OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

15 kwietnia 2021 Dziś na lewym pasku narzędzi do mapy dodaliśmy nowe narzędzie pozwalające na szybie włączenie w nowym oknie map Google z widocznego u nas obszaru. Dzięki temu można na przykład stosunkowo łatwo przejść do usługi Google Street View. Miłego korzystania!

2 marca 2021 W dniu dzisiejszym na stronę trafiła duża nowość, w postaci uaktualnionego silnika mapy. Najbardziej widoczną zmianą jest to, że logujący się użytkownicy otrzymują do wglądu nowe warstwy podkładów mapowych.
Niestety zmiana pociągnęła za sobą sporo modyfikacji we wnętrzu strony. O ile starałem się wszystkie potencjalne błędy znaleźć i usunąć, o tyle prawdopodobnie na wszystkie nie trafiłem. W razie gdybyście natrafili na jakieś nieprawidłowe zachowania związane z mapą, piszcie na adres marek@ bazakolejowa.pl Dziękuję za wyrozumiałość i współpracę!
Informacja dla wszystkich, którym nie działa na telefonach, tabletach i innych urządzeniach mobilnych: Należy wyczyścić pliki cookie i dane przeglądania dla strony. Po przeładowaniu strona wygląda już jak powinna.

23 lutego 2021 Ze względów nie do końca zależnych od redakcji czasowo wstrzymujemy działalność działów bibliotecznych. Przepraszamy za niedogodności.

16 września 2020 Baza otrzymała trzy nowe funkcjonalności. Pierwszą z nich jest możliwość filtrowania zdjęć po autorze w galeriach poszczególnych obiektów. Druga to filtr tagów w galeriach poszczególnych użytkowników, a trzecia – galeria zbiorcza generowana dla konkretnego autora. Będzie ona przydatna, gdy jego materiały dodawane są z różnych kont.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Obiekty ostatnio skomentowane

Warszawa Główna Towarowa – Warszawa Praga (20)
Warszawa Główna Towarowa – Warszawa Praga (20)

Marek Potocki (2021-04-22 22:00:53)

W tym tygodniu dość dużo w tej okolicy zmieniałem. Mapa w wersji "zwykłej" generuje się raz w tygodniu, w weekend. Za kilka dni powinno wszystko się unormować.

Siedlce – Siemianówka (– Свислочь) (31)
Siedlce – Siemianówka (– Свислочь) (31)

Gerson (2021-04-22 22:00:06)

W tym przypadku faktycznie źle opisałem tory. Trochę czasu minęło od tego wyjazdu. Za odwrotnym przebiegiem przemawia m.in. bramka dozymetryczna zamontowana na torze zaprezentowanym na tym zdjęciu: https://www.bazakole… . Takie bramki montuje się m.in. na przejściach granicznych. Dodatkowo za przebiegiem szerokiego toru po prawej stronie tego zdjęcia przemawia układ bocznic dla tego toru po stronie polskiej (wszystkie po znajdują się po prawej stronie) no i oczywiście rozstaw osi wspomnianej lokomotywy ST44-1056. Opisy poprawione na wszystkich zdjęciach.

Borki
Borki

Marek Potocki (2021-04-22 21:58:22)

Szanowny Subsensie. Jak to w minionych czasach mawiano "pomóż milicji, spałuj się sam". Dodaj proszę jako podobiekt do linii prawidłowe miejsce osadzenia tego punktu, a w końcu do niego dotrę i dodam. Komentarze ciągną się za mną miesiącami i ciągle coś ucieka, odwleka się i czeka. Takie Braniewo czeka i doczekać się nie może :/

Dobre Kujawskie
Dobre Kujawskie

Marek Potocki (2021-04-22 21:52:03)

Niestety, jak to uczono mnie jeszcze na studiach "jedyną stałą cechą klimatu jest jego zmienność". Wiele widoków utraciliśmy, zyskujemy za to nowe, których już tak nie cenimy. Za kilkadziesiąt lat kolejne pokolenie będzie to tego wzdychać. I to nie tylko w zakresie kolei, a całego otaczającego nas świata.

