OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Sortuj wg od:
Odsłon : 24
data: 2018-08-12;
Starotorze w północnej części Malic, obecnie droga dojazdowa do pól. Widok w kierunku północnym (Webkowice).
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne; przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)

Odsłon : 19
data: 2018-08-12;
Starotorze w północnej części Malic, obecnie droga dojazdowa do pól. Widok w kierunku południowym (mijanka Malice).

data: 2018-08-12;
Przejazd kolejowy i starotorze w północnej części Malic. Widok w kierunku południowym (szkoła, mijanka Malice).

data: 2018-08-12;
Przejazd kolejowy i starotorze w północnej części Malic. Widok w kierunku północnym (Werbkowice).

Odsłon : 8
data: 2018-08-12;
Przejazd kolejowy oraz starotorze przy szkole podstawowej w Malicach. Na niegdysiejszym torowisku zagościł fragment boiska szkolnego z bramką. Znakiem czasu jest to, że młodzież zgromadzona w tym miejscu, zamiast haratać w gałę spędzała czas z nosami w smartfonach… Widok w kierunku południowym (mijanka Malice).

data: 2018-08-12;
Przejazd kolejowy oraz starotorze przy szkole podstawowej w Malicach. Widok w kierunku północnym (Werbkowice).

Odsłon : 5
data: 2018-08-12;
Zarośnięty nasyp wąskotorówki do Łaszczowa, a następnie normalnotorowej linii do Tyszowiec. Widok w kierunku południowo-zachodnim, na prawo obok przejazdu kolejowego: https://www.bazakolejowa.pl/foto/1040/1534196175df26111876a4466dfd627fe61a551ed0-2586.jpg

data: 2018-08-12;
W miejscu niewielkiego wzniesienia na powierzchni drogi gruntowej był przejazd kolejowy. Widok w kierunku wschodnim (w lewo Werbkowice, w prawo Łaszczów).

data: 2018-08-12;
W tym miejscu był przejazd kolejowy i tor zbliżał się do szosy z Tyszowiec (z lewej strony, poza kadrem). W nawierzchni drogi gruntowej można dostrzec pozostałości mocowania szyn. Widok w kierunku północnym (Werbkowice).

Odsłon : 8
data: 2018-08-12;
W tym miejscu był przejazd kolejowy i tor zbliżał się do szosy do Tyszowiec (widoczna z prawej strony kadru). W nawierzchni drogi gruntowej można dostrzec pozostałości mocowania szyn. Widok w kierunku południowym (Łaszczów).

Odsłon : 18
data: 2018-08-12;
Przejazd kolejowy w Malicach na szosie do Terebinia i Sahrynia. Widok w kierunku południowym (mijanka Malice). W 1985 rozebrano linię wąskotorową i położono normalny tor do planowanej cukrowni w Tyszowcach.

Odsłon : 26
data: 2018-08-12;
Przejazd kolejowy w Malicach na szosie do Terebinia i Sahrynia. Widok w kierunku północnym (Werbkowice). W 1985 rozebrano linię wąskotorową i położono normalny tor do planowanej cukrowni w Tyszowcach.

data: 2018-08-12;
Przejazd kolejowy w Malicach na szosie do Terebinia i Sahrynia. Widok w kierunku wschodnim; w lewo Werbkowice, w prawo mijanka w Malicach. W 1985 rozebrano linię wąskotorową i położono normalny tor do planowanej cukrowni w Tyszowcach.

Odsłon : 62
data: 2018-08-12;
Nieukończony wiadukt nad torami kolejowymi linii normalnotorowej i LHS od strony centrum Werbkowic. Widok w kierunku południowym (perony w lewo).

Odsłon : 17
data: 2018-08-12;
Na pierwszym planie tor szlakowy linii normalnotorowej Zawada - Hrubieszów Miasto. Dalej leży tor LHS. Widok w kierunku południowym (w prawo mijanka i Zamość, w lewo Hrubieszów).

Odsłon : 11
data: 2018-08-12;
Z prawej strony tor szlakowy linii Zawada - Hrubieszów Miasto. W środku i z lewej tory mijanki LHS. Widok w kierunku zachodnim (Zamość).
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne

Odsłon : 25
data: 2018-08-12;
Semafory wyjazdowe z mijanki w kierunku wschodnim (Hrubieszów). Z lewej strony tor szlakowy linii Zawada - Hrubieszów Miasto. W tle stoją kontenery z aparaturą sterowniczą.
Tagi: infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne; sygnalizacja/słupki/znaki itp.

