Linia Czerwieńsk Południe – Czerwieńsk Wschód (436)
Ostatnia zmiana: 2022-12-16 (przebieg)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-09-29 23:01:10)
Ta łącznica, podobnie jak wyjście z tunelu pod peronami w Zielonce w kierunku dawnego Zastalu, powinny być zbudowane już w 1945 roku.
-
#2
(odp. na #1)
wasiukibic
(2021-09-30 08:21:36)
Co do pozycji nr 1 - zgoda - Zastal (ówczesny Beuchelt) był - obok nowosolskiego Krausewerka i Gruschwitza - największym zakładem pracy na terenie obecnego województwa lubuskiego.
Co do pozycji nr 2 - Niemcy swego czasu planowali budowę bezpośredniej linii kolejowej z Zielonej do Sulechowa, przez Cigacice, ale z uwagi, najpierw na wybuch I wojny, następnie kryzys i przygotowanie do następnej wojny - nic z tego nie wyszło. W dodatku byłaby to bardzo kosztowna i trudna inżyniersko inwestycja, z uwagi na konieczność budowy mostu nad Odrą i zniwelowania wysokości pomiędzy stacjami w Zielonej Górze i Sulechowie, a doliną Odry. Na tej linii bardzo zależało też Beucheltowi, gdyż produkował on wtedy wielkogabarytowe konstrukcje stalowe, do transportu których idealnie nadawała się żegluga śródlądowa, a w Cigacicach jest port. Po II wojnie światowej już nie wracano do koncepcji budowy linii przez Cigacice, tylko wykluła się idea bajpasu, zrealizowana dopiero w XXI wieku.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Czerwieńsk Południe – Czerwieńsk Wschód (436)