OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Zdjęcia nieprzypisane

Galeria
Data: 1939-10
Autor: Gertrud Gerardi
Przesłał: Maciej Knychała
Napisz e-mail
https://audiovis.nac.gov.pl/obraz/11937/f6d1b02a847d79e85223e2df418065f5/
Zamieszczono: 2018-04-13

Galeria użytkownika

"Odbudowany wiadukt kolejowy pod Stargardem Szczecińskim".
Źródło (wraz z powyższym cytatem): Narodowe Archiwum Cyfrowe, sygn. 2-7565.

Licencja: Materiały urzędowe i archiwalne (prawa wygasły) [?]

Tagi: budowy/remonty/rozbiórki; mosty/wiadukty/estakady/przepusty; tabor.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 581
: 9

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Przemysław Biały (2018-04-13 15:55:17)
    Coś tu się nie zgadza. Październik 1939, Stargard Szczeciński? To kto zbombardował/wysadził ten wiadukt, Polacy w Kampanii Wrześniowej? Sami Niemcy tak głęboko na swoim terytorium? Coś jest nie tak. Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) irek (2018-04-13 17:01:10)
    Faktycznie dziwna sprawa!? No i czy to okolice tego miasta ? Aha, Stargard bez Szczeciński :) Odpowiedz»
  • #3 roman paul poznan (2018-04-13 20:43:54)
    wtedy jeszcze ze Szczecińskim od kilku lat bez Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) Marek Potocki (2018-04-13 21:13:42)
    Wtedy jeszcze nie. "Szczeciński" zrobił się w 1950 r.
    A może tu chodzi o Starogard Gdański, tylko ktoś się machnął?
    Odpowiedz»
  • #5 Przemysław Biały (2018-04-13 21:59:02)
    Starogard Gdański to by się zgadzało co do daty, tzn. wysadzony we wrześniu 1939 przez wycofujące się wojska polskie, i odbudowywany w październiku 1939 przez okupantów niemieckich. Odpowiedz»
  • #6 (odp. na #3) irek (2018-04-14 01:17:04)
    Wielce Szanowny Romanie, w "tamtym czasie" to był Stargard in Pommern, ewentualnie Stargard an der Ihna. Stargard Szczeciński był w latach 1950-2015. W latach 1945-1950 Starogród. Co do zdjęcia, to raczej Starogard Gdański(?) Odpowiedz»
  • #7 SZ-REK (2018-04-14 19:50:49)
    Zaraz po wojnie w 45 roku nazwa brzmiała Starogród.W 46 roku wprowadzono nazwe Starogard nad Ina.Pod koniec 46 roku miasto nazwano Stargard.Przydomek Szczecinski otrzymał dopiero w 50 roku,w 2016 przestałbyc szczecinski.A co do zdjecia to pod Stargardem tym koło Szczecina raczej nie ma tak wysokiego mostu. Odpowiedz»
  • #8 Marek Potocki (2018-04-14 20:21:55)
    Mnie tu frapuje z czego te filary są zrobione? Klocki Lego to nie są, ale optycznie to mi najlepiej pasuje ;)
    A tak na poważne – jeśli bierzemy pod uwagę Starogard Gdański, to chyba będzie coś na Wierzycy.
    Odpowiedz»
  • #9 wasiukibic (2018-04-15 02:02:55)
    Mi to pasuje na żelbet, a te paski to ślady po deskowaniu. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Zdjęcia nieprzypisane

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...