Linia Łódź Kaliska – Zasieki (14)
Ostatnia zmiana: 2021-12-17 (opisy)
Odcinki alternatywne
Nazwa odcinka | Od | Do |
---|---|---|
Ostrów Wielkopolski – Ociąż (dawny przebieg): | Ostrów Wielkopolski - | Ociąż |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#18
(odp. na #17)
wasiukibic
(2020-05-19 14:42:41)
Ciężko mi to pojąć, zważywszy na to, że udało się połatać odcinek Głogów - Leszno i reaktywować tam przewozy pasażerskie. Żeby jeszcze Głogów - Żagań był jakiś skomplikowany pod kątem inżynieryjnym - fakt, jest Czerwony Most na Bobrze pod Żaganiem ale tam cały czas latają ciężkie brutta - to i lekki szt dałby radę, nawet przy ograniczeniu prędkości. PLK grzebie póki co przy odcinku Łódź Kaliska - Zduńska Wola i to z problemami, bo po drodze były pirypałki z wykonawcą. W tym tempie odcinek Głogów - Żagań prędzej zamkną z uwagi na stan techniczny, niż doczeka się remontu. W ogóle to zrzucanie remontów takich linii na barki samorządów jest co najmniej niesmaczne - po coś w końcu jest lista linii o znaczeniu państwowym, więc to samo państwo powinno wziąć na swoje barki ciężar utrzymania i remontów, a nie oglądać się na samorządy, które nie dość, że muszą dźwigać na swoich barkach koszty uruchamiania przewozów, to jeszcze mają dbać o infrastrukturę zaniedbaną przez państwowego molocha od dziesięcioleci.
-
#19
(odp. na #14)
Givexnine Poznań
(2020-07-05 22:34:22)
Wydaje mi się, że teraz sytuacja nieco się poprawiła. W Żaganiu do popołudniowego pociągu wsiada pięć osób, obłożenie około 40%, w Żarach jedna osoba wsiada, większość wysiada, dalej jedzie może 15 osób, w Lipinkach wysiada pasażerka z dużą walizką - zapewne wracająca z dalekiej podróży, w Tuplicach wysiada 5 osób, reszta jedzie dalej. W pociągu powrotnym, po godzinie, aż do Żar niemalże ten sam zestaw pasażerów. W Tuplicach wsiada grupka turystów na rowerach, nie jest to ich pierwsza taka wycieczka, jedzie też kilka osób, obładowanych proszkami, wracających z Forstu. Jedna osoba wysiada w Dębince. W Żarach pociąg zapełnia się w 80%, w Żaganiu część wysiada, ok. 30 podróżnych wsiada.
-
#20
Givexnine Poznań
(2020-07-06 21:06:13)
Tutaj mój film z przejazdu linią: https://www.youtube.…
Widoczne wszystkie stacje i przystanki po drodze, jak i wiadukty, mijane wsie itp. -
#21
Łukasz Kiąca
(2020-09-12 09:50:57)
W dniach 7-11.09 br., z powodu prac torowych na wysokości post. odg. Durzyn (w tym remontu rozjazdu nr 18, prowadzącego na l-815) pociągi relacji Leszno - Ostrów Wlkp. kursowały obwodnicą Krotoszyna. Dla podróżujących do miasta zorganizowano ZKA Gorzupia - Krotoszyn. Poniżej filmy z okna pociągów podczas przejazdu kolejową obwodnicą Krotoszyna.
https://www.youtube.…
https://www.youtube.… -
#22
(odp. na #21)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-10-12 14:12:29)
A w jaki sposób była zorganizowana ZKA? Czy może taxi?
-
#23
(odp. na #22)
Łukasz Kiąca
(2021-03-04 19:30:40)
Przesiadka na przystanku Gorzupia na autobus ZKA do Krotoszyna i z powrotem.
-
#24
(odp. na #23)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-03-04 20:26:13)
Tak spytałem żartem o taxi bo w VIII pociąg w Ostrowie (przyj. 18:24) miał 1 pacjentkę na pokładzie.
-
#25
113
(2021-03-24 13:21:26)
Dobrze byłoby gdyby odcinek z Głogówkowa do Żagania był dwutorowy. Też jestem za, aby na odcinku Głogów - Żagań odbywał się ruch pasażerski. Odcinek ten potrzebuje modernizacji. A dodatkowo potrzebne są prace nad podjęciem elektryfikacji odcinka Krotoszyn - Głogów.
-
#26
wasiukibic
(2021-03-24 13:37:26)
Dwutorowy i najlepiej zweryfikowany powinien był cały ciąg od Łodzi Kaliskiej, aż po Forst i dalej w głąb Niemiec. Takie były plany jeszcze w latach 80. XX wieku, przerwane i do dziś do nich nie powrócono. Było kilka artykułów medialnych dotyczących rewitalizacji i elektryfikacji odcinka Głogów - Krotoszyn, oczywiście bez konkretów. Dalej, do Żagania i Tuplic są tylko jakieś mgliste deklaracje i przepychanki pomiędzy UMWD i UMWL, na których to barki PLK najchętniej scedowała by obowiązek wyremontowania linii kolejowej o znaczeniu państwowym.
-
#27
Givexnine Poznań
(2021-06-08 20:42:56)
Frekwencja w pociągu Leszno - Głogów - Zielona Góra w dniu 2.06 bardzo kiepska. Na stacjach i przystankach po drodze, między Lesznem a Głogowem wymiana pasażerów wynosi 0, jedynie we Wschowie wsiadły 3 osoby. Wszyscy pasażerowie na tym odcinku (a zajętych było ok. 20% miejsc) jechali w relacji Leszno-Głogów i nikt dalej. W Głogowie wszyscy wysiedli, wsiadł nowy zestaw pasażerów. Dopiero w Nowej Soli pociąg zapełnił się podróżnymi.
[Dodaj nowy komentarz]
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane
jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Łódź Kaliska – Zasieki (14)