OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Nowe Kiejkuty

Ostatnia zmiana: 2019-09-18

<== | Galeria | ==>
Data: 2020-05-17
Autor: Dawid Jastrzębski
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2022-08-05

Galeria użytkownika Dawid Jastrzębski

Budynek pralni i studnia wodna. Obiekty widoczne od strony podjazdu. W lewo Szczytno, w prawo Biskupiec Reszelski/Czerwonka.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: budynki towarzyszące (inne).

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 70
: 4

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 subsens (2022-08-05 13:55:47)
    Nawet mały magazyn zwykle oferował jakąś wysokość składowania (ten pozwala jedynie nie puknąć główką o ościeżnicę i więźbę) i nie wymagał dwukanałowego komina.
    To jest pralnia dla dwóch, mogących pozostawać ze sobą w konflikcie lub zgodzie, małżonek kolejarzy zamieszkujących w dwóch mieszkaniach przewidzianych na piętrze dworca.
    Mantra: wuj z archeomikolskim samorozwojem, to jest indywidualna rzecz. Ale nie pozwólcie lądować takim pracom na makulaturze: https://www.km.com.p…
  • #2 (odp. na #1) octanq (2022-08-08 00:23:55)
    Nigdy nie wiem, kiedy Subsens żartuje, ale co tam... Co do pukania głową w ościeżnicę, to użytkuję jeden przedwojenny obiekt, gdzie wysokość drzwi wynosi 1,75 m, co jest tłumaczone na 2 sposoby - nie wiem, który z nich prawdziwy:
    - przeciętny wzrost ludzi 100 lat temu był ok. 20-30 cm niższy od dzisiejszego. Zmiany ewolucyjne.
    - oszczędność ciepła - ciepłe powietrze gromadzi się pod sufitem, więc stosowanie niskich przejść pozwala unikać wypływu ciepłego powietrza na zewnątrz.

    A na tym budynku jest rzeczywiście komin 2-kanałowy spalinowy, co sugeruje osobne przeznaczenie tych kanałów albo 1 kanał spalinowy + 1 wentylacyjny.
  • #3 (odp. na #1) Dawid Jastrzębski (2022-08-08 08:18:19)
    Cenna literatura! Ale poza tym to z chęcią poznałbym tę tematykę odnoszącą się do województwa warmińsko-mazurskiego/pomorskiego.
  • #4 subsens (2022-08-08 20:03:37)
    odp. na #2. Nigdy nie żartuję. Gorzej, traktuję to wszystko z rosnącą powagą, której potrzeba bywa źródłem coraz większych problemów :). Spodziewałbym się dwóch odrębnych pieców i tym samym kanałów spalinowych. Niestety, dostępność pralni z możliwymi reliktami wyposażenia jest niewielka i spada, a w zachowanych obiektach regułą staje się brak komina.

    odp. na #3. Ja też. Ale to niemożliwe, zwłaszcza na satysfakcjonującym poziomie. Znaczną część zasobów poprzedniego zarządu od jesieni 1944 dotykały istotne zmiany - gwałtowne lub powolne. Znaczna część reliktów, w tym węzeł królewiecki, ongiś jeden z symboli komunikacyjnej modernizacji prowincji, znajduje się za drutami. Ale przede wszystkim, znaczna część obiektów od początku prezentowała najbardziej oszczędny wariant realizacji pruskich standardów i solidnego skądinąd pomysłu na kolej. Dlatego rzetelny/a autor/ka nie skaże się dobrowolnie na zawężenie obszaru zainteresowań do połowy kresowego terytorium najdzikszej z Ostprovinzen. Np. rozdziału V.5 https://www.km.com.p… po prostu nie dało by się tu napisać.
    I dlatego oglądanie całego bałaganu z wysokiego pułapu (Dolny Śląsk), z uwzględnieniem standardów KPEV i DRG/DR, ale także dorobku II RP (Wielkopolska), jest optymalnym rozwiązaniem. Dla nich i dla nas.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Nowe Kiejkuty

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...