Gąsawa Majętność
Gąsawa Majętność

polo (2021-04-22 20:27:51)

Ładownia była i być może powstała wraz z uruchomieniem linii, zaś jej kres nastąpił w roku 1996, kiedy PKP zawiesiło przewozy towarowe. Natomiast przystanek Gąsawa Majętność po raz pierwszy pojawił się w tabelach w roku 1985, kiedy wznowiono sezonowe przewozy pasażerskie (od maja do połowy września). Po ładowni, oprócz widocznego na zdjęciach ocalałego rozjazdu, nie pozostało nic.

Działdowo – Olsztyn Główny (216)
Działdowo – Olsztyn Główny (216)

Paweł Skup (2021-04-22 18:43:27)

Kamieniołomy są "czynne" także obecnie, tylko 2 km na zachód, koło Witramowa.

Rozalin – Poniatowa
Rozalin – Poniatowa

arp (2021-04-22 18:38:16)

Tu nigdy nie było obozu zagłady, ale wybudowana przed wojną wytwórnia sprzętu komunikacyjnego, następnie niemiecki obóz jeniecki, a potem niemiecki obóz pracy przymusowej dla Żydów.

Poddębice
Poddębice

Szymon. (2021-04-22 18:36:26)

Czy jest jakiś rozkład jazdy pociągów towarowych przez tą stację? Moje "hobby" to oglądanie ich

Orneta – starotorza
Orneta – starotorza

Stanisław Stanisław (2021-04-22 16:07:02)

Czyli można podsumować, że "górny brzuszek" (północny) nigdy nie doczekał się torów, a "dolny brzuszek" (południowy) zlikwidowano jeszcze przed 1939, w trakcie prostowania linii w połowie lat 30-tych. Nie wiem czemu ubzdurało mi się, że nastąpiło to za czasów PKP (może wspomnienie rozmowy z emerytowanym zawiadowcą stacji Dobre Miasto). To, że zrobili to jeszcze Niemcy, wyjaśniałoby szczegóły budowy rozebranego ok. 6 lat temu wiaduktu drogowego położonego w tym rejonie nad linią nr 221. Widoczne do dziś kamienne relikty wspomnianego wiaduktu przypominają subtelnymi wykończeniami inne, podobne konstrukcje, powstałe na tej linii w trakcie jej modernizacji za czasów kolei niemieckich. Dostępne Meßtischblatt-y z 1937 i 1944 przedstawiają więc błędny przebieg linii przed Ornetą, a to, że mapy te nie zawsze oddają prawdę przekonałem się już dawno "studiując" przebieg omawianej linii. Np. na żadnym z dostępnych Meßtischblatt-ów nr 1786 (Mehlsack, Pieniężno, z lat 1913, 1932, 1937 i 1944), na odcinku pomiędzy obecnymi przystankami Żugienie i Wysoka Braniewska (Hogendorf) nie ma zaznaczonego łukowatego wiaduktu drogowego w pobliżu samotnych zabudowań (obecnie nie istniejących) przy drodze do wsi Wyrębiska (Zu Lichtwalde). Wiadukt ten zamknięty jest od dawna, sfatygowany i nadgryziony zębem czasu stoi jednak do dziś (policzyłem w nim brakujące barierki :P), i ma typową niemiecką konstrukcję, znaną z innych, podobnych obiektów tej linii. Tymczasem na wspomnianych Meßtischblatt-ach, według rysunku, tor przecina się ze wspomnianą drogą w jednym poziomie. http://maps.mapywig.… https://www.google.p…

Dobre Kujawskie
Dobre Kujawskie

polo (2021-04-22 15:01:23)

O, takie uzupełnienie byłoby prawdziwą "wisienką na torcie" dla tej dokumentalnej sesji. Wspaniałe zdjęcia. Pozdrawiam.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...