OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Czerwieńsk Południe – Czerwieńsk Wschód (436)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2022-12-16 (przebieg)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,000 0
|
|   2,150
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Adolf Nowak de Piaskowski (2021-09-29 23:01:10)
    Ta łącznica, podobnie jak wyjście z tunelu pod peronami w Zielonce w kierunku dawnego Zastalu, powinny być zbudowane już w 1945 roku.
  • #2 (odp. na #1) wasiukibic (2021-09-30 08:21:36)
    Co do pozycji nr 1 - zgoda - Zastal (ówczesny Beuchelt) był - obok nowosolskiego Krausewerka i Gruschwitza - największym zakładem pracy na terenie obecnego województwa lubuskiego.
    Co do pozycji nr 2 - Niemcy swego czasu planowali budowę bezpośredniej linii kolejowej z Zielonej do Sulechowa, przez Cigacice, ale z uwagi, najpierw na wybuch I wojny, następnie kryzys i przygotowanie do następnej wojny - nic z tego nie wyszło. W dodatku byłaby to bardzo kosztowna i trudna inżyniersko inwestycja, z uwagi na konieczność budowy mostu nad Odrą i zniwelowania wysokości pomiędzy stacjami w Zielonej Górze i Sulechowie, a doliną Odry. Na tej linii bardzo zależało też Beucheltowi, gdyż produkował on wtedy wielkogabarytowe konstrukcje stalowe, do transportu których idealnie nadawała się żegluga śródlądowa, a w Cigacicach jest port. Po II wojnie światowej już nie wracano do koncepcji budowy linii przez Cigacice, tylko wykluła się idea bajpasu, zrealizowana dopiero w XXI wieku.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Czerwieńsk Południe – Czerwieńsk Wschód (436)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...