OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!

05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.

19 sierpnia 2019 W związku z coraz niższym poziomem zarówno nadsyłanych materiałów jak i dyskusji, od dzisiejszego dnia wprowadzamy następujące zmiany:

  • Bezterminowo zawieszony zostaje dział komentarzy.
  • Liczba zdjęć przesyłanych do redakcji zostaje ograniczona do 10 na dobę.
  • Wszystkie zdjęcia trafiające do bazy, przed publikacją będą przechodzić akceptację redakcji. Przypominamy przy tym, że fakt pojawienia się zdjęcia w galerii nie oznacza, iż trafia ono tam na zawsze. Redakcja zastrzega sobie prawo do wycofywania i przywracania nadesłanych materiałów.

11 stycznia 2019 Jako że w Bazie pojawia się coraz więcej komentarzy, mających charakter wycieczek personalnych, od dnia dzisiejszego zawieszamy możliwość dodawania wpisów przez osoby niezalogowane. Ponadto wprowadzamy możliwość bezpośredniego kontaktu (przez formularz mailowy) z każdym komentującym. Przepraszamy za utrudnienia i liczymy na podniesienie jakości tego elementu strony.

6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Obiekty ostatnio skomentowane

Oleśnica – Chojnice (281)
Oleśnica – Chojnice (281)

. (2020-02-25 22:26:09)

Budynek obecnie już nie istnieje. Rozebrany na początku lutego 2020r.

Zegrze
Zegrze

ACdVL (2020-02-25 20:22:10)

Obiło mi się o uszy, że już wkrótce ma rozpocząć się remont tej linii. Linia jest krótka, ale coś czuję, że może temu miejscu przysporzyć turystów. Wypadałoby, bo okolica jest piękna, można wypocząć od wielkomiejskiego zgiełku. Ciekawe tylko, jak będzie z frekwencją, ale - zobaczymy. Tak czy siak - dobrze, że w sprawie tej linii coś powoli zaczyna się dziać - no chyba, że coś przegapiłem. Swoją drogą - chciałbym tam kiedyś zajrzeć właśnie ze względu na walory turystyczne. I mam nadzieję, że moja pierwsza w te okolice wizyta wypadnie akurat koleją.

Karol Miarka – KWK Polska Szyb Piast (KP 260)
Karol Miarka – KWK Polska Szyb Piast (KP 260)

wasiukibic (2020-02-25 19:27:02)

Kolejna zagadka do rozwiązania. Czy z posterunku Karol Miarka w kierunku południowo-zachodnim biegły dwa tory, osobno dla mostu podsadzkowego w Łagiewnikach i stacji Marta, czy po drodze do Marty był jeszcze jeden posterunek odgałęźny (między Obi i Osiedlem Karmeńskiego? Pytanie zasadne z uwagi na konieczność wprowadzenia korekt na mapę i wrysowanie nowych obiektów.

Huta Zygmunt
Huta Zygmunt

wasiukibic (2020-02-25 19:21:03)

Tutaj też się pozmieniało, bo za kapliczką jest teraz drugi przejazd kolejowy dla bocznicy, która obsługuje halę AcelorMittala położone bliżej ul. Fabrycznej, tor biegnie w prawo i łączy się już na Chropie z widocznym na pierwszym planie torem biegnącym do Chebzia. Takie rozwiązanie powstało, żeby uniknąć bezsensownych manewrów na torze wyciągowym prowadzącym z wyżej wymienionej hali https://www.bazakole… w kierunku Szybów Rycerskich, tylko także wjeżdżać do niej bezpośrednio z Chebzia.

Olszewo
Olszewo

Andrzej (2020-02-25 19:20:46)

Mieszkałem w Olszewie i dworzec kolejowy nigdy się nie palił. Palił się budynek kolejowy widoczny w oddali na zdjęciu 'widok w stronę Ełku'. Budynek ten należał do PKP ale nie był to dworzec.

Jelenia Góra Zabobrze
Jelenia Góra Zabobrze

wasiukibic (2020-02-25 19:14:16)

Śmiechem żartem ale po necie lata lista realnych osób (podana z imienia i nazwiska), którzy systematycznie obrzucani są błotem, a moderatorzy z innych portali nic z tym nie robią, mimo że to jest ewidentne szarganie czyjegoś dobrego imienia. Co nieco mogliby nawet o tym powiedzieć nasi niektórzy koledzy z OBK.

wąskotorowa sieć KWK Centrum
wąskotorowa sieć KWK Centrum

Marek Potocki (2020-02-25 16:27:02)

Tymczasowo załatałem. Wiedzących proszę o przepięcie do odpowiedniego odcinka :)

Czarne
Czarne

Lee (2020-02-25 13:03:09)

Od lutego 2020 r stoi w tym miejscu semafor świetlny.

Łagiewniki Dzierżoniowskie
Łagiewniki Dzierżoniowskie

Krzysztof Nowak (2020-02-25 11:35:15)

Darku, teren "sprywatyzowany" leży przy skraju linii w kierunku Strzelina w zasadzie dobre kilka metrów od tej linii, linia 310 jest bardziej na prawo.

Huta Zygmunt
Huta Zygmunt

wasiukibic (2020-02-25 11:25:14)

To foto zrobione w drugą stronę niż: https://www.bazakole… a więc de facto też niegdyś teren Huty Zygmunt. W halach w tle mieszczą się obecnie magazyny firmy ArcelorMittal. W tle widać komin pozostały po KWK Śląsk na Chropaczowie.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...