OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!

05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.

19 sierpnia 2019 W związku z coraz niższym poziomem zarówno nadsyłanych materiałów jak i dyskusji, od dzisiejszego dnia wprowadzamy następujące zmiany:

  • Bezterminowo zawieszony zostaje dział komentarzy.
  • Liczba zdjęć przesyłanych do redakcji zostaje ograniczona do 10 na dobę.
  • Wszystkie zdjęcia trafiające do bazy, przed publikacją będą przechodzić akceptację redakcji. Przypominamy przy tym, że fakt pojawienia się zdjęcia w galerii nie oznacza, iż trafia ono tam na zawsze. Redakcja zastrzega sobie prawo do wycofywania i przywracania nadesłanych materiałów.

11 stycznia 2019 Jako że w Bazie pojawia się coraz więcej komentarzy, mających charakter wycieczek personalnych, od dnia dzisiejszego zawieszamy możliwość dodawania wpisów przez osoby niezalogowane. Ponadto wprowadzamy możliwość bezpośredniego kontaktu (przez formularz mailowy) z każdym komentującym. Przepraszamy za utrudnienia i liczymy na podniesienie jakości tego elementu strony.

6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Gdynia Główna
Gdynia Główna (woj. pomorskie)
Gdynia Główna
Gdynia Główna (woj. pomorskie)
Złotniki
Złotniki (woj. wielkopolskie)
Złotniki
Złotniki (woj. wielkopolskie)
Złotniki
Złotniki (woj. wielkopolskie)
Złotniki
Złotniki (woj. wielkopolskie)
Złotniki
Złotniki (woj. wielkopolskie)
Złotniki
Złotniki (woj. wielkopolskie)
Złotniki
Złotniki (woj. wielkopolskie)
Złotniki
Złotniki (woj. wielkopolskie)
Konotop
Konotop (woj. lubuskie)
Olkusz
Olkusz (woj. małopolskie)
Olkusz
Olkusz (woj. małopolskie)
Olkusz
Olkusz (woj. małopolskie)
Olkusz
Olkusz (woj. małopolskie)

Obiekty ostatnio skomentowane

Gryfino
Gryfino

wasiukibic (2020-07-05 11:19:26)

Cały ten cyrk z koronaświrusem w końcu ustanie i pasażerowie powrócą do pociągów. Proces ten trwa, a Gryfino ma stać się częścią Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Twierdzenie o całkowitym brak pasażerów w pociągach na odcinku Poznań-Zbąszynek uważam za kiepski żart lub prowokację rodem z komentarzy z RK, gdzie jeden pajac uporczywie twierdzi, że nikt nie jeździ w pociągach relacji Wrocław-Węgliniec/Głogów/etc... Oczywiście, są kursy z lepszym i gorszym obłożeniem, a w ciągu dnia trzeba przecież wykonać podsyły taboru, żeby pojemny skład obsłużył bardziej frekwencyjny kurs.

Trzebinia – bocznice
Trzebinia – bocznice

Buli (2020-07-05 10:54:33)

Zakłady Metalurgiczne Trzebinia zlikwidowano w 1999r. Do zakładu nr1 bocznicę kolejową zlikwidowano od razu, do zakładu nr2 ok 4 lat temu ale na terenie zakładu ostały się fragmenty torowiska i garaż, w którym jeszcze w 2003r stała SM03. Pamiętam jeszcze pod koniec funkcjonowania zakładu przetaczane pojedyncze cysterny z amoniakiem.

Jaroszowiec Olkuski
Jaroszowiec Olkuski

Opolanin (2020-07-05 10:34:46)

Piasek, skarłowaciałe sosny, stare tablice na peronach i kibel pędzący w stronę Olkusza zawrotne 40km/h. Jest klimat.

