OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Kutno – Piła Główna (18)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-06-15 (przebieg)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1851-07-27 Bydgoszcz Główna - Piła Główna Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1861-10-24 Toruń Główny - Bydgoszcz Bielawy Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1862-12-04 Kutno - Aleksandrów Kujawski Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1862-12-05 Aleksandrów Kujawski - Toruń Główny Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
po 1863 Kutno - Toruń Główny Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
1889 Bydgoszcz Główna - Piła Główna Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
1910-01-01 Toruń Główny - Bydgoszcz Bielawy Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
1964-09-11 Bydgoszcz Bielawy - Bydgoszcz Główna Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: 2 lub więcej; prześwit: 1435 mm;
1967-10-05 Bydgoszcz Wschód - Bydgoszcz Główna Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: ;
1984-07-20 Toruń Główny - Bydgoszcz Wschód Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
1985-05-31 Aleksandrów Kujawski - Toruń Główny Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: ;
1985-12-21 Kutno - Aleksandrów Kujawski Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: ;
1989-12-23 Bydgoszcz Główna - Piła Główna Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: ;

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Kutno - Piła Główna 18

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2001-07-23 (???) Toruń Główny - Toruń Kluczyki 70 km/h
2001-07-23 (???) Toruń Główny - Toruń Kluczyki 90 km/h
2001-07-23 (???) Toruń Kluczyki - Bydgoszcz Wschód 90 km/h
2001-07-23 (???) Toruń Kluczyki - Bydgoszcz Wschód 70 km/h
2001-11-25 (???) Kutno - Włocławek 120 km/h
2001-11-25 (???) Włocławek - Aleksandrów Kujawski 120 km/h
2001-11-25 (???) Aleksandrów Kujawski - Toruń Główny 120 km/h
data nieznana Bydgoszcz Łęgnowo - Bydgoszcz Główna 100 km/h
data nieznana Bydgoszcz Zachód - Miasteczko Krajeńskie 100 km/h (info: Jan Wojtyński, 2007-02-06)
2007-02-06 (???) Miasteczko Krajeńskie - Kaczory 70 km/h (info: Jan Wojtyński, 2007-02-06)
2007-02-06 (???) Miasteczko Krajeńskie - Kaczory 100 km/h (info: Jan Wojtyński, 2007-02-06)
2007-02-06 (???) Kaczory - Piła Główna 100 km/h (info: Jan Wojtyński, 2007-02-06)
2007-11-18 Przyłubie - Solec Kujawski 70 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Bydgoszcz Główna - Bydgoszcz Zachód 100 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Bydgoszcz Główna - Bydgoszcz Zachód 70 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Bydgoszcz Łęgnowo - Bydgoszcz Główna 90 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Bydgoszcz Łęgnowo - Bydgoszcz Bielawy 90 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Toruń Główny - Cierpice 70 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Cierpice - Przyłubie 80 km/h Import PLK2007_10
2009-01-03 Bydgoszcz Główna - Bydgoszcz Zachód 60 km/h Import PLK2009_01
2009-01-03 Toruń Główny - Toruń Kluczyki 40 km/h Import PLK2009_01
2011-03-11 Bydgoszcz Główna - Bydgoszcz Zachód 50 km/h Import PLK2011_03
2011-03-11 Bydgoszcz Bielawy - Bydgoszcz Główna 80 km/h Import PLK2011_03
2011-03-11 Bydgoszcz Bielawy - Bydgoszcz Główna 90 km/h Import PLK2011_03
2011-03-11 Cierpice - Przyłubie 120 km/h Import PLK2011_03
2012 (???) Kutno - Ostrowy 100 km/h
2014-12-08 Przyłubie - Bydgoszcz Główna 120 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Cierpice - Przyłubie 120 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Toruń Kluczyki - Cierpice 120 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Toruń Główny - Toruń Kluczyki 120 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Przyłubie - Bydgoszcz Główna 120 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Cierpice - Przyłubie 120 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Toruń Kluczyki - Cierpice 120 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Toruń Główny - Toruń Kluczyki 120 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2016-07-05 (???) Bydgoszcz Główna - Bydgoszcz Zachód 40 km/h Import PLK2016_07
2016-07-05 (???) Toruń Główny - Toruń Kluczyki 120 km/h Import PLK2016_07
2018-02-09 Włocławek Brzezie - Aleksandrów Kujawski 140 km/h Import PLK2018_02
2018-02-09 Bydgoszcz Główna - Bydgoszcz Zachód 120 km/h Import PLK2018_02
2018-02-09 Bydgoszcz Zachód - Prądy 120 km/h Import PLK2018_02
2018-02-09 Aleksandrów Kujawski - Otłoczyn 80 km/h Import PLK2018_02

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 subsens (2020-07-01 00:44:28)
    Do bibliografii 'odcinka Kutno-Aleksandrów': http://rr.aroundspb.…
  • #2 Rafał (2020-09-08 16:25:51)
    Tutaj można podejrzeć bieżące inwestycje: https://www.skyscrap…
  • #3 Adolf Nowak de Piaskowski (2020-10-20 14:15:17)
    Od 2 tygodni na szlaku Kutno - Kaliska Kujawskie jest ZKA z powodu awaryjnego zamknięcia toru po podmyciu.
    Zdjęcia tu: https://www.skyscrap…
    O mało nie doszlo do katastrofy Icka, bufory wagonu "naskoczyły" na bufory loka.

