OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Katowice – Legnica (137)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-05-26 (przebieg)

<== | Galeria | ==>
Data: 2020-02-29
Autor: wasiukibic
Napisz e-mail
Odcinek Ruda Śląska – EC Zabrze (silosy)
Zamieszczono: 2020-03-01

Galeria użytkownika wasiukibic

Skrzyżowanie ul. Szczęść Boże i Torowej na Rudzie 1. Z lewej strony ciasny wiadukt łukowy z okresu budowy linii 137, z prawej strony niedokończony wiadukt w ciągu niedoszłej KRR, budowla w znacznym stopniu ukończona marnuje się. Widok w kierunku południowo-zachodnim (w lewo przystanek Ruda Śląska, w prawo Zabrze).

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: budowy/remonty/rozbiórki; mosty/wiadukty/estakady/przepusty.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 739
: 17

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #8 Staszek (2021-04-07 10:45:48)
    Może mapka z tej strony by coś pomogła: https://fotopolska.e… ?
  • #9 marcin_f (2021-04-07 14:38:24)
    Czy mapka z tej publikacji: https://delibra.bg.p… przyda się?
  • #10 (odp. na #7) Marek Potocki (2021-04-08 06:54:21)
    mszkl: Owszem, ale wrysowanie takiej prostej kreski przez pola i lasy, a przez środek trenu miejsko-przemysłowego robi sporą różnicę.
    Staszek, marcin_f: Dziękuję!
  • #11 lol (2021-04-08 08:38:50)
    Przecież ta linia miała być poprowadzona równolegle do 137mki. Z małymi odchyleniami (vide miejsce na tory postojowe za Pyskowicami).
  • #12 (odp. na #11) Marek Potocki (2021-04-08 10:07:19)
    Dodałem linię.
    Mniej więcej w śladzie 137 i dalej 1, ale zaplanowano też multum nowych przystanków.
  • #13 (odp. na #12) wasiukibic (2021-04-08 10:53:36)
    Na moje, to nie tylko przystanki w nowych lokalizacjach, ale także korekta przebiegu linii. Jaki jest sens dublować 137, puszczać tory przy zlikwidowanych zakładach, a jednocześnie omijać generatory ruchu w postaci osiedli, centrów handlowych, etc?
  • #14 Staszek (2021-04-08 14:48:03)
    w odp. na #13:
    Z tego, co zrozumiałem, to - pierwsza sprawa - to, że trasa dublowała 137 to nie było problemem, gdyż ideą było całkowite oddzielenie torów KRR od sieci PKP tak, aby np. żadne powolne pociągi towarowe nie ograniczały przepustowości linii (pociągi po KRR miały kursować w takcie kilkuminutowym). Druga sprawa: wskazane generatory ruchu miały być połączone z KRR prostopadłymi do niej połączeniami autobusowymi i tramwajowymi.
  • #15 (odp. na #14) wasiukibic (2021-04-08 15:40:32)
    W latach 80. nie stanowiło to problemu, bo wskaźnik motoryzacji indywidualnej w Polsce był niewielki, więc połączenia autobus/tramwaj - pociąg były swego rodzaju koniecznością. Po drugie, wzdłuż planowanej KRR i jednocześnie 137 znajdowały się duże zakłady przemysłowe, które wymagały sprawnego transportu na masową skalę, a nie wszystko załatwiały zakładowe "przewozy". Czy w obecnej dobie, zakochani w autach górnoślązacy przesiądą do się do transportu zbiorowego, z przesiadkami, mając do dyspozycji dobrze rozwinięty układ dróg? Czy przy zauważalnym spadku przewozów towarowych (137 nie jest przeca już tak zapchana bruttami, jak jeszcze w latach 80.) opłaca się dublować przebieg 137 na całej długości, bez jakiejkolwiek korekty?
  • #16 Piotr (2021-04-08 18:43:01)
    Istnieje kilka map dot. KRR które się zachowały: https://www.stacjapy…
  • #17 Staszek (2021-04-10 12:17:19)
    w odp. na #15: Wasiu, dokładnie - pisałem o realiach czasu projektu i budowy KRR. Nie o dniu dzisiejszym.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Linia kolejowa Katowice – Legnica (137)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...