Odsłon : 20
data: 2018-08-12;
Na pierwszym planie tor szlakowy linii Hrubieszów Miasto - Zawada. Dalej tor LHS z rozjazdem lewostronnym. Za torowiskiem stoją kontenery z aparaturą sterowniczą. Widok w kierunku zachodnim (Zamość).
Tagi: budynki związane z prowadzeniem ruchu; infrastruktura torowa/rozjazdy/równie stacyjne; szlak (trasa)/pojedyncze tory

Odsłon : 12
data: 2018-08-12;
Przejazd kolejowy na drodze gminnej Werbkowice - Konopne, w tle widoczne kontenery z aparaturą sterowniczą oraz rozjazd lewostronny. Z prawej strony tor szlakowy normalnotorowej linii kolejowej Zawada - Hrubieszów Miasto. Widok w kierunku zachodnim (Zamość).
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe); szlak (trasa)/pojedyncze tory

data: 2018-08-12;
Wyjazd w kierunku zachodnim. Z prawej strony tor LHS do Hrubieszowa, z lewej strony tor normalnotorowej linii kolejowej Zawada - Hrubieszów Miasto. Kilkaset metrów stąd zaczyna się stacja Werbkowice.

Odsłon : 12
data: 2018-08-12;
Semafor wjazdowy na mijankę od strony Hrubieszowa, widok w kierunku zachodnim. Z prawej strony tor szlakowy normalnotorowej linii kolejowej Zawada - Hrubieszów Miasto.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.; szlak (trasa)/pojedyncze tory

Odsłon : 97
data: 2018-08-12;
Werbkowicki "Akropol", czyli niedokończony wiadukt w ciągu drogi do Tyszowiec. Widok w kierunku zachodnim (Zamość). Z prawej strony fragment bardziej zaawansowanego w budowie przęsła nad torem wyciągowym z cukrowni i elewatora. Z lewej strony tor szlakowy linii Hrubieszów - Zawada oraz LHS.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty; szlak (trasa)/pojedyncze tory

Odsłon : 43
data: 2018-08-12;
Mosty kolejowe nad Huczwą; od prawej: tor LHS, współczesny przebieg toru szlakowego z Zamościa, tor wyciągowy z cukrowni i elewatora. Widok w kierunku wschodnim (peron, punkt zdawczo-odbiorczy).

Odsłon : 24
data: 2018-08-12;
Kratownicowe przęsło mostu nad Huczwą, które obecnie niesie tor wyciągowy z grupy torów zdawczo-odbiorczych cukrowni i elewatora. Widok w kierunku wschodnim (peron, punkt zdawczo-odbiorczy).

Odsłon : 30
data: 2018-08-12;
Wyjazd do Zamościa; prawy tor normalny, z lewej zaś szeroki. Widok w kierunku zachodnim; tory wznoszą się tu ostro pod górkę, za zakrętem zaczyna się mijanka na Linii Hutniczo-Szerokotorowej.

Odsłon : 27
data: 2018-08-12;
Wjazd od strony Zamościa; lewy tor normalny, z prawej zaś szeroki. Widok w kierunku wschodnim (perony).

Odsłon : 33
data: 2018-08-12;
Semafor wjazdowy od strony Zamościa przy torze linii normalnej. Z prawej strony tor LHS (linii Hutniczo-Szerokotorowej). Widok w kierunku wschodnim (perony).
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.; szlak (trasa)/pojedyncze tory

Odsłon : 20
data: 2018-08-12;
Budynki drogowców należące do Linii Hutniczo-Szerokotorowej (już nie Siarkowej). Widok od strony ul. Kolejowej w kierunku północnym. Za budynkami peron.
Tagi: budynki towarzyszące (inne)

Odsłon : 21
data: 2018-08-12;
Budynki drogowców należące do Linii Hutniczo-Szerokotorowej (już nie Siarkowej). Na pierwszym planie tor LHS. Widok z peronu w kierunku południowo-wschodnim (w lewo Hrubieszów, w prawo Zamość).
Tagi: budynki towarzyszące (inne); szlak (trasa)/pojedyncze tory

Odsłon : 25
data: 2018-08-12;
Na 100 lecie niepodległości Polski z godła na budynku dworca odpadł orzeł.
Tagi: budynki dworcowe; detale

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...