OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Warszawa Zachodnia – Kunowice (3)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-08-14 (podobiekty)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
3,082
| |
| |
| |
| | 6,804
| |
| | 8,370
| |
| | 8,993
| |
| | 10,719
| |
| | 15,384
| |
| |
  Ołtarzew   (W)
18
| |
| | 21,369
| |
| |
  Płochocin   (W)
21,978
| |
| | 26,470
| |
| |
  Błonie   (W)
28,684
| |
| |
  Witanów   (W)
31,118
| |
| |
  Boża Wola   (W)
34,318
| |
| |
  Seroki   (W)
38,534
| |
| | 41,942
| |
| |
  Piasecznica   (W)
47,008
| |
| |
  Sochaczew   (W)
54,315
| |
| |
  Kornelin   (W)
58,725
| |
| |
  Nowa Sucha   (W)
62,781
| |
| |
  Kęszyce   (E)
65,157
| |
| | 67,470
| |
| |
  Bednary   (E)
72,327
| |
| |
  Mysłaków   (E)
75,783
| |
| |
  Arkadia   (E)
76,893
| |
| | 78,870
| |
| | 80,649
| |
| | 86,938
| |
| |
  Słudźwia   (W)
87,800
| |
| |
  Jackowice   (E)
93,380
| |
| |
  Zosinów   (E)
99,700
| |
| |
  Żychlin   (E)
107,106
| |
| | 115,866
| |
| | 120,610
| |
| |
  Sklęczki   (E)
122,050
| |
| |
  Kutno   (E)
125,903
| |
| |
  Kutno Azory   (E)
| |
| | 134,608
| |
| |
  Krzewie   (E)
138,780
| |
| |
  Turzynów   (P)
148,264
| |
| |
  Kłodawa   (P)
157,620
| |
| |
  Zamków   (P)
163,832
| |
| |
  Barłogi   (P)
166,107
| |
| |
  Koło   (P)
175,657
| |
| |
  Budki Nowe   (P)
181,750
| |
| |
  Kramsk   (P)
187,834
| |
| | 195,127
| |
| |
  Patrzyków   (P)
195,648
| |
| |
  Konin   (P)
204,496
| |
| |
  Konin Zachód   (P)
206,557
| |
| |
  Kawnice   (P)
211,636
| |
| |
  Spławie   (P)
216,161
| |
| | 221,612
| |
| |
  Cienin   (P)
224,497
| |
| |
  Słupca   (P)
232,800
| |
| |
  Strzałkowo   (P)
236,869
| |
| |
  Wólka   (P)
240,819
| |
| |
  Otoczna   (P)
245,213
| |
| | 248,407
| |
| | 253,293
| |
| |
  Podstolice   (P)
262,729
| |
| |
  Nekla   (P)
268,403
| |
| |
  Gułtowy   (P)
274,380
| |
| |
  Libartowo   (P)
| |
| | 281,277
| |
| |
  Paczkowo   (P)
285,790
| |
| |
  Swarzędz   (P)
291,618
| |
| | 294,112
| |
| |
| |
| | 294,954
| |
| | 298,997
| |
| | 301,577
| |
| | 304,656
| |
| | 309,155
| |
| | 311,502
| |
| |
  Rudnicze   (P)
312,209
| |
| | 312,846
| |
| |
  Plewiska   (P)
314,525
| |
| |
  Palędzie   (P)
318,278
| |
| |
  Dopiewo   (P)
323,501
| |
| |
  Otusz   (P)
329,408
| |
| |
  Buk   (P)
334,137
| |
| | 338,585
| |
| |
  Opalenica   (P)
343,376
| |
| |
  Porażyn   (P)
351,149
| |
| |
  Sątopy   (P)
357,090
| |
| |
  Nowy Tomyśl   (P)
362,041
| |
| |
  Jastrzębsko   (P)
366,964
| |
| |
  Chrośnica   (P)
371,895
| |
| |
  Zbąszyń   (P)
379,335
| |
| |
  Chlastawa   (F)
382,754
| |
| |
  Zbąszynek   (F)
385,628
| |
| | 387,742
| |
| |
  Obra   (F)
| |
| |
  Szczaniec   (F)
396,495
| |
| |
  Kupienino   (F)
402,084
| |
| |
  Świebodzin   (F)
407,344
| |
| | 412,489
| |
| |
  Mostki   (F)
417,822
| |
| |
  Bucze   (F)
420,589
| |
| |
  Toporów   (F)
427,562
| |
| |
  Drzewce   (F)
434,253
| |
| |
  Torzym   (F)
443,423
| |
| |
  Boczów   (F)
451,135
| |
| |
  Rzepin   (F)
460,781
| |
| |
  Kunowice (PGL)   (F)
472,731
| |
| |
  Kunowice   (F)
472,936
| |
| |
  Słubice   (F)
475,925
| |
| | 478,098
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #9 Błażej Kopka (2023-04-13 23:30:22)
    Mości Książę - co ma na celu Twój komentarz? Chcesz kogoś oczernić?