Solec Kujawski
Solec Kujawski

Gerson (2020-07-05 10:11:01)

W stosunku do tego budynku mam mieszane uczucia. Niby ładny, nowoczesny, ale czegoś tu brakuje, co by go ożywiło np. zegara. Taka szklana "martwa" pułapka. Na pewno brakuje dużego napisu z nazwą stacji.

Augustów
Augustów

tomimaki (2020-07-05 00:54:33)

Z archiwalnych map na geoportalu wynika, że bocznica kończyła się rampą 800 metrów dalej, za ulicą Wypoczynkową, za domem na Turystycznej 77.

Męcikał
Męcikał

Stanisław Stanisław (2020-07-05 00:53:31)

...a do kalki marki Drakon Kolega się nie zareplikował :( Eh, a tak bardzo, tak bardzo na to liczyłem... cóż, przedwojenna reklama kalki do maszyn do pisania mogła przecież rozproszyć skupione pod czerwoną czapką myśli, ukierunkowane oczywiście na wzorowe pełnienie służby... a jak by tak można było wyjrzeć przez okienko, to wzrok zapewne nie natrafiłby na ową „szpetną” reklamę, burzącą piękną harmonię elewacji, na której po wsze czasy powinna wisieć tablica z napisem MĘCIKAŁ. Połechtał Kolega moje „ego”, oj połechtał, tak niezwykle rzadko używanymi wyrażeniami jak synergia, „holistyczna wiedza” czy IMHO i chciałoby się napisać „pisz tak do mnie jeszcze”, „proszę, pisz”, ale wiem, że nie wszyscy zapewne pojmują, głębię wypowiedzi Kolei, pełną erudycji i tego „czegoś”, co sprawia, że z wielką przyjemnością czyta się takie słowa... więc zamilknę, rozkoszując się jeszcze chwilkę, powyższym tekstem... Ah, trochę w tym Szymborskiej, Leśmiana... ale i gdzieś tam, pomiędzy zdaniami, zasygnalizowanymi myślami i niedopowiedzianymi zwrotkami, wychyla się i Kisiel, i Grzesiuk.... Chciałoby się krzyknąć: Kunszt ! Arcydzieło ! ... ale ta kalka, kalka marki Drakon, kalka marki Drakon do maszyn do pisania, to ona, pozostawiona samej sobie, bez choćby jednej, jedynej, celnej riposty, nie pozwala na tak wyśrubowaną ocenę wypowiedzi ;) A tak na serio, wzbogaciłem swoją wiedzę o kolejne małe cegiełki użytecznych informacji i naprawdę z dużą przyjemnością przeczytałem to, co zostało napisane przez Kolegę. Dziękuję.

Solec Kujawski
Solec Kujawski

Cezary Mirowski (2020-07-04 22:58:32)

Od podjazdu tak wygląda, mało ciekawie, ale rozwiązanie ciekawe.

Piekary Śląskie
Piekary Śląskie

janusz nowaczewski (2020-07-04 22:53:35)

Przejazd pociągu z relikwiami świętego Andrzeja Boboli 1938 rok . Stąd inicjały na drzwiach dymnicy . http://www.piekarski… .

Gdynia Główna
Gdynia Główna

Jakub - przyszły MASZYNISTA (2020-07-04 22:48:56)

Identyczny jest m.in.w TARNOWSKICH GÓRACH. Tyle, że ten tutaj wydaje się być w lepszym stanie.

Gdańsk Główny – Stargard (202)
Gdańsk Główny – Stargard (202)

subsens (2020-07-04 22:26:06)

Nie wygląda archaicznie, nie jest zgodny z wytycznymi z 1939: http://www.klauserbe… ale jest świadkiem epoki, kiedy linia liczyła z górą 502 km: http://www.klauserbe… i powinien mieć status świadka koronnego, o ile w terenie nie ma innych, mniej okaleczonych. BTW, na Frankowie Wąskotorowym jest interesujące hektometrowe lapidarium, ale bez metryk pochodzenia (poza domniemanym okazem z Wiedenki) co IMHO niweczy sens całej zabawy.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...