OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Niegosławice

Ostatnia zmiana: 2020-08-26

<== | Galeria | ==>
Data: 1996-10-26
Autor: Witold Niedzielski
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2020-03-07

Galeria użytkownika Witold Niedzielski

Krzyżowanie pociągów. Na pierwszym planie SU46-029. Widok w kierunku wschodnim (Głogów, Kożuchów).

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: budynki dworcowe; perony/rampy/place/zadaszenia; tabor.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 1210
: 11

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #2 krzysiek (2021-12-08 14:32:00)
    W pełni się z tym zgadzam, jeżeli uda się dociągnąć linię z Rokitek do Przemkowa, to aż się prosi o jej dalsze przedłużenie w kierunku Niegosławic. Tyle, że to już inne województwo - antykolejowe lubuskie i pewnie to będzie problemem nie do przeskoczenia.
  • #3 kolejarz (2022-04-21 13:21:26)
    Lubuskie to antykolejowa dziura. Najlepiej zrobić ścieżki rowerowe, ludziom wciskają, że ekologia i inne lewackie bzdury. A to po prostu uwstecznienie się.
  • #4 Watermarines (2022-04-21 16:23:12)
    Ja byłbym za okrojeniem Lubuskiego - powiatów: Żarskiego, Krośnieńskiego?, Żagańskiego, Nowosolskiego, Wschowskiego do Dolnego Śląska, choć też wiem że powstałoby z Dolnego Śląska taka Wielkopolska v2. I w nowosolskim wymiana starosty powiatowego, bo też ma antykolejową zaczadzoną głowę.
  • #5 Kaszub (2022-04-21 23:16:09)
    A macie może Panowie jakieś info czy faktycznie są plany odbudowy w przyszłości do Przemkowa? To wydaje się naturalne choć Przemków jakimś dużym miastem nie jest, lepiej z pewnością niż zostawić ogryzek do Chocianowa, i sam o tym kiedyś słyszałem ale czy to pewne, że takie są plany? Pytam z ciekawości jak sprawa wygląda...
  • #6 Błażej Kopka (2022-04-22 09:13:35)
    Ja bym okroił, ja bym wymienił... No proszę - mały Putinek nam się znalazł ;) Starosta jest wybierany przez radę powiatu, na którą z kolei głosują MIESZKAŃCY, a nie mikole z OBK :)
  • #7 (odp. na #5) wasiukibic (2022-04-22 10:45:05)
    https://e-legnickie.… "Przypomnijmy także, że Chocianów jest zainteresowany w późniejszym okresie reaktywacją linii kolejowej do Przemkowa a to oznaczałoby połączenie np. z Głogowem."
    https://e-legnickie.… "Dodajmy iż po przejęciu dawnego budynku dworca kolejowego w chocianowskim ratuszu trwają prace na stworzeniem wokół budynku kolejowego Chocianowskiego Centrum Przesiadkowego. Docelowo UMWD chciałby aby przywrócić linię kolejową z Chocianowa do Przemkowa."
    Tak więc inwestycja będzie etapowana, podobnie jak w przypadku Srebrnej Góry. Dla mnie szczególnie interesująca jest kwestia docelowego połączenia z Głogowem, przez Niegosławice.
  • #8 Kaszub (2022-04-23 00:29:21)
    Dzięki wielkie za odpowiedź, właśnie o to mi chodziło. :) Dobrze, że plany na odbudowę dalszego odcinka wciąż są aktualne.
  • #9 113 (2022-04-23 13:24:33)
    Jeżeli faktycznie są i by miały szansę realizacji plany odbudowy ciągu Duniów - Chocianów - Niegosławice można byłoby wtedy przeprowadzić elektryfikację ciągu Miłkowice - Rokitki - Chocianów - Niegosławice - Głogów, które obejmowałyby linię kolejową nr 275 na odcinku Miłkowice - Rokitki, linię kolejową nr 303 na odcinku Rokitki - Niegosławice oraz linię kolejową nr 14 na odcinku Głogów - Niegosławice.
    Aż sobie przypomniałem sobie fantazję sprzed dwóch lat o zrobieniu z Rokitek zelektryfikowanego węzła kolejowego i faktycznie mogłaby być na to szansa, gdyby reaktywowano i zmodernizowano odcinki do Niegosławic. Pytanie tylko jak wyglądałaby sytuacja z podstacjami w tych okolicach?

    Przy okazji można byłoby podczas prac odbudować drugi tor z Głogowa do Niegosławic.
  • #10 (odp. na #9) wasiukibic (2022-04-23 23:10:08)
    "elektryfikację ciągu Miłkowice - Rokitki - Chocianów - Niegosławice - Głogów", "Przy okazji można byłoby podczas prac odbudować drugi tor z Głogowa do Niegosławic." - za mały potencjał tego ciągu, aby bawić się w takie inwestycje. W planach jest powstanie kolei aglomeracyjnej LGOM, z nowym odcinkiem Lubin - Polkowice - Głogów, który ma być zelektryfikowany i stanowić kręgosłup komunikacji pasażerskiej LGOM. W mglistej perspektywie jest elektryfikacja i odbudowa drugiego toru na zachodnim odcinku lk 14. A ciąg Miłkowice/Chojnów - Rokitki - Niegosławice to obecnie byłaby typowa lokalna, praktycznie bez znaczenia w transporcie towarów i przewozów aglo. Ja rozumiem marzenia, ale to raczej podchodzi pod fantasmagorie. Już sama reaktywacja Chocianowa będzie sukcesem, Przemków - to duży sukces, Niegosławice - w obecnych realiach, niemalże cud.
  • #11 113 (2022-04-24 10:57:59)
    @wasiukibic: Rozumiem. Czyli na razie pchanie funduszy w elektryfikację nie są potrzebne, aby reaktywować taki ciąg połączeń.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Niegosławice

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...