    Również szlak Zielonczyn - Nakło n/Notecią tory nr 1 i 2 od godziny 2:35 dnia 02.10.2020 - wypłukany tłuczeń spod torów na odcinku 7 metrów na głębokości dwóch metrów i przechylone dwa słupy trakcyjne.
    " Z przyczyn technicznych niezależnych od PKP PLK wstrzymany ruch pociągów. Przewoźnik POREGIO wprowadził zastępczą komunikację na odcinku Zielonczyn - Nakło n/Notecią. Przewoźnik PKP INTERCITY wprowadził zastępczą komunikację autobusową na odcinku Bydgoszcz Gł. - Nakło n/Notecią. Przewidywany czas trwania utrudnienia do dnia 09.10.2020r do godz. 15:00."

    Od nowego rozkładu w XII ma być znacząco zmieniona organizacja ruchu pociągów Polregio na tej linii.
  • #4 Dawid Jastrzębski (2020-10-21 14:29:17)
    Obecnie linia na odcinku Zielonczyn-Nakło nad Notecią nieprzejezdna. 02.10.2020 akurat po eksploracji stacji na linii 378 (Chodzież-Gołańcz) i dojechaniu do stacji Wyrzysk Osiek, załapałem się na pierwszy dzień cyrku z komunikacją zastępczą łącznie z rowerem i opóźnionym przyjazdem do Bydgoszczy Głównej o 180 minut... Ale przygoda była niezła, dzięki PR za to! Szkoda, że nie było ryzyka spędzenia całej nocy na stacji Piła Główna z aparatem bo akurat po 17 już nic nie jechało w kier. Piły bo kibel na wahadle się zepsuł. A mi było już obojętne czy ze stacji Wyrzysk Osiek wrócę do Gdyni p. Piłę czy Bydgoszcz, ale zgodnie z tym co miałem na bilecie powrót miałem przez Bydgoszcz i taki powrót wykonałem...
  • #5 (odp. na #3) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-11-10 19:25:29)
    Toruń z Olsztynem połączą bezpośrednio 4 pary PR (teraz jest 5) czyli ubędzie 1 para, do Jabłonowa 13 (+2) za to na odcinku Toruń Główny - T. Wschodni zwiększy się ilość par do 23.

    Wszystkie połączenia z Bydgoszczy będą kończyć się na Toruniu Wschodnim (14), oprócz kursu 18:40 do Jabłonowa.

    Toruń z Olsztynem połączą bezpośrednio 4 pary PR (teraz jest 5) a do Jabłonowa 9 czyli generalnie ubędzie po 1 parze na połączeniach za to na odcinku Toruń Główny - T. Wschodni zwiększy się ilość par do 23.

    Z kolei do Kalisk Kujawskich zostaną 4 pary (zamiast jak obecnie 6), w tym 2 połączenia do Kutna: 7:05 oraz 13:05 (teraz ze stacji początkowej Bydgoszcz Gł.).

    Ilość kursów do Włocławka zostanie zachowana (16).
    Z kolei na szlaku Bydgoszcz Główna - Piła Główna ilość połączeń PR zostanie zmniejszona z 8 do 7, ilość połączeń do Wyrzyska (10) oraz do Nakła (13) ma nie ulec zmianie wg wstępnych planów.

    UWAGA: ZMIANA ROZKŁADU 0D 01.01.2020.
    Szlak Kutno - Włocławek wogóle nie będzie już obsługiwany przez Polregio.
    Na szlaku Włocławek - Toruń Główny zostanie 10 par w tym bezpośrednio 6/4 do/z Bydgoszczy.
    Szlak Toruń Główny - Bydgoszcz Główna będzie najbardziej obciążony przez kursy PR na Kujawach,
    łącznie 16 par.
    (Najbardziej jednak na Kujawach będzie obciążony szlak Toruń Główny - Toruń Wschodni bo 24 pary PR oraz Arriva.)
    Szlak Bydgoszcz Główna - Nakło/Notecią 10 par, 8 do Wyrzyska, 7 do Piły.

    Dla Kujaw najlepiej byłoby gdyby została tylko Arriva.pl po przejęciu linii Polregio, w zasadzie 2:
    Włocławek - Piła (linia nr 18) oraz szlaku Toruń - Jabłonowo (*).
    Pozostałe linie jak Ino - Laskowice (linia nr 131) oraz Mogilno/Ino - Toruń powinny zostać w gestii PR Wielkopolska i Pomorze uzupełnione o pojedyncze kursy Arria.pl odcinkowo.
    W ten sposób PR kujawskie mogłyby zostać zlikwidowane.
    A biorąc "postęp" kryzysu, na razie niezauważalny chyba dla nikogo, za rok może nie zostać pracy przewozowej nawet dla samej Arrivy.

    (*) Arriva.pl musiałaby pozyskać tabor "elektryczny" dla obsługi tych 2 odcinków.
  • #6 (odp. na #5) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-02-22 00:54:08)
    Od nowego rozkładu wiosennego czyli od 14.03.2021 poprawa sytuacji na szlaku.
    Będą bezpośrednie relacje z Bydgoszczy do Włocławka: 7 w święta a 10 w dni robocze a z tego 2 wydłużone do Kutna i 2 do Kalisk Kujawskich.
    W drugą stronę z Kutna będą 4 połączenia z tego wieczorne skrócone do Torunia.
    A dodatkowo krótka relacja lokalna Kaliska K. do Włocławka o 15:04.
  • #7 Rafał (2021-03-06 22:20:18)
    Pomiędzy Toruniem a Bydgoszczą, na wyznaczonych odcinkach planowane jest zwiększenie szlakowej do 140km/h (Ciepice - Solec, Solec - Łęgnowo).

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Kutno – Piła Główna (18)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...