OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w największej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.

27 lutego 2018 Lekka reorganizacja tagów i nowa pozycja – "budowy/remonty/rozbiórki".

8 lutego 2018 W związku z coraz większą liczbą zdjęć zgromadzonych w bazie wprowadzany nowy rodzaj galerii, będący połączeniem redakcyjnego wyboru kadrów, z najwyżej ocienionymi przez użytkowników. Rozwiązanie to ma na celu poprawę komfortu przeglądania zasobów Bazy.
Galeria ta będzie się tworzyć automatycznie, gdy dla danego obiektu uzbiera się wystarczająca ilość takich fotografii.

15 stycznia 2018 Drobne usprawnienie dla szukających obiektów w bazie. Od dziś pasek wyszukiwania w menu tylko aktualne, ale również historyczne nazwy stacji.

4 stycznia 2018 I kolejne udogodnienie w mapie. Użytkownikom zalogowanym na koncie, po lewej stronie mapy pojawia się ikona trybiku. Kliknięcie w nią zapisuje aktualne ustawienia mapy jako domyślne (pozycja, powiększenie i aktywne mapy). Będą się one ładowały po każdym nowym zalogowaniu. Po ponownym wejściu na mapę, lub przeładowaniu strony, odświeżeniu ulegają już tylko aktywne warstwy.

2 stycznia 2018 W nowym roku nowa funkcjonalność. Przy wyświetlaniu sieci bocznic, od dziś można rozwinąć mapkę i najeżdżając na mapę lub listę odcinków kursorem, podświetlić powiązanie położenia w terenie z tabelą.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Krościenko
Krościenko (woj. podkarpackie)
Krościenko
Krościenko (woj. podkarpackie)
Krościenko
Krościenko (woj. podkarpackie)
Chełmek Wołowski
Chełmek Wołowski (woj. dolnośląskie)
Chełmek Wołowski
Chełmek Wołowski (woj. dolnośląskie)
Chełmek Wołowski
Chełmek Wołowski (woj. dolnośląskie)
Chełmek Wołowski
Chełmek Wołowski (woj. dolnośląskie)
Chełmek Wołowski
Chełmek Wołowski (woj. dolnośląskie)
Chełmek Wołowski
Chełmek Wołowski (woj. dolnośląskie)
Chełmek Wołowski
Chełmek Wołowski (woj. dolnośląskie)
Chełmek Wołowski
Chełmek Wołowski (woj. dolnośląskie)
Chełmek Wołowski
Chełmek Wołowski (woj. dolnośląskie)
Chełmek Wołowski
Chełmek Wołowski (woj. dolnośląskie)
Chełmek Wołowski
Chełmek Wołowski (woj. dolnośląskie)
Bytom
Bytom (woj. śląskie)
Krobia
Krobia (woj. wielkopolskie)
Krobia
Krobia (woj. wielkopolskie)
Krobia
Krobia (woj. wielkopolskie)
Bytom Bobrek
Bytom Bobrek (woj. śląskie)
Kiszewo
Kiszewo (woj. wielkopolskie)
Kiszewo
Kiszewo (woj. wielkopolskie)

Obiekty ostatnio skomentowane

Gorzów Wielkopolski Zamoście
Gorzów Wielkopolski Zamoście

wasiukibic (2018-12-15 15:45:24)

A gdzie znajdowała się ta pętla na Zakanalu? I właśnie - pętla, trójką czy krańcówka? Z tymi trolejbusami w Gorzowie to mnie zaskoczyłeś.

Krościenko
Krościenko

byjs (2018-12-15 14:57:23)

Budynek jest prawie identyczny jak w Komańczy(nie ma okna na poddaszu), więc zapewne był to jeden projekt. Ma ktoś jakieś informacje na temat ich historii?

