OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w największej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

27 lutego 2018 Lekka reorganizacja tagów i nowa pozycja – "budowy/remonty/rozbiórki".

8 lutego 2018 W związku z coraz większą liczbą zdjęć zgromadzonych w bazie wprowadzany nowy rodzaj galerii, będący połączeniem redakcyjnego wyboru kadrów, z najwyżej ocienionymi przez użytkowników. Rozwiązanie to ma na celu poprawę komfortu przeglądania zasobów Bazy.
Galeria ta będzie się tworzyć automatycznie, gdy dla danego obiektu uzbiera się wystarczająca ilość takich fotografii.

15 stycznia 2018 Drobne usprawnienie dla szukających obiektów w bazie. Od dziś pasek wyszukiwania w menu tylko aktualne, ale również historyczne nazwy stacji.

4 stycznia 2018 I kolejne udogodnienie w mapie. Użytkownikom zalogowanym na koncie, po lewej stronie mapy pojawia się ikona trybiku. Kliknięcie w nią zapisuje aktualne ustawienia mapy jako domyślne (pozycja, powiększenie i aktywne mapy). Będą się one ładowały po każdym nowym zalogowaniu. Po ponownym wejściu na mapę, lub przeładowaniu strony, odświeżeniu ulegają już tylko aktywne warstwy.

2 stycznia 2018 W nowym roku nowa funkcjonalność. Przy wyświetlaniu sieci bocznic, od dziś można rozwinąć mapkę i najeżdżając na mapę lub listę odcinków kursorem, podświetlić powiązanie położenia w terenie z tabelą.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Czerniejewo
Czerniejewo (wielkopolskie)
Czerniejewo
Czerniejewo (wielkopolskie)
Wągrowiec
Wągrowiec (wielkopolskie)
Czerniejewo
Czerniejewo (wielkopolskie)
Czerniejewo
Czerniejewo (wielkopolskie)
Lesko Łukawica
Lesko Łukawica (podkarpackie)
Smardzew
Smardzew (łódzkie)
Chociszew
Chociszew (łódzkie)
Chociszew
Chociszew (łódzkie)
Grotniki
Grotniki (łódzkie)
Grotniki
Grotniki (łódzkie)
Grotniki
Grotniki (łódzkie)
Gorzędów
Gorzędów (łódzkie)
Gorzędów
Gorzędów (łódzkie)
Gorzędów
Gorzędów (łódzkie)
Gorzędów
Gorzędów (łódzkie)
Gorzędów
Gorzędów (łódzkie)
Bedoń
Bedoń (łódzkie)
Bedoń
Bedoń (łódzkie)
Bedoń
Bedoń (łódzkie)
Bedoń
Bedoń (łódzkie)
Bedoń
Bedoń (łódzkie)

Obiekty ostatnio skomentowane

Poznań Główny
Poznań Główny

irek (2018-06-22 08:51:50)

Mała uwaga, w tej galerii znajduje się zdjęcie "Akcja porządek w PKP -Peron 1" To miejsce, to nie Poznań Główny, i mało prawdopodobne aby to była jakakolwiek stacja/przystanek na terenie Poznania .

Blachownia
Blachownia

J1121 (2018-06-22 07:02:38)

Blachownia – stacja kolejowa istniejąca od 1903 r. w Blachowni, w województwie śląskim, w Polsce, zbudowana wraz z linią kolejową Częstochowa-Herby Ruskie. Początkowo, w latach 1903-1911 była to linia wąskotorowa 1067 mm, w latach 1911-1915 szerokotorowa 1524 mm, w czasie I wojny światowej została przez Niemców przebudowana na normalnotorową 1435 mm. Stacja Blachownia znajduje się na terenie dzielnicy Ostrowy stacja nosiła nazwę Ostrowy w latach 1903-1941, a w latach 1941-1945 nazwę Blachstädt. Od tej stacji Ostrowy do zlikwidowanej stacji Blachownia prowadziło jednotorowe odgałęzienie, wykorzystywane jeszcze w latach 80. XX wieku do transportu towarowego do Huty Blachownia, ostatecznie zlikwidowane w 2003 r. W 2015 r. PKP przeznaczyło budynek dworca do rozbiórki z powodu bycia zbędnym dla prowadzonej działalności[1].

Blachownia
Blachownia

Jacek (2018-06-22 06:56:56)

Zdjęcie stacji Blachownia dzisiejszego Urzędu Stanu Cywilnego. Blachownia − zlikwidowana stacja w Blachowni, w województwie śląskim, na końcu odgałęzienia od linii Częstochowa I - Herby Ruskie. Stacja została uruchomiona razem z oddaniem do użytku 11 sierpnia 1903 roku całej linii kolejowej oraz odgałęzienia, które rozpoczynało się przy przystanku Ostrowy, który dziś nosi nazwę Blachownia. Odgałęzienie prowadziło do Huty Blachownia i było zaopatrzone w dworzec, który obecnie pełni funkcję Urzędu Stanu Cywilnego i zasadniczo w swoim wyglądzie nie uległ zmianie.

Legnica
Legnica

Marek Potocki (2018-06-22 06:12:36)

Oni to chyba konkursami na fejsbuku obskakują ;)

Szczecin Zdroje Wschodnie
Szczecin Zdroje Wschodnie

Kajop (2018-06-21 23:27:23)

Kto to przesłał, to zdjęcie jest jako minifota na sedina.pl ?! Datowanie jest błędne, mogę to uściślić na podstawie innych zdjęć!

Ełk
Ełk

Guest (2018-06-21 22:16:07)

I słupy betonowe jeszcze takie białe, świeży beton. Dziś te słupy trakcyjne są szaro-żółte. Faktycznie wysięgniki, jakby wczoraj z folii wyciągnięte i zamontowane, choć na zdjęciu już rok po elektryfikacji. Ciekawe, że oboje zwróciliśmy na to uwagę.

Więcbork
Więcbork

... (2018-06-21 21:59:44)

Nie dość ,że fotka krzywa to pomyśleć ,że już conajmniej 135 osób zostało wprowadzonych w błąd. Przykre to bo w końcu nie wiadomo jaka jest prawda. Pan Bracki twierdząco pisze to co pisze a jak się piszę do PLK to nic o tym nie wiedzą...

Żydowo
Żydowo

Marcin (2018-06-21 19:22:02)

Z lewej strony był tor dodatkowy

Baby
Baby

Mieszkaniec miejscowości baby (2018-06-21 18:53:45)

Bardzo proszę zwrócić uwagę na nastawni aby te czasy zamykania przyjazdu przed nadjeżdżającym pociągiem były zdecydowanie krótsze i po przejechaniu pociągu zdecydowanie szybciej bo kolejki robią się bardzo długie a panie na nastawniczy panowie na ostatniej strasznie ociężale i ospale obsługują te rogatki Pozdrawiam jestem mieszkańcem w miejscowości baby Pawlak są dwa przejazdy kolejowe na drugim nie ma żadnego kłopotu przed pociągiem i zaraz po przejechaniu droga tylko otwierają się w sposób płynny i szybki na tej dużej stacji jest zdecydowany duży problem często dochodzi do takiej sytuacji że wszyscy dookoła przyjeżdżający trąbią na tych którzy są na rogatce jako utrudniających i normalne poruszanie się samochodem

Gębarzewo
Gębarzewo

Marcin (2018-06-21 17:59:21)

Z prawej strony widać kikut ucietej bramki trakcyjnej. Tam niedawno była grupa czterech torów dodatkowych. Pamiętam jak kiedyś stały tam platformy.

| Dalej ==»

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...