OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Kobierzyce – Piława Górna (310)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-03-22 (historia)

Legenda (Wygenerowano dnia: 2022-06-25) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2022-01-01)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #38 Jacek2004 (2021-10-07 16:50:20)
    Dobra wiadomość! Na razie będą prace rozbiórkowe, ale wybiegając w przyszłość ciekawi mnie, co z semaforem wjazdowym. Czy będzie wymiana na semafor świetlny i czy będzie zmiana lokalizacji przystanku w Łagiewnikach, co było wstępnie planowane.
  • #39 Marcin (2021-10-07 18:46:18)
    Zgadza się dobra wiadomość. Tylko więcej taboru muszą zamówić.
  • #40 113 (2021-10-07 21:24:17)
    Generalnie województwo ma plany zakupu paru SZTów, ale póki co te plany jeszcze nie zostały zrealizowane. Przy okazji można usunąć informacje, że linia jest wykreślona z ewidencji, gdyż należy do DSDiK.
  • #41 Marcin (2021-10-08 11:55:23)
    Z wakacyjnych wyjazdów znam trochę tą linie. Zawsze podobał mi się widok składu zbiorowego z Ty2 jadący do Wrocławia Brochowa jak robił manewry stacyjne w Łagiewnikach lub w Klecinie.
  • #42 Krzysztof Nowak (2021-10-11 12:40:13)
    Potwierdzam, prace rozpoczęte, widziałem dziś w Łagiewnikach kilku pracowników i coś tam działali z kosiarkami.
  • #43 ksiezyc_wiadomo_ktory (2021-12-18 02:11:00)
    W km. 28,49 proszę wpisać:
    bocznica szlakowa Rej. Ekspl. Kam., cokolwiek to oznacza.
  • #44 Kaim (2022-05-12 21:07:34)
    Niestety w programie Kolej Plus modernizacja tego połączenia została odrzucona. Wydano prawie 900 tyś. na dokumentację planistyczną i nici z tego będą...
  • #45 (odp. na #44) Krzysztof Nowak (2022-05-13 10:55:26)
    W tych komentarzach jest wyjaśnienie https://www.bazakole… Informacja z facebooka: "Piotr Rachwalski: "Małe sprostowanko i wyjaśnionko: odrzucony w KOLEJ PLUS dolnośląski projest dotyczący linii 310 de facto dotyczył odbudowy 2 toru z Wrocławia do Kobierzyc, a 310 i ten 310 Dzierżoniów był tam dodany by spełnić warunki programu... Czyli nie o DSDIK prawdopodobnie tu chodziło.
    Projekt na 285/310 więc nie dotyczył bezpośrednio DSDiK tylko został tak rozpisany, żeby ten słynny drugi tor we Wrocławiu był uzasadniony wznowieniem ruchu na 310 i koniecznością zagęszczenia ruchu na tym odcinku 285
    Tylko w tym projekcie większym problemem były bardzo wysokie koszty związane z oczekiwaniami miasta Wrocławia na podniesienie linii na miejskim odcinku w jak najwięcej w dwa poziomy z drogami - a to są największe koszty. Do tego parę innych drobiazgów i... projekt spadł. "] Dodatkowo wydano ponad 5 mln PLN na przygotowanie placu pod rewitalizację wraz z wykonaniem projektu wykonawczego na odcinku Łagiewniki Dzierżoniowskie - Piława Górna, tu już prace zakończono.
  • #46 Krzysztof Nowak (2022-06-01 10:50:02)
    Grzegorz Macko - Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego, wywiad z 20 maja.
    https://gazetawrocla…
    "Jako samorząd województwa ogromną część środków przeznaczamy na koleje - nasz flagowy projekt w tej kadencji. Chodzi o odbudowę starych połączeń. Za chwilę uruchomimy procedury linii do Karpacza, Świeradowa, czy z Kobierzyc do Piławy Górnej przez Niemczę i Łagiewniki."
  • #47 KamilMajewski (2022-06-29 21:14:04)
    Coś nowego wiemy?

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Kobierzyce – Piława Górna (310)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...