OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Damnica

Ostatnia zmiana: 2018-03-07

Opis ogólny
Opis infrastruktury: Na stacji mijają się ze sobą pociągi, zelektryfikowane są 3 tory, reszta to tory przy placu rozładunkowym. Są dwa perony(2 krawędzie): ten przy budynku złożony z płyt, a ten między torami to usypany ze żwiru. Funkcjonują semafory kształtowe podobnie jak w Potęgowie i Słupsku. (info: Bartek Jaszczur, 2006-12-28)

Kasa biletowa jest już nieczynna, pozostała tylko kasa towarowa. (info: Bartek Jaszczur, 16-06-2010)

Opis budynków: Budynek pochodzi z 1880 roku. Na dole czynna poczekalnia z kasą biletową, a na górze mieszkania. W budynku funkcjonuje także kasa towarowa oraz pomieszczenie dla dyżurnego ruchu. Szczerze powiedziawszy poczekalnie można by było nieco odremontować… Bliżej placu, gdzie rozładowuje się drewno na potrzeby tartaku znajduje się wieża wodna(jej stan nawet dobry), a obok stoi jakiś stary wagon. (info: Bartek Jaszczur, 2006-12-28).

Od marcowej korekty rozkładu jazdy stacja Damnica po latach odzyskuje bezpośrednie połączenia z Tczewem, Malborkiem, Elblągiem oraz Bydgoszczą. (Kacper Michalski 2018-03-06)
Dane tabelaryczne
Województwo: pomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma, być może była
zadaszenie peronów: nie ma, być może była
semafory: kształtowe
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nieużywana w stanie dobrym
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5100886
IBNR:8086
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  112,654 Gdańsk Główny – Stargard (202)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Choćmirówko (pomorskie) 10,50 km
Będziechowo (pomorskie) 11,14 km
Strzyżyno Słupskie (pomorskie) 11,32 km
Żelkowo (pomorskie) 11,71 km
Rumsko (pomorskie) 13,38 km
Siecie (pomorskie) 14,35 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Damnica

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...