OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Gorzów Wielkopolski Zieleniec – Chyrzyno (414)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-09-30 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1896-12-15 Słońsk - Chyrzyno Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1906-10-21 Krzeszyce - Chyrzyno Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
Linia dotarła do Krzeszyc; miała teraz długość 29,92 km; dodano bocznice o długości 2,89 km. Jego inauguracja odbyła się 21 października 1906 r. Ludzie i towary mogły być przewożone, a nawet transport koni był oferowany
Całkowity koszt trasy z Kostrzyna do Słońska wyniósł 851,800 marek
Rozszerzenie do Krzeszyc wymagało kolejnych 57 000 marek. Państwo, Brandenburgia i powiat Oststernberg przekazały 375,000 marek,
1912-08-01 Gorzów Wielkopolski Zieleniec - Rudnica (przystanek) Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1915-01-05 Rudnica - Krzeszyce Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1986-06-01 Rudnica (przystanek) - Rudnica Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1993-05-22 Rudnica (przystanek) - Chyrzyno Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
1993-05-22 Gorzów Wielkopolski Zieleniec - Chyrzyno Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2001-05-01 Słońsk - Chyrzyno Linia nieprzejezdna/remont
st. Czarnów kozły, rozebrane 1,5 toru przez PKP dla II peronu w Gorzowie
po 2001-07 Gorzów Wielkopolski Zieleniec - Rudnica (przystanek) Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
po 2001-08 Gorzów Wielkopolski Zieleniec - Rudnica (przystanek) Linia nieprzejezdna/remont
zaasfaltowany przejazd na wysokości Ulimia,
przed 2005-11-28 Gorzów Wielkopolski Zieleniec - Chyrzyno Linia nieprzejezdna/remont
Usunięta z D29
przed 2008-10-01 Krzeszyce - Chyrzyno Linia rozebrana
Lato 2008. Składowiska podkładów w Słońsku , Lemierzycach i Krzeszycach
przed 2013-08-03 Gorzów Wielkopolski Zieleniec - Krzeszyce Linia rozebrana
Linia rozebrana planowane jest zrobienie ścieżki rowerowej po śladzie starej linii. (info: Robert Furman, 03-08-2013)

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Gorzów Wielkopolski Zieleniec - Chyrzyno 414

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2001-07-23 (???) Gorzów Wielkopolski Zieleniec - Słońsk 60 km/h

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Kacper Kurowski (2018-10-07 14:07:03)
    Przejazd parowozu Ol-49-85 linią 414:
    https://www.youtube.…
  • #2 DB (2019-05-24 08:46:38)
    Film rewelacja z przejazdu dziś śladu nie ma po tym szlaku lub znikome punkty - SUPER
  • #3 Jacek (2019-05-24 12:35:12)
    Torowisko było w bardzo dobrym stanie na 60km/h , podkłady strunobetonowe z całymi pierścieniami sprężystymi,szyny też dobrej grubości jedynie podkłady drewniane do wymiany ze względu na czas.
  • #4 Darek Nowak (2020-02-21 15:24:19)
    60 kilometrów w 3,5 godziny?
    Prawdziwa droga przez mękę.
    (na podstawie: https://www.bazakole… )
  • #5 (odp. na #4) Przemysław Biały (2020-06-16 21:37:45)
    Najszybsze pociągi jechały 2h40min, więc te powolne to jakieś tow-osy musiały być.
  • #6 Jacek (2020-06-17 07:16:13)
    Piszesz to o latach osiemdziesiątych, przed remontem linii ze zmianą kierunku w Rudnicy, a nie o latach dziewięćdziesiątych, po remoncie linii, gdzie czas jazdy był krótszy, bez manewrów z wagonami towarowymi. Osobno jeździły osobówki i osobno zdawki.
  • #7 (odp. na #6) Przemysław Biały (2020-06-17 09:54:01)
    Dokładnie, po dobudowaniu po ponad 40 latach (od końca wojny i rozbiórki linii Rudnica-Kniazin) łącznicy w Rudnicy i braku bezsensownej zmiany czoła na dworcu głównym Rudnica, czas przejazdu był 1h36min na te 60km, więc całkiem nieźle.
  • #8 malacz91 (2021-03-02 18:17:36)
    Jakiś czas temu, linia 414 była odwzorowywana w symulatorze "Maszyna". Prace stanęły, ale w niedługim czasie będę się starał pomóc autorowi w dokończeniu scenerii. Marzy mi się przejazd tą trasą. :)
    poniżej link do forum z linią 414 w symulatorze Maszyna :)

    https://eu07.pl/foru…
  • #9 (odp. na #8) djSon (2021-03-02 22:07:21)
    Jeżeli tak bardzo będziesz chciał ją odtwarzać to pamiętaj, że jest częścią "Polski Zachodniej". Także dobrze by było, byś skontaktował się również ze mną. Chyba, że ma wyjść jako osobny projekt.
  • #10 malacz91 (2021-03-03 18:42:26)
    Odpisałem Ci na Maszynie :)

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Gorzów Wielkopolski Zieleniec – Chyrzyno (414)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...