OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Galeria zdjęć użytkownika polo

Sortuj wg od:
Obraz
Odsłon : 85
Pogorzel Warszawska
powiększ
Autor: polo
data: 2019-02-15;
Po zakończeniu prac remontowych na linii nr 7, nowo zbudowany przystanek Pogorzel Warszawska ma zmienić nazwę na Pogorzel. Prace prowadzone są przy jednoczesnym zachowaniu ruchu pociągów KM. Widok z peronu 1 na nowe podtorze, powstałe w miejscu rozebranego peronu 2. W oddali kafar gąsienicowy wbija fundamenty palowe pod słupy trakcyjne. Kierunek południowy wschód (Pilawa, Dęblin, Lublin).
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki; ciekawostki; perony/rampy/place/zadaszenia; szlak (trasa)/pojedyncze tory

Stacja: Pogorzel Warszawska

Obraz
Odsłon : 60
Pogorzel Warszawska
powiększ
Autor: polo
data: 2019-02-15;
W ramach kompleksowego remontu linii nr 7, trwają prace nad budową drugiej nitki jednotorowego odcinka Otwock - Pilawa. Na przystanku Pogorzel Warszawska rozebrano nieczynny od lat peron 2 i ułożono nowe podtorze. Wzdłuż niego leżą przygotowane do wbicia fundamenty palowe pod słupy trakcyjne. Kierunek północny zachód (Otwock, Warszawa).
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki; perony/rampy/place/zadaszenia; szlak (trasa)/pojedyncze tory

Stacja: Pogorzel Warszawska

Obraz
Odsłon : 74
Gniezno Wąskotorowe
powiększ
Autor: Błażej Poliński
Przesłał: polo; data: 2019-02-10;
Rzut oka na gnieźnieńską szopę oraz częściowo już niekompletny (remontowany?) układ torowy. Stojący w oddali wagon-platforma przygotowany jest do transportu nowych podkładów, służących rewitalizacji czterokilometrowego odcinka do Jelonka. W tle most drogowy w ciągu ul. Warszawskiej (DW nr 260) a za nim stacja normalnotorowa, połączona niegdyś z częścią wąską torem i rampą przeładunkową, rozebranymi pod koniec pierwszej dekady nowego milenium…
Z góry przepraszam za niezbyt udane kadrowanie, ale fota była robiona zoomem z tzw. „szybkiej ręki“;) Widok na północ.
Tagi: budynki do obsługi taboru; budynki towarzyszące (inne); budynki związane z prowadzeniem ruchu; ciekawostki; infrastruktura do obsługi taboru ; infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne; mosty/wiadukty/estakady/przepusty; tabor

Stacja: Gniezno Wąskotorowe

Obraz
Odsłon : 44
Gniezno Wąskotorowe
powiększ
Autor: Błażej Poliński
Przesłał: polo; data: 2019-02-10;
Zbliżenie na odejście dawnej bocznicy, prowadzącej w stronę placów składowych nieistniejącej już cukrowni „Gniezno“ oraz położonej bardziej na północ rampy załadowczej, gdzie dzięki styczności z częścią normalnotorową odbywał się załadunek wagonów normalnotorowych na transportery wąskotorowe. Po prawej stronie początek bocznic do dawnego zasieku węglowego i znajdujących się na tyłach szopy torów odstawczych. Bocznicę do cukrowni rozebrano wiele lat temu, natomiast tory do zasieku zarosły i wyglądają na niekompletne… Widok na północ (stacja, koniec linii).
Tagi: budynki towarzyszące (inne); ciekawostki; infrastruktura do obsługi taboru ; infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne

Stacja: Gniezno Wąskotorowe

Obraz
Odsłon : 61
Gniezno Wąskotorowe
powiększ
Autor: Błażej Poliński
Przesłał: polo; data: 2019-02-10;
Panorama wjazdu na teren stacji Gniezno Wąskotorowe widziana z wysokości drewnianej bramy. Niegdyś po lewej stronie rozpościerały się należące do cukrowni „Gniezno“ ogromne place składowe buraków (widoczny w oddali rozjazd to początek dawnej bocznicy), natomiast za znajdującym się po przeciwnej stronie ogrodzeniem z blachy falistej, funkcjonowało kilka niewielkich przedsiębiorstw. Obecnie teren ten leży odłogiem, zaś składowisko przejęła firma Pfeifer & Langen Polska i przeznaczyła pod inwestycje. Widok na północ (stacja, koniec linii).
Tagi: budynki towarzyszące (inne); ciekawostki; infrastruktura do obsługi taboru ; infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne

