OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Środa Śląska

Ostatnia zmiana: 2016-10-17

Opis ogólny
Podczas modernizacji stacji stworzono bezpośrednie wejście z ul. Kolejowej na poszerzony peron przy budynku dworca (info. październik 2016 r. B. Wojtyniak)

W pobliżu nastawni SS1 punkt przeładunku gazu przywożonego przez kolejowe cysterny. Mimo, że była to stacja węzłowa - początkowa dla kolejki łączącej centrum miasteczka z dworcem kolejowym - lokomotywownia w obrębie stacji nie istniała. Stacja Środa Śląska leży daleko od centrum miasta co bardzo niekorzystnie odbija się na ilości podróżnych. (info: wasiukibic, 2007-04-01)

Stacja po przebudowie, sterowanie zdalne z LCS Wrocław - Muchobór, żuraw wodny zlikwidowany podczas przebudowy (info: aartur2000, 07-09-2013)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
Jeden z torów głównych dodatkowych został rozebrany - istnieje po nim czytelny ślad w terenie oraz słupy trakcyjne. Drugi jest rzadko używany, pokryty mocną rdzą. (info: wasiukibic, 2007-04-01)
budynki: adaptowany do innych celów
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
Podczas modernizacji stacji oprócz żurawia wodnego zlikwidowano także wieżę wodną (info. październik 2016 r. B. Wojtyniak)
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5103571
IBNR:6459
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  0,000 Środa Śląska – Środa Śląska Rynek  
  33,839 Wrocław Muchobór – Gubin Płd. (– Guben) (275)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Środa Śląska - polny zameczek (dolnośląskie) 2,24 km
Środa Śląska Rynek (dolnośląskie) 3,01 km
Środa Śląska Miejska (dolnośląskie) 3,35 km
Przedmoście Święte (dolnośląskie) 6,67 km
Proszków Śląski (dolnośląskie) 9,39 km
Bukówek (dolnośląskie) 10,43 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Środa Śląska

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...