OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Lublin

Ostatnia zmiana: 2016-12-27

<== | Galeria | ==>
Data: 2003-04-29
Autor: Marek Kosmala
Napisz e-mail
http://www.trawniki.hg.pl/
Zamieszczono: 2018-04-15

Galeria użytkownika

Powitanie nowego szynobusa na stacji Lublin.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: panoramy/widoki ogólne; tabor.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 194
: 2

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Mateusz Kiszka (2018-04-16 10:26:54)
    To były początki ery szynobusow, zaczęły one od tamtego czasu wypierac składy wagonowe z lokomotywami. Dziś namnozylo sie wiele odmian szynobusow. Są one szybsze, bardziej komfortowe, bezpieczniejsze i bardziej oszczędne w użyciu od klasyków. SU45 już wyginely, SP 32 też, zostało trochę SU42 na Ostbahn i prowadzą jeszcze pośpiechy na liniach bez kabla nad torem i czasem z kablem... Odpowiedz»
  • #2 Marcin (2018-04-16 20:14:50)
    Czy bezpieczniejsze to bym nie powiedział. W kabinie maszynista przy kolizji np na przejezdzie z ciężarówką to ma ciężko bo to przecież sam plastik i szyba. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Lublin

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...