OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Kłodzko Nowe – Stronie Śląskie (322)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-02-24 (opisy)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1897-11-14 Kłodzko Nowe - Stronie Śląskie Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
przed 1944 (???) Kłodzko Nowe - Stronie Śląskie Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy, pasażerski;
1945 Lądek Stójków - Stronie Śląskie Przywrócenie przejezdności
1945 Lądek Stójków - Stronie Śląskie Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny;
1945-05-07 Kłodzko Nowe - Stronie Śląskie Linia nieprzejezdna/remont
Wysadzono w powietrze część linii i most koło Stronia
1945-06-01 (???) Kłodzko Nowe - Lądek Stójków Przywrócenie przejezdności
1945-06-14 Kłodzko Nowe - Lądek Stójków Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny;
2004-03-15 Kłodzko Nowe - Stronie Śląskie Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
Kolejowa Komunikacja Autobusowa, zawieszona 12 czerwca 2005.
2007-08-22 Ołdrzychowice SZKB - Stronie Śląskie Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2010-04-25 Ołdrzychowice SZKB - Stronie Śląskie Linia nieprzejezdna/remont
Kradzież elementów metalowych

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Kłodzko Nowe - Stronie Śląskie 322

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1943 – 1955 »
1955 – 1966 »
1967 – 1986 »
1987 – 2000 »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2007-11-18 Trzebieszowice - Stronie Śląskie 0 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Kłodzko Nowe - Trzebieszowice 20 km/h Import PLK2007_10
2009-01-03 Kłodzko Nowe - Trzebieszowice 0 km/h Import PLK2009_01
2009-04-20 Kłodzko Nowe - Ołdrzychowice SZKB 20 km/h Import PLK2009_04
2009-12-13 Krosnowice Kłodzkie - Ołdrzychowice SZKB 0 km/h Import PLK2010_05
2012-07-15 Krosnowice Kłodzkie - Ołdrzychowice SZKB 20 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2014-12-08 Krosnowice Kłodzkie - Ołdrzychowice SZKB 0 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2016-07-05 (???) Krosnowice Kłodzkie - Ołdrzychowice SZKB 20 km/h Import PLK2016_07

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 djSon (2019-02-01 13:23:21)
    Może trochę niewyraźne, ale przepiękne ujęcie na początku artykułu: http://dkl24.pl/imag… Cieszy się człowiek jak widzi, że reaktywowane są linie kolejowe. Żeby tak w Zachodniopomorskim i Pomorskim było tak dobrze.
  • #2 (odp. na #1) Maciej (2019-02-01 13:28:35)
    Gdyby jeszcze w Lubuskiem coś drgnęło... Szczególnie u tych z Nowej Soli...
  • #3 (odp. na #1) Marek Potocki (2019-02-01 13:33:49)
    Mi się trochę źle kojarzy. Ostatni raz, jak jechałem ze Stronia to zbliżonym składem. Zima solidna była, a skład na zimno (proszę państwa! awaria lokomotywy jest i pojedziemy, albo będziemy grzali). I w przemoczonych ciuchach godzinkę się turlaliśmy. W Kłodzku ledwie udało mi się wstać i wysiąść. Na szczęście do Wrocławia była potem rozgrzana do czerwoności bipa :)
  • #4 (odp. na #3) wasiukibic (2019-02-01 19:14:34)
    Musieliśmy jechać tym samym składem. Mi taka historia zdarzyła się kilkukrotnie, zawsze z SP32. To nawet nie tyle awaria, co tym pojazdom zwyczajnie brakowało mocy na dłuższe składy na górskich trasach. Do wyboru były jeszcze kamienieckie SU45, te nie miały problemu z pociągnięciem składu ale za to sześcioosiowymi wózkami haratały torowisko na ciasnych łukach, przy okazji swoje obręcze też (ciasne łuki koło Lądka). Trakcyjnicy twierdzili, że najwdzięczniejsze były tu poczciwe Tekatki, ale po zakończeniu przez nie służby nie było ich czym zastąpić.
  • #5 wasiukibic (2019-03-02 17:15:50)
    1. Dariusz - na przyszłość prosiłbym zebrać swoje myśli w jeden komentarz, ewentualnie poprosić kogoś z Administracji, aby wyedytował post, dodając zapomnianie/uzupełniające informacje czy linki. Inaczej robi się niepotrzebna objętość i chaos. Trochę ostudzę twój zapał, bo w międzyczasie, kiedy jaśnie nam panujący planują budowę CPK i mydlą nam oczy elektrycznymi samochodzikami zdychają kolejne linie tramwajów podmiejskich w aglomeracji łódzkiej, na które wypiął się zarówno rząd centralny czy marszałek województwa. A przykładów znalazło by się więcej.
    2. ZenobeK, Paweł - wprawdzie posty są tendencyjne i delikatnie podszyte propagandą partii współcześnie rządzącej (tzn. pokazują tylko część prawdy), jednak na moje oko nie jest to jakaś agitka, z jaką mieliśmy już do czynienia na OBK, ani żadna chamówa typu PO-be, a PIS-cacy. Z resztą, po 1989 nieważne kto rządził, to i tak miał kolej w Polsce w d... - z tym że niektórzy mieli ją głębiej.
  • #6 (odp. na #5) irek (2019-03-02 17:47:44)
    @wasiukibic mam nadzieję że i ty dostosuje swoje wypowiedzi do tego co napisałeś! ps.masz ciągoty wyjątkowo polityczne - pozdrawiam :)
  • #7 (odp. na #6) wasiukibic (2019-03-02 21:04:04)
    Patrząc na to, co kolejne rządy zrobiły, robią i mają zamiar zrobić z koleją, ciężko powstrzymać krytykę, niezależnie czy dotyczy lewej, prawej czy środkowej części sceny politycznej. Aspektów nie powiązanych z koleją, czy obiektami towarzyszącymi, staram się nie poruszać.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Kłodzko Nowe – Stronie Śląskie (322)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...