Stacja: Gniezno Wąskotorowe

Obraz
Odsłon : 58
Gniezno Wąskotorowe
powiększ
Autor: Błażej Poliński
Przesłał: polo; data: 2019-02-10;
Widok z terenu stacji Gniezno Wąskotorowe w kierunku południowym (Witkowo, Powidz). Na horyzoncie drewniana brama wjazdowa, zaś przed nami odejścia dwóch bocznic: do dawnego składowiska buraków i stycznej z torem normalnym rampy załadowczej (po prawej) oraz zasieku węglowego i torów odstawczych (po lewej).
Tagi: budynki towarzyszące (inne); infrastruktura do obsługi taboru ; infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne

Stacja: Gniezno Wąskotorowe

Obraz
Odsłon : 50
Gniezno Wąskotorowe
powiększ
Autor: Błażej Poliński
Przesłał: polo; data: 2019-02-10;
Brama wjazdowa na teren stacji Gniezno Wąskotorowe powstała po zawieszeniu ruchu pasażerskiego, czyli pod koniec lat 80-tych ub.w. Jej zadaniem było zabezpieczenie terenów kolejowych przed późnowieczornymi „atrakcjami“, na przykład wizytami amatorów taniego wina ☺ Widok na północ (stacja, koniec linii).
Tagi: budynki towarzyszące (inne); infrastruktura do obsługi taboru ; infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne

Stacja: Gniezno Wąskotorowe

Obraz
Odsłon : 101
Otwock
powiększ
Autor: polo
data: 2019-02-12;
Kraniec peronu zachodniego, z fragmentem budynku dworca (po lewej) i nieczynnej wieży wodnej (po prawej). Wyjazd w kierunku południowo-wschodnim (Pilawa, Dęblin, Lublin). Niestety, opóźnienia w realizacji prac szacowane są na co najmniej pół roku…
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki; budynki dworcowe; infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne; perony/rampy/place/zadaszenia; wieże wodne

Stacja: Otwock

Obraz
Odsłon : 121
Otwock
powiększ
Autor: polo
data: 2019-02-12;
Zachodnia (lubelska) część stacji w Otwocku jest już niemal gotowa. Po lewej stronie nowy peron 1, mający służyć pociągom KM kończącym tu bieg oraz składom, przepuszczającym pociągi dalekobieżne. W centrum kadru dwukrawędziowy peron 2, przeznaczony m.in. do obsługi najdłuższych pociągów pasażerskich oraz jednostek SKM (po prawej stronie). Całość (miasto, parkingi, perony) łączy przejście podziemne, winda oraz krótka pochylnia, ułatwiająca dojazd osobom niepełnosprawnym. Podobnie prezentować się będzie część wschodnia. Widok na północny zachód (Warszawa).
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki; perony/rampy/place/zadaszenia

Stacja: Otwock

Obraz
Odsłon : 137
Otwock
powiększ
Autor: archiwum Muzeum Ziemi Otwockiej
Przesłał: polo; data: 1918;
Druga część oferty otwockiego bufetu, cieszącego się wsród letników ogromną popularnością:). Ceny podane w rublach i kopiejkach, o euro jeszcze wtedy nie myślano :)
Tagi: ciekawostki; dokumenty/bilety

Stacja: Otwock

Obraz
Odsłon : 94
Otwock
powiększ
Autor: archiwum Muzeum Ziemi Otwockiej
Przesłał: polo; data: 1918;
Pierwsza część menu bufetu (??!!) otwockiego dworca, oferującego podróżnym szeroki wachlarz potraw za przystępną cenę. Dziś nie do pomyślenia:).
Tagi: ciekawostki; dokumenty/bilety

Stacja: Otwock

Obraz
Odsłon : 145
Gniezno – Anastazewo
powiększ
Autor: Błażej Poliński
Przesłał: polo; data: 2019-01-16;
Świeżo położony tor w miejscu zdemontowanej zwrotnicy, stanowiącej niegdyś początek bocznicy do składu materiałów budowlanych i opału. Bramę wjazdową zastąpiły nieco ciemniejsze od pozostałych, betonowe płyty. Zwrotnicę wykorzystano przy budowie nowego układu torowego powstałego w styczniu 2019 roku przystanku Jelonek. Widok na północny zachód (Gniezno Wąsk.).
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki; ciekawostki; szlak (trasa)/pojedyncze tory

