OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Staropole – Kursko

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2022-08-19 (przebieg)

[Pokaż/ukryj więcej elementów]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Staropole   (F)
0
 
   
 
   
  Kursko   (F)
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 nexo (2018-07-11 18:23:07)
    Tor pomiędzy Kęszycą Leśną, a Kurskiem istniał z całą pewnością jeszcze ok. 1997 roku i był w całkiem niezłym stanie. Należy też podkreślić zastosowanie podkładów strunobetonowych na całej długości linii pomiędzy Kurskiem, a Staropolem. Wcześniej były podkłady drewniane, które do tej pory są widoczne po bokach nasypu. Nie wiem jak odnoga do Kęszycy.

    Od linii odchodziło szereg bocznic do obiektów MRU. Linia służyła dowozowi materiałów budowlanych.
  • #2 warzywoświniak (2019-12-13 00:33:19)
    Zastosowanie kolei szerokotorowej do budowy w zasadzie niedużych powierzchniowo panzerwerków było spowodowane głównie znacznym ciężarem pancerzy fortecznych. Zdecydowanie najpopularniejsza na MRU kopułą typu 20P7 (6-cio strzelnicowa na 2 karabiny maszynowe, klasa odporności B) ważyła 48 ton. Przy niewielkich rozmiarach (średnica około 2,3m) nacisk masy był więc ogromny. Elementy pancerzy nigdy niezrealizowanych panzerwerków o odporności A potrafiły ważyć po 100 ton. Dodatkowo trzeba było przewieźć ogromne ilości cementu, kruszyw, granitu i innych materiałów budowlanych, a także wywieźć urobek z drążonych podziemi.
    Ciekawym jest również fakt, że różnica między najniższym a najwyższym punktem linii wynosi aż 60 metrów, pochylenia w okolicach rzeki Struga Jeziorna dochodzą do 2,3%, co czyni tą linię akurat w tym rejonie linią górską.
  • #3 Gerson (2021-10-06 20:59:58)
    Fizyczna likwidacja linii na odcinku Kęszyca trójkąt - Kursko nastąpiła między 2005, a 2007 rokiem.
  • #4 113 (2021-10-06 22:24:11)
    Czy linia posiadała numer w systemie PKP?
  • #5 ksiezyc_wiadomo_ktory (2021-10-07 16:46:33)
    W Wocie z 1950 r. ma numer 659.
    Poza tym jednym, czy dwoma schematami raczej nigdzie nie występuje.
  • #6 113 (2021-10-07 21:21:22)
    Dziękuje za informacje. Czy ten numer będzie wpisany do linii na stronie Bazy Kolejowej?
  • #7 ksiezyc_wiadomo_ktory (2021-10-10 13:36:57)
    Numeracja linii w spisach stacyj, wykazach odległości i podobnych wydawnictwach była za każdym razem inna i nie miała nic wspólnego z numeracją linii w poszczególnych instrukcjach D29. Dopiero w instrukcji D29 z 1985 r. jakoś to ujednolicono.
    Moim zdaniem stosowanie wielu numerów linii w zależności od źródła jest wprowadzaniem niepotrzebnego zamieszania, ale oczywiście można to zrobić.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Staropole – Kursko

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...