OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Rejowiec

Ostatnia zmiana: 2018-04-13

Opis ogólny
Opis ogólny: Od stacji do niedawna odchodziła bocznica do cukrowni Rejowiec (rozebrano ją w 2004 r.). Druga bocznica od stacji prowadzi do cementowni i kopalni marglu (cementownia posiada swoje SM 42 o ile ich nie sprzedała). Wiata istnieje tylko nad peronem drugim. Budynek stacji zbudowany po 1945 r. na miejscu starego budynku wysadzonego przez niemców w lipcu 1944 r. Obecnie w 80 % budynek jest pusty i zamknięty (efekt zaniku ruchu pasażerskiego w kierunku Krasnegostawu)Od stacji do miejscowości Rejowiec jest jakieś 4 km. Sama stacja i cementownia znajdują się w mieście Rejowiec Fabryczny. (info: Karol Romaniuk, 2005-07-18)

Cementownia posiada z pewnością jedną SM 42 i jedną SM 03 widziane 23 lipca na bocznicy między stacją a cementownią. (info: Karol Romaniuk, 2005-07-30)

Przejście podziemne otwarto w 1971 roku. Podobno wybudowano je z powodu częstych wypadków z udziałem przechodzących przez tory pracowników cementowni. (info: Karol Romaniuk, 2005-08-21)

Od końca 2006 roku dworzec przekazany władzom samorządowym.

Opis budynków: Z dwóch nastawni pozostała czynna jedna od strony Lublina. Nastawnia od strony Chełma zamknięta, pomazana z zewnątrz, ale nie zdewastowana. (info: Karol Romaniuk, 2005-11-10)
Dane tabelaryczne
Województwo: lubelskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nieużywana w stanie dobrym
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: HAFAS:5103079
IBNR:173
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  229,286 Warszawa Wschodnia – Dorohusk (– Ягодин) (7/468)  
  0,000 Rejowiec – Hrebenne (– Рава-Руська) (69/471)  
  Rejowiec – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Rejowiec Południowy (lubelskie) 2,40 km
Rejowiec Zachodni (lubelskie) 4,03 km
Zagrody Kosciół (lubelskie) 6,65 km
Zalesie Krasieńskie (lubelskie) 7,98 km
Żulin (lubelskie) 9,28 km
Krasnystaw Fabryczny (lubelskie) 11,37 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Rejowiec

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...