OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Krosno Turaszówka

Ostatnia zmiana: 2015-07-28

Opis ogólny
Opis budynków: Kasę zamknięto w 1990 roku likwidując jednoczenie posterunek dróżnika, a ze względu na ograniczoną widoczność na przejeździe ok 1992 roku rozebrano tez budynek (info: grzegorz nowak, 2007-08-17)
Dane tabelaryczne
Województwo: podkarpackie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: nie ma i nie było
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
kody: EPA:5100454
HAFAS:5101774
IBNR:3142
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  64,333 Stróże – Krościenko (– Хирів) (108/475)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Krosno Polanka (podkarpackie) 2,78 km
Jedlicze (podkarpackie) 5,68 km
Krosno (podkarpackie) 5,85 km
Krosno Hsgi (podkarpackie) 8,13 km
Wojaszówka (podkarpackie) 8,19 km
Jedlicze Męcinka (podkarpackie) 8,22 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 APel (2018-08-10 23:05:26)
    Na zdjęciu przedstawiona jest pozostałość rozdzielni ropy z przed wojny.Zastała zniszczona przez Niemców . Prowadził do niej tor, cały teren był ogrodzony. Nieopodal znajdował się dom zawiadowcy. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Krosno Turaszówka

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...