OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Podłęże – Tymbark (622)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-10-16 (historia)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
 
   
 
   
 
   
  Surówki   (K)
 
   
  Wiatowice   (K)
 
   
  Gdów   (K)
 
   
  Zręczyce   (K)
 
   
  Gruszów   (K)
 
   
  Sawa   (K)
 
   
  Szczyrzyc   (K)
 
   
  Stróża   (K)
 
   
 
   
  Tymbark   (K)

Odcinki alternatywne

Nazwa odcinkaOdDo
Podłęże R401 – Podłęże Blachówka (622 – tor 2): Podłęże R401 - Podłęże Blachówka
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #4 (odp. na #3) djSon (2018-11-30 16:17:33)
    No i 300 mln. złotych za 7 km odcinka kolejowego? To jest jakaś żenada, a najlepsze jest w tym wszystkim to, że firmy budowlane przeżywają obecnie kryzys... Znaczy to ma swoją przyczynę, ale to akurat jest temat na inną rozmowę.
  • #5 (odp. na #4) Qboll (2018-12-03 10:59:53)
    Ale masz jakieś pojęcie na temat tych przedsięwzięć? Zastanowiłeś się może co jest modernizowane za te 300 baniek? Może tam jakiś LCS powstaje? Albo jakaś duża stacja intermodalna? Takie sumy nie biorą się z sufitu.
  • #6 (odp. na #5) Stanisław Pikul (2018-12-03 11:45:07)
    To jest fragment programu poświęconego rozwojowi linii lokalnych a więc o żadnych LCS-ach czy stacjach intermodalnych nie ma mowy. Chyba właśnie stamtąd wzięli te ceny - przecież nie z ... ;) W końcu okres przedwyborczy w którym ogłoszono program sprzyjał mnożeniu obietnic - zawsze 'damy 300 mln zł' wygląda lepiej niż np. 3 mln .
  • #7 (odp. na #5) wasiukibic (2018-12-03 11:46:27)
    O rzetelności tych wyliczeń niech świadczy fakt, że za 6 km linii Dzierżoniów - Bielawa Zachodnia, gdzie nie trzeba wykupywać gruntów, zmieniać geometrii toru czy remontować obiektów inżynieryjnych (poza przepustami i przejazdami kolejowymi) należy zapłacić 100 baniek. Za remont ciągu Jelenia Góra - Lwówek Śląski - Złotoryja - Legnica - 270 mln (ok. 80 km, na przeważającym odcinku teren podgórski i górski, kilka dużych obiektów inżynierskich - mosty, tunele, wiadukty). Gdzie tu sens i logika? Albo jedna inwestycja przepłacona na maxa, albo druga niedoszacowana. Na dodatek odcinek Prudnik - Krapkowice wyremontowano niedawno ze środków MON-u, a do Zamościa ma być budowana łącznica omijająca Zawadę, a nie zupełnie nowy odcinek z Krasnegostawu. Mapka dobra do pokazywania na propagandowych wieczorkach politycznych.
    Z tymi LCS-ami to też kogoś ostro ponosi - UMWD robił taką symulację w przypadku odcinka Wrocław - Sobótka - Świdnica Miasto; w perspektywie 100 lat taniej jest po drodze utrzymać 3 mijanki z ludzką obsadą.
  • #8 (odp. na #6) Qboll (2018-12-03 14:10:45)
    Jeszcze pytanie o geologię. Jakie tam są grunty? Jak wygląda stateczność nasypów? Zmieniamy coś w geometrii? Generatorów kosztów jest mnóstwo. Uwierz mi, w PLK siedzą takie sknery, że nie pozwolą wydać nawet jednej złotówki na darmo. Znam tych dziadów już od kilku lat.
  • #9 (odp. na #7) Stanisław Pikul (2018-12-03 18:50:16)
    Sporządziłem sobie zestawienie do tego projektu - jeżeli jest możliwość jego umieszczenia chętnie prześlę (xls lub pdf). Wspomniane Świecie-Terespol było najdroższe (43 mln/km) potem Warszawa-Konstancin (33 mln/km), najtaniej Sokołów-Siedlce (2,3 mln.km) i Krapkowice-Prudnik (2,4 mln/km). W całej dyskusji pomijamy też (ujęty w powyższym zestawieniu) udział własny w wysokości 15 % (czyli ok. 1 mld na całość programu). Mam wątpliwości czy samorządy nie zmieniłyby zdania o celowości przywrócenia ruchu. :(
  • #10 ZenobeK (2018-12-03 19:25:21)
  • #11 (odp. na #9) Qboll (2018-12-04 08:10:55)
    Mówimy o dwutorowej magistrali w kierunku dużego przejścia granicznego. Pieniądze o których piszesz to normalka. Moja stacja przebudowuje się za ponad 100 baniek, a jest tu tylko 10 torów. Co prawda jest to CMK, ale i tak...
  • #12 ZenobeK (2018-12-14 22:54:14)
  • #13 Antek Kujawski (2023-10-12 18:51:47)
    Ja mam tutaj takie pytanie do administracji: dlaczego na mapie kolejowej nie są umieszczane projektowane szlaki, takie jak ten?

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Podłęże – Tymbark (622)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...