Linia Poznań Starołęka – Poznań Malta
Ostatnia zmiana: 2023-12-21 (przebieg)
Legenda (Wygenerowano dnia: 2025-08-19) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2025-04-15)
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-01-07 00:32:04)
Przeczytałem wczoraj w książce o Poznaniu, że w Sylwestra roku 1959, pociąg zderzył się z tramwajem, w miejscu, gdzie jest dzisiaj przystanek Oś. Rzeczypospolitej.
Nikt nie zginął, ale było dużo rannych. -
#2
Wojciech Frykowski
(2021-01-18 23:37:43)
Na CYRYL-u jest takie foto bez daty https://cyryl.poznan…
Wygląda na to, że tor miał bocznicę lub po odcięciu od strony ul.Hetmańskiej był wykorzystywany od strony ul.Inflanckiej? W tle budynek 34-35 na os.Bohaterów II Wojny Światowej, jeszcze bez kościoła. Lata 70/80?
Widok od strony ul.Chyżańskiej z placu Rtajskiej Fabryki Domów. -
#3
(odp. na #2)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-02-03 22:44:38)
Najlepiej robić kopie takich zdjęć a w opisie dać link do orginału ze wzgl. na prawa autorskie.
Bo gdy znikają jak to, to pózniej nie wiadomo o co chodzi.
pl.wikipedia.org/wiki/Osiedle_Bohaterów_II_Wojny_Światowej
Osiedle to było budowane jako przed ostatnie na tzw. Dolnym Tarasie Rataj, a ostatnie w tamtych latach 70-tych.
Kuzynka mojej mamy wprowadziła się tu w 1973 roku a 2 lub 3 lata wcześniej znajomi rodziców na Jagiellońskie.
https://goo.gl/maps/…
Mniej więcej w tym miejscu była stacyjka postojowa wagoników fabryki domów.
W niedziele jezdziliśmy nimi gdyż były puste.
Ale nie było to zbyt mądre bo były ciężkie i mogły zrobić krzywdę. -
#4
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-04-02 23:36:56)
Jeszcze odn. #1.
15 lat pózniej, już kolei tu nie było w tym miejscu ale przejazd przez tory tramwajowe, zmiennik dziadka jego taksówką Warszawa 223 wjechał pod tramwaj.
Taki przypadek.
Dziadek przeżył stres z tego powodu, dostał raka i pół roku pózniej umarł.
Taka Warszawa, a była nowa, z taksometrem wtedy min. 120.000, akurat podobna wartość pieniądza w 1975 roku jak dzisiaj, więc można sobie wyobrazić że niewielu było stać na taki pojazd.
Z kolei 20 lat temu na następnym przejezdzie, 800 m w kierunku Ronda Rataje, CC700 z całą rodziną wjechał też prosto pod tramwaj.
Kierowca zginął, ale nic nie powiedziałem żonie bo w ciąży, tylko wszystkich wyciągałem bo ludzie stali i tylko się gapili jak to urodzone Ofermy pułkowe Polskie.
A motorowy tylko kuzwa fajeczkę palił bo zestresowany.
Niby to było tylko 60 metrów od startu tramwaju ale ten jednak ostro przyspieszał, stary Helmut, i była duża prędkośc i taki finał.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Poznań Starołęka – Poznań Malta