Linia: Gniezno – Anastazewo

Obraz
Odsłon : 93
Gniezno – Anastazewo
powiększ
Autor: Błażej Poliński
Przesłał: polo; data: 2019-01-16;
Widok na północny zachód w kierunku stacji Gniezno Wąskotorowe, tuż po minięciu byłego przystanku Ogród Wiktorii. W nawierzchni wyraźny ślad po zdemontowanej drugiej zwrotnicy, która posłużyła do budowy jednego z wjazdów na mijankę świeżo powstałego przystanku Jelonek. Czynna do 2008 roku bocznica prowadziła na teren znajdującego się za ogrodzeniem składu materiałów budowlanych i opału.
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki; ciekawostki; szlak (trasa)/pojedyncze tory

Linia: Gniezno – Anastazewo

Obraz
Odsłon : 111
Gniezno – Anastazewo
powiększ
Autor: Błażej Poliński
Przesłał: polo; data: 2019-01-16;
Zbliżenie na miejsce po usuniętej zwrotnicy, której fragmenty możemy dostrzec po prawej stronie. Stąd brała początek bocznica do byłej cukrowni. Ruchu jeszcze nie podjęto, widok w kierunku południowo-wschodnim (Jelonek, Witkowo, Powidz).
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki; ciekawostki; szlak (trasa)/pojedyncze tory

Linia: Gniezno – Anastazewo

Obraz
Odsłon : 104
Gniezno – Anastazewo
powiększ
Autor: Błażej Poliński
Przesłał: polo; data: 2019-01-16;
W nawierzchni świeży ślad po likwidacji zwrotnicy, dającej niegdyś początek bocznicy do byłej cukrowni. Zwrotnicę wykorzystano przy budowie nowego układu torowego przystanku Jelonek, będącego ostatnim czynnym punktem szykowanego do uruchomienia, blisko czterokilometrowego odcinka linii Gniezno Wąsk. - Anastazewo. W miejscu cukrowni, u zbiegu ulic Wrzesińskiej i Okulickiego powstało duże osiedle mieszkaniowe (po prawej stronie), w oddali zaś błyszczą jupitery Stadionu Miejskiego im. płk. F. Hynka, będącego żużlową areną klubu Start Gniezno. Widok w kierunku południowo-wschodnim.
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki; ciekawostki; detale; szlak (trasa)/pojedyncze tory

Linia: Gniezno – Anastazewo

Obraz
Odsłon : 279
Jelonek
powiększ
Autor: Rafał Wichniewicz / gniezno24.com
Przesłał: polo; data: 2019-01-04;
Widok z krańca nowo wybudowanego peronu przystanku Jelonek w kierunku południowo-wschodnim (Witkowo, Powidz, Anastazewo). Niestety dalszy odcinek trasy wciąż pozostaje nieczynny. Nowy zarząd Powiatu Gnieźnieńskiego dopiero zaczyna myśleć o ewentualnym oszacowaniu kosztów remontu i od podjęcia jakichkolwiek decyzji dzieli nas jeszcze bardzo daleka droga. Miłośnicy kolejki gnieźnieńskiej mocno obawiają się o powodzenie tej sprawy...
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki; infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne; materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe; perony/rampy/place/zadaszenia

Stacja: Jelonek

Obraz
Odsłon : 333
Jelonek
powiększ
Autor: Rafał Wichniewicz / gniezno24.com
Przesłał: polo; data: 2019-01-04;
Wyremontowany przez Towarzystwo Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej przystanek w Jelonku otrzymał nowy, stumetrowy peron, odgrodzony od ruchliwej drogi wojewódzkiej nr 260 stalową siatką. Całkowicie nowy jest też układ torowy wraz z podbudową. Tor mijankowy powstał z wykorzystaniem przeniesionych z dalszego odcinka linii, dwóch nieużywanych zwrotnic.
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki; infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne; materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe; perony/rampy/place/zadaszenia

Stacja: Jelonek

Obraz
Odsłon : 240
Jelonek
powiększ
Autor: Rafał Wichniewicz / gniezno24.com
Przesłał: polo; data: 2019-01-04;
Wyremontowany przystanek osobowy Jelonek. Widok w kierunku północno-zachodnim (Gniezno Wąsk.).
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki; infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne; materiały prasowe, pocztówki, kadry filmowe; perony/rampy/place/zadaszenia

Stacja: Jelonek

Obraz
Odsłon : 137
Otwock
powiększ
Autor: polo
data: 2018-11-18;
Linia nr 7 na odcinku od Otwocka do Pilawy niebawem doczeka się drugiego toru. Wprawdzie konstruktorów czeka jeszcze huk pracy, ale pierwsze jaskółki już się pojawiły. Widok na północny zachód (stacja Otwock, Józefów, Warszawa) z wysokości dawnego przejazdu pomiędzy ulicami Pułaskiego i Cybulskiego.
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki; szlak (trasa)/pojedyncze tory

