OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Rudziniec Gliwicki

Ostatnia zmiana: 2016-09-08

Opis ogólny
Opis ogólny: Stacja posiada dwie nastawnie: jedna przy peronach, druga przy wjeździe od strony Gliwic (info: dami1978, 2005-07-30)

Opis budynków: Kasa biletowa istniała do połowy 2002 roku. budynek został zamknięty i jest do wynajęcia. U góry znajdują się mieszkania. Jest też budynek na drezynie ale chyba nieużywany oraz budynek który służył do przyjęć towarów, ale jest zdewastowany.
Dane tabelaryczne
Województwo: śląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: zamknięty w stanie dobrym
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5103181
IBNR:4288
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  49,056 Katowice – Legnica (137)  
  19,426 Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki (153)  
  49,056 Rudziniec Gliwicki – Kędzierzyn Koźle (199)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Niezdrowice (opolskie) 5,49 km
Łaskarzówka (śląskie) 6,93 km
Łącza (planowana stacja zbiorcza) (śląskie) 7,13 km
Łącza (śląskie) 7,41 km
Rudno (śląskie) 8,60 km
Kanał (śląskie) 9,90 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Rudziniec Gliwicki

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...