Warszawa Rembertów
Ostatnia zmiana: 2020-04-14
Opis ogólny |
---|
Warszawa Rembertów to jedna z nielicznych stacja na linii E20, która została w bardzo znikomym stopniu zmodernizowana. Stało się tak, dlatego, że tam zaczynają się posterunki odgałęźne i rozjazdy dla stacji Warszawa Wschodnia i pociągi muszą tam chcąc nie chcąc zwalniać. Wciąż jest tam jeden peron pomiędzy torami i kasa biletowa w budynku stojącym na peronie. Semafory są świetlne. Inne zmiany na stacji Warszawa Rembertów: * Niegdyś tory główne przebiegały przy peronach, a tory dla pociągów pośpiesznych, przebiegające z dala od peronów, były torami dodatkowymi. Teraz tory dla pociągów pośpiesznych przebiegają z dala od peronów, lecz są torami głównymi, natomiast pociągi osobowe zjeżdżają na tory dodatkowe leżące przy peronach. * Stacja miała nastawnię dysponująca i dwie wykonawcze… obecnie pozostała jedna, dysponująca. (info: Tomek) Właśnie że stacja została całkowicie zmodernizowana. (info: zbig.34, 2007-09-10) Obecnie stacja nie spełnia odpowiednich warunków do prowadzenia ruchu z tyloma pociągami co jeżdżą dziś przez tą stację (źle została zaprojektowana- dużo pociągów stoi pod semaforami. Niepotrzebnie zlikwidowano tor nr. 5, przy którym mógłby być dodatkowy peron). Wszystkie pociągi jadące w kierunku Zielonki otrzymują rozkaz pisemny "S" na unieważnienie blokady samoczynnej na linii Rembertów- Zielonka. (info: isiek200, 27-02-2010) Opis infrastruktury: peron "niepełnowymiarowy", na 8 wagonów (standardem dla linii jest 9 wagonów, a dla dużych stacji znacznie więcej) (info: bartosz sowa (Kędzierak), 2007-11-25) Za czasów starej stacji Warszawa Rembertów na stacji były 4 nastawnie: Przy peronie znajdowała się nastawnia dysponująca. Pod wiaduktem ul. Żołnierskiej i obok przejścia pod torami na ul. Republikańskiej znajdowały się nastawnie wykonawcze. Obecna nastawnia dysponująca była niegdyś nastawnią manewrową (obsługa torów żwirowni), w 90 latach zamknięto ją. Gdzieś w 1996,7 roku rozpoczęto modernizację starej stacji. Stare, mechaniczne scentralizowane urządzenia SRK zastąpiono nowoczesnymi elektronicznymi. Zlikwidowano tor nr.5 (jedyna pamiątka po nim to żeberka ochronne) i rozjazdy "angielskie". Polikwidowano wiele torów postojowych. Nastawnia wykonawcza przy przejściu na ul. Republikańskiej pełni obecnie rolę sklepu budowlanego. Ciekawostka: Przed modernizacją stacji, za peronem była nastawnia dysponująca (pisałem o niej). Za nastawnią zaś znajdowały się tory postojowe. Na te tory wjechała w 70 latach jednostka elektryczna i nie wyhamowała. Konsekwencją tego było wbicie się pociągu do nastawni. (info: isiek200, 27-02-2010). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | mazowieckie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
lokomotywownia: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
semafory: | świetlne | |
przejście nadziemne/podziemne, windy: |
Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
HAFAS:5103922 IBNR:1498 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
11,753 | Warszawa Zachodnia – Terespol (– Брэст-Цэнтральны) (2/459) | ||
11,753 | Warszawa Śródmieście – Warszawa Rembertów (448) | ||
12,800 | Warszawa Rembertów – Zielonka (449) | ||
10,110 | Warszawa Wschodnia Towarowa – Warszawa Rembertów (546) | ||
10,051 | Warszawa Wschodnia Towarowa – Warszawa Rembertów (901) | ||
Warszawa Rembertów – Warszawa Wawer | |||
Warszawa Rembertów – Warszawa Mokry Ług | |||
Praga i okolice – bocznice i łącznice | |||
Warszawa Rembertów – bocznice i łącznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Stacje w pobliżu | |
---|---|
Rembertów Wąskotorowy (woj. mazowieckie) | 1,81 km |
Wygoda (woj. mazowieckie) | 2,40 km |
Warszawa Mokry Ług (woj. mazowieckie) | 2,49 km |
Warszawa Gocławek (woj. mazowieckie) | 3,25 km |
Warszawa Wawer (woj. mazowieckie) | 3,62 km |
Wawer Wąskotorowy (woj. mazowieckie) | 3,64 km |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
[Dodaj nowy komentarz]
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane
jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Warszawa Rembertów