    Ja tylko przypominam, że po modernizacji Zielonej Góry z Poznaniem, jakże kontrowersyjnej, mamy czasy z czasów, gdy była zmiana czoła w Czerwieńsku... I nikt nie narzeka!!! Zatem remont, gdzie nie jest gorzej niż kiedyś było to chyba raczej temat do pochwał!!! Co z tego, że spóźnili się tyle lat? To jest naprawdę taki wielki problem??!!
  • #10 (odp. na #9) Xiążę Piast II Chrobry (2023-05-30 23:53:36)
    Dzisiaj ok. południa pociągi na szlaku Palędzie - Porażyn miały opóźnienia rzędu 40 minut.
    Wysiadła automatyka sterowania ruchem, na wszystkich przejazdach były podniesione szlabany.
    W związku z tym, pociągi na tym odcinku miały prędkość ślimaka.
  • #11 (odp. na #9) Xiążę Piast II Chrobry (2023-07-03 23:11:04)
    Szlak Opalenica - Nowy Tomyśl obecnie czynny tylko tor nieparzysty.
    Powrotny duży remont nawierzchni, stoi długi pociąg i sypie tłuczeń, na noc zjeżdża do Opalenicy.
    Niektóre przejazdy zlikwidowane.
    Teraz stacje N. Tomyśl, Zbąszyń i nawet Buk i Palędzie, mocno obstawione przez towary na boku.
    Te 20 km to jednak duże ograniczenie, teraz widać ruch.
    Poranny KW z Poznania (8:58) w Tomyślu zjechał na bok i przepuścił "berlinczyka".
    Z przeciwka nadjechał IC do Gdyni i musiał czekać na zielone, a za nim już jechał KW do Poznania.
    Kontenerowiec do Chin na boku długo musiał czekać na wolna drogę.
  • #12 (odp. na #3) X. Piast II Chrobry (2023-12-26 17:55:06)
    Odcinek Sokołowo Wrzesińskie - Podstolice = 6,56 (nr łącznicy 808), łącznica 707 = 2,37 km czyli razem 9,82 km.

    Od nowego rozkładu kursuje bezpośredni, popołudniowy Regio z Poznania do Rzepinia.
  • #13 (odp. na #9) X. Piast II Chrobry (2024-02-08 11:32:32)
    Ministerstwo niezadowolone z remontu trasy kolejowej Poznań - Warszawa za 2 mld złotych. Czas podróży ma się skrócić o... minutę lub 8 minut.
    https://epoznan.pl/n…
  • #14 Błażej Kopka (2024-02-08 20:36:53)
    Czy czas przejazdu jest jedynym miernikiem jakości przejazdu? Jeśli każdy remont miałby przyśpieszać czas przejazdu, to w modelu matematycznym dojdziemy do sytuacji: czas przejazdu = 0... A potem wejdziemy na czas ujemny :)
  • #15 (odp. na #14) Antek Kujawski (2024-02-10 11:53:56)
    Tak, czas ujemny. Jak będziemy zmniejszać czas przejazdu modernizacjami, to pociągi osiągną prędkość nadprzestrzenną. Te twoje komentarze, to jest parodia sama w sobie. Nie wiem, ale piszesz, jakbyś miał 10 lat.
  • #16 (odp. na #15) Bram Bor (2024-02-11 11:20:29)
    Twój przedpiśca ewidentnie pokpiwa z ignoranckiego bożka skrócenia czasu przejazdu jako jedynego celu modernizacji, bo to tylko jeden z jej elementów.
    Co dla linii jest istotniejsze? 20 pociągów dziennie jadących 2h30 czy 10 o czasie jazdy 2h10? Przy prędkości 160 km/h na +-300 km i postojach pośrednich prędkość handlowa na poziomie 125 km/h to prawie sufit. Nawet jakby podnieść prędkość ze 160 do 200, to czas najszybszych pociągów (Poznań-Konin-Kutno-Warszawa) skróci się do 2h00-2h10. Medialnie to znów niby tyle co nic, ale pracownicy mediów i twórcy zawartości portali nie musieli uważać w szkole na fizyce i matematyce.
  • #17 et21 (2024-02-11 22:06:06)
    A to 2.30 czy 2.10 jest wgl merytoryczne w tym kontekście? Akurat 20 min różnicy może zdecydować, że samochód lub nawet autobus stanie się bardziej konkurencyjny.
    Zresztą policzmy - na JG-Wro jest potok dajmy na to 5k px dziennie. 20 min x 5000 daje ~1700 godzin, licząc 30zł/h, 50k zł.
    Dla porównania, 15zł dopłaty, 130km x 2, 10 par pociągów, daje kwotę dopłaty UMWD 40k zł dziennie.
    Jeżeli 50k to dla zarządcy takie nic, to może niech ludziom albo przynajmniej UMWD odda te pieniądze? Ale z własnych środków, nie z dotacji od podatników ani z kanibalizacji cudzego majątku.
  • #18 Jakub (2024-04-12 20:23:43)
    Błędna data elektryfikacji! Do Błonia zelektryfikowano w 1952 roku (Błonie - Tłuszcz). Przecież łatwo to sprawdzić, to jedna z głównych linii w Polsce.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Warszawa Zachodnia – Kunowice (3)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...