OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!

05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.

19 sierpnia 2019 W związku z coraz niższym poziomem zarówno nadsyłanych materiałów jak i dyskusji, od dzisiejszego dnia wprowadzamy następujące zmiany:

  • Bezterminowo zawieszony zostaje dział komentarzy.
  • Liczba zdjęć przesyłanych do redakcji zostaje ograniczona do 10 na dobę.
  • Wszystkie zdjęcia trafiające do bazy, przed publikacją będą przechodzić akceptację redakcji. Przypominamy przy tym, że fakt pojawienia się zdjęcia w galerii nie oznacza, iż trafia ono tam na zawsze. Redakcja zastrzega sobie prawo do wycofywania i przywracania nadesłanych materiałów.

11 stycznia 2019 Jako że w Bazie pojawia się coraz więcej komentarzy, mających charakter wycieczek personalnych, od dnia dzisiejszego zawieszamy możliwość dodawania wpisów przez osoby niezalogowane. Ponadto wprowadzamy możliwość bezpośredniego kontaktu (przez formularz mailowy) z każdym komentującym. Przepraszamy za utrudnienia i liczymy na podniesienie jakości tego elementu strony.

6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Obiekty ostatnio skomentowane

Ząbkowice Śląskie Dworzec Mały – Srebrna Góra (318)
Ząbkowice Śląskie Dworzec Mały – Srebrna Góra (318)

Olek Droń (2020-07-16 14:54:05)

Bardzo ładne ujęcie, szkoda tylko, że wiatrak to ruina.

Zdjęcia nieprzypisane
Zdjęcia nieprzypisane

Olek Droń (2020-07-16 14:45:42)

Patrząc na stan torów-nieprzejezdny sądzę , że to linia Gniezno-Anastaszewo.

Żary
Żary

wasiukibic (2020-07-16 13:33:06)

Nie wiem, co by na to powiedzieli zwolennicy peerelowskich opraw oświetleniowych :) W Żarach po prostu zdecydowano się na inny model przeprowadzenia remontu dworca - etapowy, a nie tak jak w Żaganiu - kompleksowy. Niezbyt trafne jest porównanie miejscowości leżących w dużych aglomeracjach miejskich (w tym przypadku Poznania), gdzie wymiana podróżnych może być większa, niż w miastach powiatowych (przytaczałem tu kiedyś przykład Kątów Wrocławskich czy Obornik Śląskich vs Żagań). Brak ładu jest czymś, co również mnie razi. Albo decydujemy się na wystrój w stylu "retro" albo nowoczesny, z dopuszczalnymi dyskretnymi dodatkami, które ładnie się komponują z całością, a nie taki miszmasz jak tutaj. Od siebie bym dodał choćby i różne formy stolarki drzwiowej, które bardziej gryzą w oczy, niż te oprawy oświetleniowe.

Piła Główna
Piła Główna

Przemysław Warczyński (2020-07-16 06:15:03)

Poproszę o pomoc w zlokalizowaniu gdzie była ta wieża.

Augustów
Augustów

Janusz Linda (2020-07-15 20:53:12)

Klucze zwrotnicowe i od wykolejnic.

Augustów
Augustów

U. Twardowski (2020-07-15 20:35:39)

Trochę dziwi mnie, że w kolejarskiej rodzinie na tej stronie trudno zrozumieć to rozwiązanie - zmiana położenia dźwigni sygnałowej bądź zwrotnicowej jest uzależniona od skrzyni zależności, a w tym wypadku zamontowano kontakty na byłej tarczy pędni drutowej. Proszę zauważyć, że na dole zamontowane są zamknięte osłony, gdzie zapewne znajdują się wspomniane kontakty; tym sposobem zaoszczędzono trochę skomplikowanej przebudowy na przekaźniki. na innym zdjęciu widać zamki zwrotnic, także uzależnionych od skrzyni zależności, wolnymi kluczami można w terenie przełożyć zwrotnice.

Poznań Wola – bocznice
Poznań Wola – bocznice

Stanisław Pikul (2020-07-15 20:14:15)

No cóż, do czasu znalezienia dokumentów przeczących artykułowi z Kroniki Miasta Poznania będę zawarte tam informacje traktował jako wiarygodne. Opis budowy odcinka wschodniego ówczesnej E-8 jest tutaj: KMP 1975/2 https://www.wbc.pozn…

Zdjęcia nieprzypisane
Zdjęcia nieprzypisane

octanq (2020-07-15 20:08:00)

HI-RES: https://audiovis.nac… Na zdjęciu w powiększeniu widać schody prowadzące od nasypu na dół.

Poznań Piątkowo – bocznice
Poznań Piątkowo – bocznice

Adolf Nowak de Piaskowski (2020-07-15 19:51:30)

Ten fragment bocznicy, na południe od ul. Szarych Szeregów, został wyłączony z użytku jeszcze w czasach przed smoleńskich.

Poznań Wola – bocznice
Poznań Wola – bocznice

Stanisław Pikul (2020-07-15 18:54:23)

Tak, ale tory ułożono nieco później. Podobnie zresztą było z tunelem przy u. Polskiej - wybudowany w ramach tej samej inwestycji w 1975 r. do użytku został oddany w 1983 r. po wybudowaniu ul. Św. Wawrzyńca. Po zaślepieniu wlotu i wylotu tunelu przez 8 lat służył jako magazyn Składnicy Księgarskiej.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...