OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!

05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.

19 sierpnia 2019 W związku z coraz niższym poziomem zarówno nadsyłanych materiałów jak i dyskusji, od dzisiejszego dnia wprowadzamy następujące zmiany:

  • Bezterminowo zawieszony zostaje dział komentarzy.
  • Liczba zdjęć przesyłanych do redakcji zostaje ograniczona do 10 na dobę.
  • Wszystkie zdjęcia trafiające do bazy, przed publikacją będą przechodzić akceptację redakcji. Przypominamy przy tym, że fakt pojawienia się zdjęcia w galerii nie oznacza, iż trafia ono tam na zawsze. Redakcja zastrzega sobie prawo do wycofywania i przywracania nadesłanych materiałów.

11 stycznia 2019 Jako że w Bazie pojawia się coraz więcej komentarzy, mających charakter wycieczek personalnych, od dnia dzisiejszego zawieszamy możliwość dodawania wpisów przez osoby niezalogowane. Ponadto wprowadzamy możliwość bezpośredniego kontaktu (przez formularz mailowy) z każdym komentującym. Przepraszamy za utrudnienia i liczymy na podniesienie jakości tego elementu strony.

6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Ścinawa
Ścinawa (woj. dolnośląskie)
Ścinawa
Ścinawa (woj. dolnośląskie)
Ścinawa
Ścinawa (woj. dolnośląskie)
Ścinawa
Ścinawa (woj. dolnośląskie)
Ścinawa
Ścinawa (woj. dolnośląskie)
Ścinawa
Ścinawa (woj. dolnośląskie)
Ścinawa
Ścinawa (woj. dolnośląskie)
Orle
Orle (woj. pomorskie)
Marcinkowice
Marcinkowice (woj. małopolskie)
Marcinkowice
Marcinkowice (woj. małopolskie)
Marcinkowice
Marcinkowice (woj. małopolskie)
Marcinkowice
Marcinkowice (woj. małopolskie)
Marcinkowice
Marcinkowice (woj. małopolskie)
Marcinkowice
Marcinkowice (woj. małopolskie)
Marcinkowice
Marcinkowice (woj. małopolskie)
Marcinkowice
Marcinkowice (woj. małopolskie)
Marcinkowice
Marcinkowice (woj. małopolskie)
Marcinkowice
Marcinkowice (woj. małopolskie)
Krzeszyce
Krzeszyce (woj. lubuskie)

Obiekty ostatnio skomentowane

Wolsztyn – Żagań (371)
Wolsztyn – Żagań (371)

wasiukibic (2019-12-06 01:19:51)

Przełom lat 80. i 90. XX wieku tory 14 i 371 biegły równolegle obok siebie, na początku tor 371 biegł po północnej stronie 14, po czym na wysokości Moczynia przeskakiwał nad nią jednoprzęsłowym wiaduktem, który istnieje do dziś, tak aby znaleźć się na południowej stronie 14 i wjeżdżać bezkolizyjnie na krawędź peronu 4 lub 5. Później układ ten uproszczono, odcinając początkowy odcinek toru 371, od stacji Żagań do mostu nad Bobrem od sieci i montując rozjazd, który widzimy na fotce. Tak to zapamiętałem. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Most nad Bobrem ma miejsce na dwa tory, a 14 przed II wojną była dwutorowa. Kilkadziesiąt metrów za mostem nasyp rozszerza się na szerokość 3 torów (i tyle jest też rzędów przęseł wiaduktów kolejowych nad drogami i Nową Berlinką). Do czasu rozebrania przez ruskich drugiego toru 14 - 371 i tak musiała połączyć się z 14 przed mostem, bo nie było opcji, żeby obie linie przekraczały Bóbr osobno.

Siewierz
Siewierz

Pablo (2019-12-05 21:49:40)

Bez przesady z tą wodą. Dyżurny jest tu raz na tydzień, może dwa. Z tego wszystkiego działa świetlny wjazdowy i to radio na parapecie. Reszta to zabytki. Są klucze do Mierzęcic tylko że nie ma co otwierać/zamykać.

Mierzęcice Zawierciańskie
Mierzęcice Zawierciańskie

Pablo (2019-12-05 21:41:38)

Podobno był tutaj złom i pracowała tutaj SM30

Gdańsk Politechnika
Gdańsk Politechnika

Hindus (2019-12-05 13:44:47)

Poprzednie nazwy: Gdańsk Nowa Szkocja Źródło: https://dziennikbalt… "Pierwszym "studenckim" przystankiem SKM była Politechnika. Od 1952 r., gdy otwarto linię SKM z Gdańska do Sopotu, przystanek nosił nazwę "Nowa Szkocja", w latach 60. przemianowano go na "Politechnikę" (pobliski przystanek, na nieczynnej już obecnie linii do Nowego Portu, nazwano "Nowe Szkoty")."

Zabrze Mikulczyce – Tworóg Brynek (178)
Zabrze Mikulczyce – Tworóg Brynek (178)

Damian Stupień (2019-12-05 11:34:28)

Poza tym skasowano dwa wiadukty w okolicach Zbrosławic także gdybania o odbudowie linii możemy sobie darować ..

Poraj
Poraj

Damian Stupień (2019-12-04 22:09:15)

https://www.bazakole…

Wolsztyn – Żagań (371)
Wolsztyn – Żagań (371)

Michal__TG (2019-12-04 21:39:26)

Poprawiłem opis.

Pyskowice Miasto
Pyskowice Miasto

Hannes (2019-12-04 21:21:52)

Jedynym źródłem, o którym wiem, które może zawierać zdjęcia dworca, również wewnątrz, to pozycja wydana przez miasto Pyskowice na przełomie 2016 i 2017 roku "Pyskowice w czasach PRL-u".

Szczecin Główny – Trzebież Szczeciński (406)
Szczecin Główny – Trzebież Szczeciński (406)

Lee (2019-12-04 15:10:43)

Od 03.12.2019 r. rozpoczęcie rozbiórki toru szlakowego nr 1 na odcinku Szczecin Skolwin - Police w celu modernizacji.

Bielawa Zachodnia – Dzierżoniów Śląski (341)
Bielawa Zachodnia – Dzierżoniów Śląski (341)

Ryszard (2019-12-04 12:47:52)

Nie ma przystanku Bielawa Wschodnia i na razie nie będzie. Opóźnia się budowa przystanki Bielawa Centralna (osiedle).

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...