Poznań Główny – Szczecin Główny (351)
Poznań Główny – Szczecin Główny (351)

Mateusz (2018-12-15 09:07:47)

Dziś, 15.12.18 mija równo 40sta rocznica uruchomienia pociągów elektrycznych z Poznania do Szczecina. 40 lat temu wjechał tutaj specjalny skład z ET22 na czele. Roboty na magistrali podjęto jeszcze w 1975 r. Do granic dyrekcji poznańskiej i szczecińskiej pociąg elektryczny od Poznania dojechał we wrześniu 1977 r. Jeszcze w lipcu, a dokładnie 11tego lipca tego roku, roboty przy sieci zaczęto na terenie okręgu Pomorskiego, by zakończyć je w grudniu 1978 r. Czy ktoś może pamięta tę uroczystość? CY ma ktoś zdjęcia archiwalne ponad to, co jest w necie?

Ozimek – bocznice
Ozimek – bocznice

Łukasz Kiąca (2018-12-15 07:27:57)

Kiedy pracowałem w ZRK DOM w Poznaniu, kupowaliśmy z tej huty m. in. ogniwa, sworznie i pazury do łańcuchów od oczyszczarki OT-400 profilarki PŁT-500. A było to w 2016 r.

Podłęże – Tymbark (622)
Podłęże – Tymbark (622)

ZenobeK (2018-12-14 22:54:14)

http://twojsacz.pl/u…

Ozimek
Ozimek

Damian Stupień (2018-12-14 21:35:49)

Od groma było takowych - http://bit.ly/2PHLYB…

Bytom Bobrek
Bytom Bobrek

Damian Stupień (2018-12-14 21:25:22)

Dla porównania widok z 2017r - http://bit.ly/2BhUOj…

Bielawa Zachodnia – Dzierżoniów Śląski (341)
Bielawa Zachodnia – Dzierżoniów Śląski (341)

wasiukibic (2018-12-14 18:16:02)

https://wroclife.pl/… Co ciekawe, koszt rewitalizacji wyceniono całościowo na 11 baniek, a nie na 100.

Smolno Wielkie
Smolno Wielkie

wasiukibic (2018-12-14 17:53:24)

Jedno zdjęcie z zasyfiałym wnętrzem mieszkania pokolejowego wraz z odpowiednim podpisem wystarczy, żeby użytkownicy Bazy wiedzieli, jaki jest stan tego obiektu. Co dają kolejne foty zasranego kibla, sterty puszek czy gnijących ciuchów w tym samym lokalu, na dodatek nie związanym stricte z prowadzeniem czy obsługą ruchu kolejowego? Naiwne jest liczenie na to, że kogoś w PKP poruszą zdjęcia na Bazie i załatwi temat nielegalnie zajmowanego budynku dworca oraz jego dewastacji.

Miejska Górka – Kościan (366)
Miejska Górka – Kościan (366)

VictorVance (2018-12-14 17:08:49)

Przykładowe koszty pracy maszyn i robót kolejowych: - godzina pracy oczyszczarki RM76: 2500 zł netto - godzina pracy koparki dwudrogowej Atlas 1604 KZW: 140-180 zł netto - godzina pracy żurawia EDK 300/5: 1850 zł netto - 1 szt. zgrzewu szyny zgrzewarką dwudrogową lub PRSM4:800 do 1500 zł netto - 1 dzień pracy wymieniarki rozjazdów UWR 10: 4000 zł netto - 1 dzień eksploatacji przyczepy wózka motorowego PWM10: 100 zł netto - oprysk 1 km toru przy użyciu odchwaszczarki CHOT i środka biodegradowalnego Glyfos: 2000 zł netto (oprysk należy wykonać dwukrotnie w odstępie 6 tygodni i efekt wystarcza na rok) - 1 roboczogodzina pracownika (nie mylić z zarobkami): 31 - 60 zł netto - koszt pracy lokomotywy SM42 pracującej z pociągiem roboczym:195 - 235 zł/godz. + dyspozycja 705 - 890 zł/dobę netto - 1 godzina pracy lokomotywy SM30: 350 zł netto - 1 godzina pracy kierownika pociągu: 45 - 55 zł netto - 1 dzień pracy platformy 401Z Wszystko zależy od firmy, lecz jak to powiadają "grosz do grosza, a będzie kokosza".

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...