Stacja: Otwock

Obraz
Odsłon : 137
Otwock
powiększ
Autor: polo
data: 2018-11-18;
Pierwsze, historyczne początki budowy drugiej nitki linii nr 7 na odcinku Otwock - Pilawa. Widok z dawnego przejazdu na wysokości otwockich ulic Pułaskiego i Cybulskiego w kierunku południowo-wschodnim (Śródborów, Pilawa, Dęblin, Lublin).
Tagi: budowy/remonty/rozbiórki; sygnalizacja/słupki/znaki itp.; szlak (trasa)/pojedyncze tory

Stacja: Otwock

Obraz
Odsłon : 253
Warszawa Mokotów – Piaseczno Przemysłowe
powiększ
Autor: NAC
Przesłał: polo; data: 1939-07-17;
Najtragiczniejszy wypadek w historii kolejki grójeckiej i zarazem całej sieci polskich kolei wąskotorowych wydarzył się tuż przed wybuchem II wojny światowej, w niedzielę 16 lipca 1939 roku. Około godziny 21.15 pomiędzy stacjami Klarysew i Warszawa Powsin (linia Warszawa Mokotów - Piaseczno Przemysłowe), wypełniony po brzegi pasażerami, pięciowagonowy pociąg z Konstancina (w tę piękną lipcową noc wracało nim do domów wielu warszawiaków po spędzeniu weekendu w niezwykle popularnych podstołecznych kurortach Konstancinie, Skolimowie i Chylicach) zderzył się czołowo z podążającym w przeciwnym kierunku pociągiem z Warszawy Wilanów do Piaseczna. Łącznie podróżowało nimi ponad pięciuset pasażerów, jednak większość pociągiem „warszawskim“ (trzywagonowy skład do Piaseczna jechał prawie pusty). W wyniku zderzenia pięć wagonów uległo rozbiciu, a jeden z nich - motorowy - stanął w płomieniach, które szybko objęły pozostałą część składów. Na miejscu zginęło dziesięć osób, a ponad dwieście zostało rannych. Za winnego spowodowania wypadku uznano dyżurnego ruchu ze stacji Jeziorna, który z niewiadomych przyczyn nie zatrzymał zapełnionego pociągu warszawskiego na znajdującej się w pobliżu miejsca wypadku mijance technicznej. Reakcję maszynistów opóźnił fakt, iż do zderzenia doszło na ograniczającym widoczność łuku (hamulce włączono, gdy pociągi dzielił dystans ok. 100 metrów); obaj zostali też oślepieni światłami reflektorów samochodowych z biegnącej równolegle do toru, ruchliwej drogi. Dyżurny ruchu o nazwisku Kaczyński został natychmiast aresztowany, a wkrótce potem Ministerstwo Komunikacji nakazało zwiększyć ilość personelu służby ruchu oraz usunąć wykryte podczas prowadzenia śledztwa zaniedbania.
Na zdj.: spalone wraki wagonów motorowych MBxd1.
Tagi: ciekawostki; panoramy/widoki ogólne; tabor; wydarzenia i ludzie

Linia: Warszawa Mokotów – Piaseczno Przemysłowe

Obraz
Odsłon : 112
Karczew
powiększ
Autor: polo
data: 2018-09-16;
Jedyny zachowany do dziś parowóz, pełniący po wojnie służbę na linii jabłonowsko-karczewskiej. Maszyna, wyprodukowana w 1916 r. przez fabrykę Orenstein & Koppel AG, Berlin-Drewitz o numerze fabrycznym 8165 trafiła do WMD Karczew w 1946 roku. Oznaczona symbolem WKD 66 pracowała do 1953 r. Po przebudowie na tor 750 mm. (linia karczewska posiadała rozstaw 800 mm.) trafiła do WMD Nasielsk jako Ty2-1146. W roku 1962, po powrocie do rozstawu 800 mm., znów znalazła się w Karczewie, tym razem jako Ty3-2845. W sierpniu 1963 roku powędrowała do Sochaczewa (ponownie przebudowana na tor 750 mm.) jako Ty3-1162, gdzie w lipcu 1971 r. doczekała się zasłużonej „emerytury“. Od 1986 r. lokomotywa stanowi jeden z najcenniejszych eksponatów Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie i unikatową pamiątkę po działającej do 1963 roku linii Otwock WKD - Karczew (foto pochodzi z Muzeum w Sochaczewie oczywiście :) )
Tagi: ciekawostki; inne; pomniki/tablice pamiątkowe itp.; tabor

