OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Toruń Wschodni – Chełmno (246)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-05-12 (przebieg)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,000 0
   
    6,061
   
   
  Barbarka  (C)
9,745
   
   
  Olek  (C)
12,792
   
   
  Pigża  (C)
15,674
   
    19,430
   
    21,811
   
   
  Wybcz  (C)
26,621
   
    34,137
   
   
  Bągart  (C)
39,523
   
   
  Płutowo  (C)
43,393
   
   
  Starogród  (C)
47,160
   
    48,857
   
   
  Chełmno  (C)
53,584
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Patryk Krzywiński (2020-09-02 06:59:08)
    https://nowosci.com.… taki o to artykuł przyszedł. Ja czegoś tu nie rozumiem, linia została rozebrana ładnych parę lat temu a oni dalej swoje. No szacun dla takich ludzi. Ale choć to czysta fantastyka, to czemu nie, jakby ten kawałek odbudowali do Unisławia. Oczywiście to tylko fantastyka.
  • #2 Rafał (2020-09-16 02:12:49)
    Czego tutaj nie rozumieć? Odcinek linii 246 od 34,137 do 53,584 zlikwidowano znaczenie wcześniej. Toruń - Unisław nadal funkcjonował (rozebrano na początku lat 90). Chełmno miało połączenie ze światem przez Kornatowo (dawna linia 248). Obecnie wystarczy puścić autobus miejski do Terespola Pomorskiego (15min jazdy) i zatrzymać tam pociągi. Efekt murowany za niewielką kasę.
  • #3 Watermarines (2021-05-01 11:34:24)
    Tu akurat chodzi o inną politykę, owszem autobus nie jest zły tylko, że pociąg więcej weźmie, Chełmno było w 75% nierozerwalne z Toruniem - ziemia Chełmińska, woj. Toruńskie, historyczne przeszkody - Krzyżacy, pokoje toruńskie, miasta w Polsce, chełmińska miara i dlatego Chełmno woli być połączone z Toruniem niż z drugą stroną Wisły, z Bydgoszczą.
  • #4 Mieszkaniec (2021-07-05 22:24:27)
    Tu jest inny problem. Na linii 131 jest mało połączeń, z Terespola czy z Laskowic. Ta linia jest spychana na margines. Program Kolej plus ma na celu ożywic alternatywne szlaki. To by było ciekawe połączenie np: Chełmno - Katowice lub z Chełmna do stolicy. Podobno celem jest "zagęszczenie" aktywnych połączeń, które będą prowadzić do CPK. Niedawno czytałem artykuł o reaktywacji linii 33 z Brodnicy do Płocka, co też było motywowane budową CPK. Może coś w tym jest albo to sprawa polityczna.
  • #5 113 (2021-07-06 14:47:45)
    @Mieszkaniec: Oj z tym CPK to różnie może być. Wpychanie linii dużych prędkości przez Chełmno i Świecie nie będzie dobrym pomysłem patrząc przy okazji też na sytuację projektu i puste zapewnienia. O wiele dobrą rzeczą byłaby odbudowa linii kolejowej nr 246 z uwzględnieniem budowy łącznicy w Unisławiu Pomorskim lub nowym przebiegiem w kierunku Torunia (o ile ktokolwiek by chciał jeździć z Chełmna do Torunia). Zaś co najważniejsze to dobrym pomysłem byłoby przedłużenie 246-stki do Świecia gdzie łączyłaby się z fragmentem linii kolejowej nr 240 umożliwiając dojazd do Terespola Pomorskiego. To również umożliwiłoby na utworzenie aglomeracji z Bydgoszczą lub Toruniem.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Toruń Wschodni – Chełmno (246)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...