. wasiukibic (2015-06-20)
opis ⇵
Obraz
fot. Tomasz (2017-08-17)
opis ⇵
Obraz
fot. wasiukibic (2017-09-16)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #6 Maciej (2018-06-05 09:22:05)
    Ponoć w tym roku ma być przywrócone połączenie z Leszna do Głogowa. Czy ktoś mógłby to potwierdzić?
  • #7 Gr (2018-06-05 15:36:45)
    Potwierdzić ci może strona portalpasazera.pl o ile ma być takie coś to tam powinieneś znaleść informacje. Z reszta tego można było sie odrazu domyśleć bo na każdym rozkładzie każdy jest podana ich strona.
  • #8 (odp. na #6) Łukasz Kiąca (2018-11-01 17:22:58)
    Artykuł z portalu elka.pl z dn. 01.11.2018 r. o planowanym przywróceniu połączeń kolejowych między Lesznem a Głogowem. Termin uruchomienia: grudzień 2019 r.
  • #9 Łukasz Kiąca (2019-04-24 14:20:55)
    Film z kabiny maszynisty z przejazdu odcinkiem Leszno - Głogów. Nagranie z lata 2017 r.
    https://www.youtube.…
  • #10 Łukasz Kiąca (2019-06-07 21:19:15)
    Artykuł o założeniach przewozowych dla ruchu pasażerskiego na odcinku Leszno - Głogów
    https://www.rynek-ko…
  • #11 Łukasz Kiąca (2019-06-12 09:23:15)
    Odcinek Leszno - Głogów objęty jest zadaniami:
    1. Zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych.
    2. Opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu pn. "Prace na liniach kolejowych nr 14, 815, 816 na odcinku Ostrów Wlkp. - (Krotoszyn) - Leszno - Głogów wraz z elektryfikacją odcinka Krotoszyn/Durzyn - Leszno - Głogów.
    W ramach 1-go nie będą prowadzone żadne prace remontowo-utrzymaniowe na odcinku dolnośląskim tj. km 266,745 do 280,509, ani remont mostów nad Odrą (km 280,129) i Starą Odrą (km 279,549). Natomiast wybrany wariant projektu nr 2 przewiduje przywrócenie do użytkowania i modernizację obydwu torów na odcinku Głogówko - Głogów. Wariant zakłada modernizację obydwu ww mostów.
  • #12 Łukasz Kiąca (2019-07-26 18:49:14)
    Artykuł z portalu "Telewizja Młodzieżowa Leszno" z projektem rozkładu jazdy od grudnia 2019 r. na odcinku Leszno - Głogów - (Zielona Góra Główna), w tym kilka zdjęć z prac rewitalizacyjnych.
    http://nowa.tvml.pl/…
  • #13 Maciej (2019-11-19 13:59:01)
  • #14 Blazej Krawczyk (2019-12-17 22:47:21)
    Lokalny portal Ziemia Wschowska informuje o planowanym podniesieniu prędkości na odcinku Lasocice - Wschowa.

    https://zw.pl/news/p…
  • #15 wasiukibic (2020-01-20 13:14:24)
    Frekwencja w pociągach na odcinku Żary - Tuplice w łykendy jest po prostu tragiczna i w tej formie to połączenie nie ma kompletnie racji bytu. Pociąg z Wrocławia wyludnia się niemal całkowicie w Żarach i dalej jedzie około 5 osób, z czego część wysiada w Tuplicach. Wymiany podróżnych w Sieniawie, Lipinkach czy Dębince praktycznie nie ma. Moje spostrzeżenia na podstawie kilku przejazdów potwierdziła obsługa pociągu. A do obsługi wyznaczony jest jeden z najlepszych szt-ów we flocie spalinowej województwa dolnośląskiego, które jest z taborem "na styk", jeżeli chodzi o kursy po bezdruciu. W tygodniu jest nieco lepiej ale oferta jest tragiczna i brak przystanku kolejowego przy Kronopolu, gdzie pracuje mnóstwo ludzi z okolicznych miasteczek i wsi.
    Z założenia pociąg Wrocław - Forst miał być dowozówką dla turystów, którzy wybierają się jednośladem zwiedzać okoliczne atrakcje, a jest ich niemało, sam rozkład (przyjazd rano, wyjazd wieczorem) również jest ułożony po ruch turystyczny. Niestety, jadąc tym odcinkiem kilkanaście razy rowerzystów spotkałem raz. Nie spotkałem się z jakąkolwiek formą promocji połączenia pociąg - rower - pociąg, mimo że dzięki temu można zobaczyć m.in. Park Mużakowski, zespół pałacowy w Brodach, Spreewald, fabrykę materiałów wybuchowych w Brożku itp. Lubuskie ma to chyba w głębokim poważaniu, dolnośląskie też - bo to w sumie nie ich rejony, a pociąg - którym mnóstwo turystów z Wrocławia czy Legnicy mogłoby podróżować celem zwiedzenia atrakcji Łuku Mużakowskiego - od Żar świeci pustkami. Dla miejscowych kurs ten jest kompletnie chybiony - bo kto niby pojedzie z Żar na zachód od godzinie 7.40 rano? Ani nie da rady wrócić z zakupów przed południem, ani wieczorem z kina czy baru.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Łódź Kaliska – Zasieki – Forst (14/491)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...