OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!

05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.

19 sierpnia 2019 W związku z coraz niższym poziomem zarówno nadsyłanych materiałów jak i dyskusji, od dzisiejszego dnia wprowadzamy następujące zmiany:

  • Bezterminowo zawieszony zostaje dział komentarzy.
  • Liczba zdjęć przesyłanych do redakcji zostaje ograniczona do 10 na dobę.
  • Wszystkie zdjęcia trafiające do bazy, przed publikacją będą przechodzić akceptację redakcji. Przypominamy przy tym, że fakt pojawienia się zdjęcia w galerii nie oznacza, iż trafia ono tam na zawsze. Redakcja zastrzega sobie prawo do wycofywania i przywracania nadesłanych materiałów.

11 stycznia 2019 Jako że w Bazie pojawia się coraz więcej komentarzy, mających charakter wycieczek personalnych, od dnia dzisiejszego zawieszamy możliwość dodawania wpisów przez osoby niezalogowane. Ponadto wprowadzamy możliwość bezpośredniego kontaktu (przez formularz mailowy) z każdym komentującym. Przepraszamy za utrudnienia i liczymy na podniesienie jakości tego elementu strony.

6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Brzesko Okocim
Brzesko Okocim (woj. małopolskie)
Łagodzin
Łagodzin (woj. lubuskie)
Łagodzin
Łagodzin (woj. lubuskie)
Łagodzin
Łagodzin (woj. lubuskie)
Targowica
Targowica (woj. dolnośląskie)
Targowica
Targowica (woj. dolnośląskie)
Racz
Racz (woj. dolnośląskie)
Racz
Racz (woj. dolnośląskie)
Racz
Racz (woj. dolnośląskie)
Racz
Racz (woj. dolnośląskie)
Racz
Racz (woj. dolnośląskie)
Lubanice
Lubanice (woj. lubuskie)
Lubanice
Lubanice (woj. lubuskie)
Lubanice
Lubanice (woj. lubuskie)
Lubanice
Lubanice (woj. lubuskie)
Lubanice
Lubanice (woj. lubuskie)
Lubanice
Lubanice (woj. lubuskie)
Lubanice
Lubanice (woj. lubuskie)
Lubanice
Lubanice (woj. lubuskie)
Lubanice
Lubanice (woj. lubuskie)
Lubanice
Lubanice (woj. lubuskie)

Obiekty ostatnio skomentowane

Międzychód – Zbąszyń (373)
Międzychód – Zbąszyń (373)

Maciej (2020-01-22 13:53:37)

Komunikacja kolejowa mogła służyć naturze :)

Gdańsk Przymorze-Uniwersytet
Gdańsk Przymorze-Uniwersytet

Cezary Mirowski (2020-01-22 13:45:20)

Rwanie zaliczone! W pierwszym podejściu.

Kretki
Kretki

Cezary Mirowski (2020-01-22 13:36:45)

Widok i tak byłby mało ciekawy. Od lokomotywy do zabudowań stacji jest jeszcze jakieś 400-500 metrów? Między Ludmiłą a talbotami widać odgałęzienie ładowni. Wagony "pod płotem", to pewnie już załadowane.

Warszawa Wschodnia
Warszawa Wschodnia

D (2020-01-21 23:49:04)

Na tym zdjęciu jestem z moją Babcią, to może być rok 1966, odjeżdżamy z Warszawy.

Świdnica – bocznice
Świdnica – bocznice

do re mi (2020-01-21 23:35:16)

Tor może i był w rejon Siweli, ale z dobrego źródła wiem, że akurat ta firma korzystała z transportu drogowego. Diora to akurat jedna z niewielu firm, które jeszcze zipią (ledwo), teraz bardziej znana Diora to ta dzierżoniowska (zresztą chyba nawet jedna firma). Co do Dolmebu i Diory, to rzeczywiście, pudła radioodbiorników były wykonywane w tej pierwszej firmie ;)

Wrocław Partynice
Wrocław Partynice

zenOBeK (2020-01-21 22:58:44)

Tiaaaaa. I dodatkowo jeszcze jeden uchodzący do Odry. W tym odrzańskim Niemcy wodowali uboty do Odry. Uboty spływały Odrą aż do Świnoujścia i na wyspie Karsibór była ich baza. ;)))

Lwówek Wąskotorowy – Komorowo Wielkopolskie
Lwówek Wąskotorowy – Komorowo Wielkopolskie

Jacek jacek (2020-01-21 22:38:56)

Na pierwszy rzut oka po lini niema żadnego śladu. Ale gdy prześledzi się jej przebieg to na zdjęciach satelitarnych widać miejscami linie jej przebiegu. Dobrze widać z miejsce po ładowni konin wielkopolski.

Wrocław Ujazdów
Wrocław Ujazdów

Marek Potocki (2020-01-21 22:25:10)

To https://www.bazakole… plus rozkłady jazdy z tamtych lat to naprawdę doskonała lektura. Mój faworyt: "Suchy Bór koło Kamieńca nad Ochną".

Jasień
Jasień

wasiukibic (2020-01-21 20:22:40)

No właśnie, na pewno ZREMBu, a nie Techtransu? Wydawało mi się, że ZREMB znajdował się po północnej stronie ul. Przemysłowej. Teraz to i tak większość terenów po obu stronach ul. Przemysłowej zajmuje Felgenhauer, a Techntrans to tylko mała działeczka nad Lubszą.

Świdnica – bocznice
Świdnica – bocznice

wasiukibic (2020-01-21 09:43:59)

Zapewne nie tyle chodziło o sam budynek (choć wiadomo jakiej jakości było budownictwo za czasów Gierka czy Gomułki), tylko o wyposażenie techniczne. 40-, czy 50-letnie urządzenia raczej odbiegają od standardów stawianych współcześnie w zakresie sprawności czy ochrony środowiska.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...