OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Rokietnica – Skwierzyna (363) (galeria)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2022-08-07 (przebieg)

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (przed 1906 (???))
opis ⇵
Obraz
fot. Stanisław Pikul (2004-08-06)
opis ⇵
Obraz
fot. Michał Wydra (2012-06-23)
opis ⇵
Obraz
fot. Stanisław Pikul (2018-08-15)
opis ⇵
Obraz
fot. Stanisław Pikul (2019-08-16)
opis ⇵
Obraz
fot. Maciej Knychała (2020-05-03)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #48 ROPA Poznań (2021-12-01 22:47:55)
    Nie wiadomo czy tam....jest porządek, ponieważ legalnych nie ma.
  • #49 irek (2021-12-02 10:18:41)
  • #50 Błażej Kopka (2021-12-03 06:45:41)
    #49 - nie możesz pisać o "kawałku" tej linii. Międzychód - Skwierzyna to obecnie cała linia 363. Pozostały jej fragment formalnie nie jest już linią 363. Całkiem możliwe, że nawet gdyby kiedyś został przywrócony do ruchu będzie miał inny numer.

    #50 - gazeta pomorska pisze o sytuacji na kujawach ilustrując, to zdjęciem pociągu z wielkopolski - nieźle ;)
  • #51 Zaloguj (2021-12-03 14:44:56)
    #51 - faktycznie, masz racje. Zapomniałem o jej wykreśleniu
  • #52 Olgierd (2022-01-22 02:24:54)
    Przy ponownym uruchomieniu ruchu pociagow pomiedzy Skwierzyna i Rokietnica przez Miedzychod - raptem 93 km nalezy uzywac nastepujacych argumentow
    1. Linia ta stanowi najkrotsze polaczenie kolejowe Gorzowa z Poznaniem i poza zaletami lokalnymi posiada znaczenie regionalne.
    2. W Skwierzynie od kilku lat stacjonuja wojska sojusznicze i linia 363 moze posiadac znaczenie " w razie czego ". Transport drogowy jest wazny ale nie sadze aby pomiedzy Skwierzyna i Pniewami zostala wybudowana kiedykolwiek czteropasmowka. Jedno drugie uzupelnia.
    3. Ponowne uruchomienie na w/w odcinku transportu kolejowego ozywi gospodarczo powiat miedzychodzki odciety od 99r od kolei i polaczenia pociagami, rowniez towarowymi z Poznaniem.
    4. Zawsze beda istnialy osoby cierpiace na choroby oczu, schorzenia kardiologiczne i mlodziez - szkolna i studencka ktorej kolej sie przyda.
    5. Linia istniala od 1888r i odgrywala rowniez role w ozywianiu gospodarczym Gorzowa - wowczas Landsberg an den Warthe i przyda sie w identycznym celu obecnie bo miasto mogloby rozwijac sie lepiej.
    6. W przeciwienstwie do polaczen transwersalnych Jarocin-Leszno przy ktorym lezy Gostyn i Jarocin-Czempin na trasie ktorego lezy Srem polaczenie Skwierzyna - Rokietnica od samego poczatku stanowi szlak kolejowy laczacy dwa niemale miasta.
  • #53 Błażej Kopka (2022-01-22 10:46:16)
    Ale komu te argumenty przedstawić? Póki co Międzychód się bije o linię przez Szamotuły i nie wiadomo co wywalczy, a o reaktywacji tej linii nikt nie mówi.
    I nie bardzo rozumiem - wszystkie przytoczone miasta (Leszno, Jarocin, Śrem, Gostyń) to większe miasta od Międzychodu czy Skwierzyny, więc o co chodzi z tym porównaniem?
  • #54 (odp. na #52) irek (2022-01-22 11:44:34)
    Argumenty jak najbardziej słuszne, tylko kogo ta linia faktycznie obchodzi? No po za mieszkańcami i władzami Międzychodu, inne miejscowości/gminy leżące przy tej linii mają na to wywalone. Nawet tego nie ukrywają. Ale trochę z innej beczki. Na ewentualne przywrócenie tej linii do życia czyli całkowita rewitalizacja to koszt 1-2 miliarda. No takie nieoficjalnie "latają" kwoty. Czy to dużo czy to mało? No to teraz porównanie. Aktualnie miłościwie nam panująca WADZA, od kilku miesięcy rozdaje hojną ręką ogromne miliardy na wiele bzdetnych projektów. Kłania się radosna twórczość towarzysza Edwarda lat 70 XX wieku :) No i teraz to co bardzo wielu ruszyło i to bardzo ale to bardzo. Chodzi o wywalenie w błoto prawie miliarda złociszy, na sport głównie na patałachów piłkarskich z rodzimej e-klapy. Od lat interesuję się piłką nożną, niestety ale rodzimą klubową coraz słabiej. Powód jest prosty. Mamy jedną z najsłabszych lig w Europie, w której niestety ale jedynie zarobki patałachów, kopaczy i wypacykowanych zniewieściałych kolesi są na poziomie europejskim. Czy jest ktoś w stanie wyjaśnić tak na chłopski rozum, dlaczego to co nami NIEDOWŁADA, wywala ogromne pieniądze na pierdy a jednoczenie nie daje kasy (no bo NIMA) na istotne cele? Te ogromne pieniądze przeznaczone na miernoty piłkarskie i tak zostaną przeputane na jeszcze bardziej wypaśne fury, na jeszcze lepsze wille czy większe ilości żelu na te wypacykowane piłkarskie łby! Jednocześnie tysiące ludzi będzie musiało żyć w tzw. wykluczeniu komunikacyjnym albo wziąć kredyt i kupić sobie pokój z kuchnią gdzieś w dużym mieście!
  • #55 Błażej Kopka (2022-01-22 13:00:44)
    Skąd wziąłeś te 1-2 miliarda? LK 368 jest wyceniona na ok.350mln i są to już takie wstępne dane projektowe, a nie szacunki. Więc skąd nagle tutaj ktoś poszybował pod 2 miliardy? Podobny mit jak ten, że przy tej linii trzeba by wiadukty budować itd. Ale ludzie to kupują i zaczynają wierzyć, ze faktycznie nie da się.
  • #56 Prochiron (2022-01-22 13:45:37)
    #54 Na krótki sylwestrowy występ amerykańskiego pieśniarza wydano kwotę, która pozwoliłaby sfinansować połączenia na niejedej słabo rentownej linii przez wiele miesięcy, ale to są przeca inne pieniądze i w ogóle nic się nie da zrobić, tak to już jest.
  • #57 Błażej Kopka (2022-06-06 21:02:07)
    LK 363 na odcinku Międzychód - Skwierzyna ma szansę na wejście do kolejnego etapu Kolej+ z listy rezerwowej, wobec rezygnacji kolejnych samorządów z projektów już zakwalifikowanych. Przypominam, że już zrezygnowały Mazury, a i Wielkopolska nie wiadomo czy nie odrzuci dwóch projektów.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Rokietnica – Skwierzyna (363)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...