Stacja: Karczew

Obraz
Odsłon : 159
Sochaczew Muzeum – Wyszogród
powiększ
Autor: polo
data: 2018-09-16;
„Wyposażenie“ okolicznych gospodarstw dowodzi wieloletniej „współpracy“ z linią sochaczewską. Na zdjęciu pudło wagonu 1Aw, pełniące rolę kurnika.
Tagi: ciekawostki; inne; panoramy/widoki ogólne; tabor; wydarzenia i ludzie

Linia: Sochaczew Muzeum – Wyszogród

Obraz
Odsłon : 226
Tułowice Sochaczewskie
powiększ
Autor: polo
data: 2018-09-16;
Unikatowy szczegół jednego z tworzących skład wagonów 1Aw, konkretnie Bxhpi-1609. Oryginalny (niestety już nie działający) świetlny sygnał końca pociągu.
Tagi: ciekawostki; detale; tabor

Stacja: Tułowice Sochaczewskie

Obraz
Odsłon : 125
Wilcze Tułowskie
powiększ
Autor: polo
data: 2018-09-16;
Po dotarciu do końcowego przystanku, lokomotywa Lxd2-342 oblatuje skład, by znów znaleźć się na czele składu pociągu, zmierzającego w powrotną drogę do Sochaczewa Wąsk.
Tagi: ciekawostki; infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne; panoramy/widoki ogólne; tabor

Stacja: Wilcze Tułowskie

Obraz
Odsłon : 135
Tułowice Sochaczewskie – Piaski Królewskie
powiększ
Autor: polo
data: 2018-09-16;
Po pięćdziesięciu metrach pustki, tor w kierunku Piasków Królewskich znów się pojawia…
Tagi: ciekawostki; detale; panoramy/widoki ogólne; pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne; szlak (trasa)/pojedyncze tory

Linia: Tułowice Sochaczewskie – Piaski Królewskie

Obraz
Odsłon : 98
Tułowice Sochaczewskie – Piaski Królewskie
powiększ
Autor: polo
data: 2018-09-16;
Pierwszy ubytek na nieczynnym odcinku z Wilczy Tułowskich do Piasków Królewskich. Zaledwie 80-90 metrów za przystankiem…
Tagi: ciekawostki; detale; panoramy/widoki ogólne; pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne; szlak (trasa)/pojedyncze tory

Linia: Tułowice Sochaczewskie – Piaski Królewskie

Obraz
Odsłon : 115
Tułowice Sochaczewskie – Piaski Królewskie
powiększ
Autor: polo
data: 2018-09-16;
Kilkadziesiąt metrów za przystankiem Wilcze Tułowskie napotykamy nietypowej konstrukcji kozioł oporowy, w postaci wbitego pionowo betonowego podkładu. Widok na wschód (Piaski Królewskie).
Tagi: ciekawostki; detale; panoramy/widoki ogólne; pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne; sygnalizacja/słupki/znaki itp.; szlak (trasa)/pojedyncze tory

Linia: Tułowice Sochaczewskie – Piaski Królewskie

Obraz
Odsłon : 222
Popiele – Gryfice Wąskotorowe
powiększ
Autor: polo
data: 2018-09-08;
Wprawdzie szlak od Gryfic Wąsk. do Trzęsacza nie miał tyle szczęścia, co odbudowany od podstaw odcinek Trzęsacz - Pogorzelica, lecz tu też nie zasypiano gruszek w popiele. Widok na wyremontowany łuk pomiędzy przystankami Rybokarty (przed nami) i Popiele (za nami).
Tagi: ciekawostki; detale; panoramy/widoki ogólne; szlak (trasa)/pojedyncze tory

Linia: Popiele – Gryfice Wąskotorowe

Obraz
Odsłon : 80
Modlimowo
powiększ
Autor: polo
data: 2018-09-09;
Panorama przystanku Modlimowo, uwieczniona z okna przerobionej na letniaka rumuńskiej klasy. Kilka wysiadających tu osób miało zamiar sfilmować odjazd składu, lecz nic z tego nie wyszło… Awaria lokomotywy spowodowała niemal dwudziestominutowy postój, plany legły w gruzach, a ludzie się rozeszli… Kierunek południe (Rybokarty, Gryfice Wąsk.).
Tagi: ciekawostki; panoramy/widoki ogólne; perony/rampy/place/zadaszenia

Stacja: Modlimowo

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...