OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!

05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.

19 sierpnia 2019 W związku z coraz niższym poziomem zarówno nadsyłanych materiałów jak i dyskusji, od dzisiejszego dnia wprowadzamy następujące zmiany:

  • Bezterminowo zawieszony zostaje dział komentarzy.
  • Liczba zdjęć przesyłanych do redakcji zostaje ograniczona do 10 na dobę.
  • Wszystkie zdjęcia trafiające do bazy, przed publikacją będą przechodzić akceptację redakcji. Przypominamy przy tym, że fakt pojawienia się zdjęcia w galerii nie oznacza, iż trafia ono tam na zawsze. Redakcja zastrzega sobie prawo do wycofywania i przywracania nadesłanych materiałów.

11 stycznia 2019 Jako że w Bazie pojawia się coraz więcej komentarzy, mających charakter wycieczek personalnych, od dnia dzisiejszego zawieszamy możliwość dodawania wpisów przez osoby niezalogowane. Ponadto wprowadzamy możliwość bezpośredniego kontaktu (przez formularz mailowy) z każdym komentującym. Przepraszamy za utrudnienia i liczymy na podniesienie jakości tego elementu strony.

6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Strzebiń
Strzebiń (woj. śląskie)
Strzebiń
Strzebiń (woj. śląskie)
Wałcz
Wałcz (woj. zachodniopomorskie)
Wałcz
Wałcz (woj. zachodniopomorskie)
Wałcz
Wałcz (woj. zachodniopomorskie)
Metan
Metan (woj. świętokrzyskie)
Metan
Metan (woj. świętokrzyskie)
Grodzisko
Grodzisko (woj. śląskie)
Grodzisko
Grodzisko (woj. śląskie)
Bytom Północny
Bytom Północny (woj. śląskie)
Boronów
Boronów (woj. śląskie)
Boronów
Boronów (woj. śląskie)
Kłodnica 2
Kłodnica 2 (woj. opolskie)
Kłodnica 2
Kłodnica 2 (woj. opolskie)
Gliwice
Gliwice (woj. śląskie)
Wieruszów
Wieruszów (woj. łódzkie)
Wieruszów Miasto
Wieruszów Miasto (woj. łódzkie)
Wieruszów
Wieruszów (woj. łódzkie)

Obiekty ostatnio skomentowane

Kopalnia Szombierki
Kopalnia Szombierki

Marek Potocki (2019-12-07 21:32:44)

Ok, uwzględniłem. Ostatnio cooraz częściej mam problem z dostępem do komputera, ale w końcu docieram :)

Rybnik Towarowy
Rybnik Towarowy

Damian Stupień (2019-12-07 19:31:53)

* dwa dni wcześniej.

Wolsztyn – Żagań (371)
Wolsztyn – Żagań (371)

Stanisław Stanisław (2019-12-07 16:08:23)

Super fotki wrzucił Kolega. Myślę, że na 100% świadczą one o tym, o czym też wspomniał Kolega Jacek, że stalowe przęsła dla trzeciego toru, do 1945 posadowione były na rozbudowanych na południową stronę filarach Czerwonego Mostu. Czyli podsumowując, skoro stalowe przęsła zniszczono w 1945, a do ok. 1990 r. po moście przeprowadzone były jednak dwa tory - jeden dla linii nr 371 (północny) i drugi dla linii nr 14 (południowy), to jednak za mostem, patrząc w kierunku Głogowa, "14" musiała w którymś miejscu przejść na północną część przedwojennego, dwutorowego szlaku, bo przecież do Głogowa, tor położony był właśnie po północnej stronie, a ten po południowej stronie był rozebrany. Zachodzi więc pytanie, czy podobna sytuacja była na odcinku, powiedzmy od wiaduktu nad "berlinką" do mostu, bo przecież tam w czasach PRL-u musiały być też tylko dwa tory, przy czym ten północny to była linia nr 371 z Wolsztyna, a południowy to "14". W którymś momencie (lata 90-te ?), PKP przerzuciło jednak "14" na północny tor budując rozjazd za mostem, łączący "371" z "14", ten na zdjęciu Kolegi Sławomira. Logiczne więc wydaje się też, że przed mostem musiała zaistnieć podobna sytuacja, aby "371" odeszła od "14" i samodzielnie podążała do Żagania. Trochę to zawiłe, ale wynika z tego, że tylko przez krótki okres czasu, kiedy obie linie były czynne (z Wolsztyna i Głogowa), dzieliły one wspólny tor na Czerwonym Moście, bo przed 1990 r. na moście były jednak dwa tory. Teraz należy tylko znaleźć jakieś zdjęcia potwierdzające, że na tym konkretnym moście były dwa tory także w okresie PRL-u. Przyłączę się też do słów Kolegi wasiukibic, wielka szkoda, że pomimo dużych walorów architektonicznych obiektu, ciekawej konstrukcji, historii i przepięknego położenia, trudno trafić na przedwojenne zdjęcia tego mostu, o okresie 1945 - 1990 nie wspominając... a może jednak gdzieś są i prędzej czy później ktoś nas na nie naprowadzi...

Ścinawa
Ścinawa

Jacek (2019-12-07 13:02:43)

I dwie toalety które nigdy się nie psują!

Pyskowice Miasto
Pyskowice Miasto

Rad (2019-12-07 08:40:24)

Pamiętam tą stacje. W 2000 roku w lutym jechałem właśnie tam. Nie wiedziałem że to już ostatnie kursy. A teraz zastanawiają się nad odbudową tej linii. Po co było likwidować jak to było dobre i służyło ludziom.

Gdańsk Politechnika
Gdańsk Politechnika

Marek Potocki (2019-12-06 20:02:38)

Akurat ten przystanek od początku nazywa się "Gdańsk Politechnika". Nowa Szkocja jest tu: https://www.bazakole…

Siewierz
Siewierz

Pablo (2019-12-05 21:49:40)

Bez przesady z tą wodą. Dyżurny jest tu raz na tydzień, może dwa. Z tego wszystkiego działa świetlny wjazdowy i to radio na parapecie. Reszta to zabytki. Są klucze do Mierzęcic tylko że nie ma co otwierać/zamykać.

Mierzęcice Zawierciańskie
Mierzęcice Zawierciańskie

Pablo (2019-12-05 21:41:38)

Podobno był tutaj złom i pracowała tutaj SM30

Zabrze Mikulczyce – Tworóg Brynek (178)
Zabrze Mikulczyce – Tworóg Brynek (178)

Damian Stupień (2019-12-05 11:34:28)

Poza tym skasowano dwa wiadukty w okolicach Zbrosławic także gdybania o odbudowie linii możemy sobie darować ..

Poraj
Poraj

Damian Stupień (2019-12-04 22:09:15)

https://www.bazakole…

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...