OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wrocław Główny – Poznań Główny (271) (galeria)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2022-05-18 (przebieg)

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (przed 1900)
opis ⇵
Obraz
fot. Marek Potocki (1997-04-25)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2009-10-03)
opis ⇵
Obraz
fot. Danuta Bator (2010-04)
opis ⇵
Obraz
fot. Michal__TG (2010-06-05)
opis ⇵
Obraz
fot. Michal__TG (2010-06-05)
opis ⇵
Obraz
fot. Damian Grzywna (2011-04-30)
opis ⇵
Obraz
fot. irek (2014-01-29)
opis ⇵
Obraz
fot. Damian Grzywna (2017-08-15)
opis ⇵
Obraz
fot. Damian Grzywna (2018-04-27)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #21 (odp. na #20) wasiukibic (2021-12-19 11:49:59)
    "A KD to jest już chyba na bakier absolutnie ze wszystkimi." - co jest absolutnym skandalem, wręcz sk...syństwem, zważywszy na to, że na obszarze województwa dolnośląskiego działają wraz z PR, a UMWD ma udziały zarówno w jednym, jak i w drugim. Tak to niestety wygląda "integracja" po dolnośląsku. Najzabawniejszą jej formą jest Wspólny Bilet Samorządowy, z JEDNĄ stacja styczną z inną koleją samorządową - Krotoszyn, gdzie od początku są problemy ze skomunikowaniem przyjazdów/odjazdów składów KD/KW.
  • #22 Błażej Kopka (2021-12-19 12:37:47)
    Już są dwa punkty styczne KD/KW od grudnia, bo jeszcze Rawicz, ale nie wiem jak tam skomunikowanie wygląda. Krotoszyn-Milicz to nie tyle styk, co odcinek wspólny (rzecz raczej rzadka pomiędzy przewoźnikami samorządowymi).
  • #23 (odp. na #20) Opolanin (2021-12-20 10:00:25)
    No dokładnie, KD nie raczy dołączyć do Wspólnego biletu (tego PKP IC), gdy nawet drudzy tacy jak KM biorą w nim udział.
    A KŚ oprócz regiokarnetu i turystycznego także przestały uznawać regiokartę, oczywiście wszystko po cichutku, w mediach chyba w ogóle o tym nie wspomniano, na ich stronie informacja też się pojawiła dopiero któregoś tam grudnia i tylko w zakładce o wzajemnych honorowaniu biletów. Szkoda, bo RK to jest super oferta.
  • #24 (odp. na #23) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-12-20 16:48:26)
    Polregio powinno w odpowiedzi na liniach przebiegających przez "wrogie" rejony a łączących różne regiony, uruchomić pociągi klasy Interregio które zatrzymują się tylko w miasteczkach a pomijają wioski. I tak, na tej linii tylko w Obornikach Śl. oraz w Żmigrodzie. Na razie za pociąg takiej kategorii można uznać "Kamieńczyka". Od nowego rozkładu, na odcinku Poznań - Wrocław ma obecnie tylko 12 postojów. Czas przejazdu na tym dystansie skrócił się do 2 godzin.
  • #25 (odp. na #24) wasiukibic (2021-12-20 19:09:11)
    Polregio wespół z marszałkami obydwu zainteresowanych województw powinno się wreszcie ogarnąć, bo ostatni Regio z Poznania do Wrocławia o 18.46, w dodatku rozkomunikowany z prawie wszystkimi kierunkami dojazdowymi z okolicy, to jakiś kurna ponury żart. Ostatni osobowy z Leszna do Wrocławia - 19.49, później trzeba jechać z przesiadką przez... Głogów. A mówimy tu o jednej z najważniejszych linii kolejowych w skali kraju, z intensywnym, każdym rodzajem ruchu pasażerskiego. Ech...
  • #26 (odp. na #25) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-12-20 19:38:44)
    Liczą że kto dojedzie do Wrocka 21:12 idzie już spać...
    W druga stronę, do Poznania, ostatni PR przyjeżdża 22:40.
    Z kolei "Kamieńczyk" w tą stronę jedzie :normalnie: wolno i staje na każdym przystanku.
    Źle, że nie ma praktycznie połączenia KW z KD w Rawiczu.
  • #27 Błażej Kopka (2021-12-21 08:34:43)
    Nie rozumiem - to w końcu ten Kamieńczyk jeździ przyśpieszony, czy nie?
  • #28 ROPA Poznań (2021-12-21 10:36:34)
    Od nowego rozkładu przyśpieszony, nawet we Wrocławiu krótko stoi.
  • #29 Mszkl (2021-12-21 10:50:31)
    Ad #27.
    Wg SRJP:
    - w relacji Wrocław-Poznań są DWA Kamieńczyki - od poniedziałku do piątku, popołudniowy, z postojami na każdym przystanku/stacji oraz sobotnio-niedzielny, wieczorny, z postojami na wybranych stacjach.
    - w relacji Poznań-Wrocław, cały tydzień, poranny, z postojami na wybranych stacjach.
  • #30 (odp. na #29) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-12-21 12:50:39)
    Dzięki za info, nie robiłem analiz w tym celu.
    Jest bardzo duża rozbieżność czasu przejazdu dzięki temu na odcinku JG - Poznań.
    I tak, w tygodniu jest to 5H 37M a w weekend 4H 24M, czyli ponad 20% krócej.
    Na odcinku JG - WRo też jest 20 minut uzysku gdyż zamiast 25 przystanków na tym odcinku są jest tylko 13.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wrocław Główny – Poznań Główny (271)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...