OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Mirsk – Świeradów Nadleśnictwo (336)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2022-05-29 (historia)

Legenda (Wygenerowano dnia: 2022-06-12) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2022-01-01)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #8 113 (2022-04-28 20:17:17)
    @Watermarines: Linia jest własnością DSDiK z Mirska do Świeradowa Zdroju. O losie linii decydują już władze województwa. PKP nie mają nic tu do gadania, bo linia jak i sama infrastruktura w tych regionach nie jest już ich własnością.
  • #9 (odp. na #5) Gerson (2022-04-28 21:06:02)
    Z tego co pamiętam, to linia ma się kończyć w Świeradowie Zdrój. Nowe perony stacji końcowej mają być zbudowane na dawnym placu składowy. Wykorzystania istniejącego budynku dworca nie brano pod uwagę, gdyż został zaadaptowany przez samorząd. Stworzono w nim Miejskie Centrum Kultury, Aktywności i Promocji Gminy - Stacja Kultury.
  • #10 (odp. na #7) Gerson (2022-04-28 21:13:42)
    Problem znany praktycznie w całym kraju. Ludzie albo nie sprawdzają przy zakupie działek planu zagospodarowania przestrzennego dla sąsiednich działek, kupują po okazyjnej cenie i nic nie weryfikują, albo kupują świadomie po niskich cenach wiedząc o potencjalnym sąsiedztwie. A potem udają zdziwionych, że obok znajduje się strzelnica sportowa, wojskowa, zaplanowana jest za płotem 4 pasmowa droga szybkiego ruchu, albo że obok znajduje się teren będący rezerwą na inwestycję kolejową. A potem protesty, pisanie skarg i pretensje do całego świata, że tak się ich próbuje skrzywdzić.
  • #11 Watermarines (2022-04-28 21:49:48)
    #8 mi chodzi o to, że PKP od 2000 roku aż do zakupu przez DSDiK zarządzało linią kiedy ludzie zaczęli budować domy, a nie DSDiK - DSDiK zakupiło niedawno tenże linię i zaczęło odbudowywać...
  • #12 Kaszub (2022-04-28 23:47:00)
    Z tego co się orientuję, to kilka lat temu (według wikipedii pod koniec 2012 roku) odcinek linii 336 na terenie Świeradowa, przejęło właśnie miasto, przy czym warunkiem tego była rozbiórka szyn i elementów kolejowych. Nie wiem w sumie po co im to było - znając życie to pewnie ktoś sobie "rowerówkę" zaplanował, a może miało to na celu jakieś "przyspieszenie prac nad odbudową, oczyszczenie części terenu lub po prostu by coś się działo w temacie". Wikipedia powiada na ten temat tak: "Poza omówionym planem przekształcenia dworca i placu przy dworcu planuje się uruchomienie kolejki retro do stacji Świeradów Nadleśnictwo lub ścieżki rowerowej." Więc generalnie widać, że skoro PKP linii nie wykreśliło, a i plany na reaktywację pojawiają się od co najmniej 2009 roku, to ludzie nie mogli nie wiedzieć. Po prostu każdy buduje se gdzie chce, a potem wiadomo protesty, bo jak to tak. Wracając do odcinka na terenie miasta, nawet mapa gógle już pokazuje remont linii do głównej stacji w Świeradowie, w takim wypadku ciężko powiedzieć, co się konkretnie stanie z dalszą częścią do nadleśnictwa - czy coś wyjdzie z tych planów kolejki retro, czy choć drezyn, czy przerobią na ścieżkę...
  • #13 RK (2022-04-29 08:13:34)
    Argumentacja rodem z Bielawy czy z przedmieść Wrocławia. Że jaki to był spokój, a będą "głupie" i niepotrzebne pociągi które wszystko zniszczą. Tak miało być, a jest zupełnie inaczej. Jakoś niczego pociąg nikomu nie zdemolował, za to korzystają z niego mieszkańcy. Teraz ktoś próbuje powielać ten sam schemat. Jestem ciekaw kto tak naprawdę protestuje i jest oburzony odbudową torowiska. Zastanawia mnie, czy takie same komentarze pojawiłyby się też w przypadku odbudowy linii do Lwówka Śląskiego ;) Zaś każdy kto wybudował dom w tamtej okolicy powinien liczyć się z sąsiedztwem torów, zwłaszcza że od wielu lat jest raczej trend na reaktywowanie przewozów na liniach porzuconych nawet ponad 20 lat temu. No ale uświadom pewne rzeczy ludziom... Mieszkam przy linii, na której jeszcze 15-20 lat temu był bardzo obfity ruch towarowy, dzień i noc jeździły ciężkie i długie składy. Nikt wtedy na nic się nie użalał. Teraz ruch ograniczył się praktycznie tylko do lekkich EZT-ów, które w nocy nie jeżdżą a "okoliczni" wielce oburzeni że domy im się trzęsą i nie można spać ;)
  • #14 113 (2022-04-29 09:49:28)
    Ci którzy kupują działki obok linii kolejowej i potem narzekają na hałasy to po prostu głupole i tyle. Takich ludzi trzeba przekonywać dlaczego kolej jest ważnym elementem transportu i jeżeli twierdzi, że wszystko załatwi samochód to niestety taki człowiek jest w błędzie.

    A tak jeszcze pytając to czy opłacałaby się elektryfikacja linii na ciągu Gryfów Śląski - Mirsk - Świeradów Zdrój, czy lepiej gdyby obsługę wykonywały SZT?
  • #15 Watermarines (2022-04-29 16:43:04)
    Z jednej strony opłacałoby się może bo możliwość pociągów dalekobieżnych do Świeradowa Zdroju lub pociągi po prostu bez przesiadek, z drugiej strony KD i Polregio w przyszłości mogłoby obsługiwać SZTami linię.
  • #16 113 (2022-04-30 09:49:38)
    @Watermarines: Jest jedna rzecz. Dolnośląski zakład Polregio nie posiada żadnych SZT. Posiada je najbliższy Lubuski zakład, który generalnie mógłby obsługiwać połączenia na przykład z Zieloną Górą przez Żary, ale ciężko powiedzieć mi, czy taki scenariusz byłby realny.
  • #17 Błażej Kopka (2022-05-01 06:35:50)
    Na chwilę obecną trudno oczekiwać, żeby jakikolwiek tabor inny niż należący do Marszałka pojawił się na liniach należących do DSDiK. Czy to POLREGIO, czy IC musiałyby płacić za dostęp do torów marszałkowi województwa, a tego jeszcze nigdzie nie przerabiano. Dlatego nie sądzę, żeby miały się tam pojawić składy inne niż KD.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Mirsk – Świeradów Nadleśnictwo (336)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...