OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia (Casekow Ldb. –) Ladenthin – Pomorzany Wąskotorowe

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-01-06 (historia)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Ladenthin   (DE)
28,800
 
   
  Barnisław   (Z)
30,700
 
   
  Warnik   (Z)
31,400
 
   
  Karwowo   (Z)
32,600
 
    34,200
 
    36,500
 
    38,300
 
    40,400
 
    42,100
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Darek Nowak (2020-01-25 19:31:15)
    Gdyby włodarze miasta i regionu, zarówno dawni jak i obecni, patrzyli trochę bardziej perspektywicznie, ten szlak od Barnisławia miałby dalej rację bytu.
    Trzeba było już wcześniej myśleć by lokalizować duże osiedla tam gdzie jest już jakaś choćby pierwotna forma transportu masowego.
    Nawet jeśliby przekuć ten odcinek do Gumieniec na 1435 tylko dalej na 1 tor, mógłby tędy jechać kurs albo do Niebuszewa przez Turzyn a drugi przez Główny na Słoneczne.
    Ten drugi szlak z Centralnego przez Zdroje na Słoneczne musiałby jednak zostać rozwiązany jako 2 toroy + budowa tunelu o długości ok. 700 m pod grupą postojową do Portu przy ul. ks. Anny: https://goo.gl/maps/…
    Mogłaby to być tańsza namiastka metro z którego zbudowano tylko pzrejście podziemne pod ul. Wyzwolenia: https://goo.gl/maps/…
    Dzisiaj jednak nawet nie został ślad po tej dość obszernej budowli podziemnej gdyż po niedawnym remoncie skrzyżowania z ul. Malczewskiego zostało ono zaślepione.
    Istnieje teraz przejście dla pieszych w poziomie ulicy i torów tramwajowych.

    Ale ad rem.
    Dodatkowo lini z Turzyna przez Niebuszewo do Polic mogłaby łączyć te pozostałę 2 kierunki o których pisałem wyżej.
    Nie trzeba by wtedy budować bezsensownej Obwodnicy Śródmiejskiej dla blachosmrodów której budowa wlecze się od 20 lat, jest ultra kosztowna a i tak nie rozwiąże żadnych problemów gdyż jeszcze bardziej zapcha ulice.
    Tymczasem podstawowa infra była gotowa, przede wszystkim był zarezerwowany teren, wymagałą remontu nawierzchnia i perony a to i tak byłyby dużo mniejsze koszty niż dróg pod które trzeba wykupywać kosztowne działki w centrum.
    Zamiast Obwodnicy Śródmiejskiej i Trasy Zamkowej, od razu trzeba było budować Most Północny do Polic, aby odciążyc transport przez miasto, o tutaj:
    https://goo.gl/maps/…
  • #2 (odp. na #1) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-10-13 12:40:53)
    Film z przejażdżki rowerem po ścieżce w miejscu linii: https://www.youtube.…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa (Casekow Ldb. –) Ladenthin – Pomorzany Wąskotorowe

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...