OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Zdjęcia nieprzypisane

Galeria
Data: 1929
Autor: nieznany
Przesłał: Maciej Knychała
Napisz e-mail
https://audiovis.nac.gov.pl/obraz/80216/f6d1b02a847d79e85223e2df418065f5/
Zamieszczono: 2018-03-07

Galeria użytkownika

Źródło: Narodowe Archiwum Cyfrowe, sygn. 1-G-2944.
Szanse na wskazanie miejsca wykonania tej fotografii są chyba niewielkie…

Licencja: Materiały urzędowe i archiwalne (prawa wygasły) [?]

Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.; szlak (trasa)/pojedyncze tory.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 529
: 9

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 polo (2018-03-07 15:55:20)
    kadr wygląda na mocno "wykręcony" fotomontaż... Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) do re mi (2018-03-07 17:32:10)
    wygląda na połączenie szkicu z malunkiem na fotografii... Ale skoro w NAC się znalazł, to mniemam, że raczej kadr autentyczny... Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #1) adt (2018-03-07 17:33:58)
    Wygląda mi to gdzieś na dzisiejszych Ziemiach Odzyskanych. Odpowiedz»
  • #4 octanq (2018-03-07 19:48:33)
    Powiększamy zdjęcie i co widzimy: na pionowych cylindrach logo "AGA". Krótki risercz: "Jako pierwsze urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej w Polsce były sygnalizatory gazowe jednokomorowe AGA, montowane przez szwedzką firmę Gasaccumulator." źródło: http://www.kolejowel… . Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #4) octanq (2018-03-07 22:31:50)
    W bazie takie sygnalizatory są na linii Tychy – Orzesze Jaśkowice (169) https://www.bazakole… .
    Tutaj na tym zdjęciu jest ten sygnalizator dorysowany, jakby na potrzeby broszury reklamowej, ale reszta przejazdu jest realna, więc jest cień szansy, że znajdziemy ten przejazd.
    Odpowiedz»
  • #6 (odp. na #5) do re mi (2018-03-07 22:58:15)
    Więc tak: linia jednotorowa, w prawo droga polna, droga główna też nieutwardzona. Z cech charakterystycznych: szpaler drzew tworzący malowniczy tunel nad szosą, słupki przy "przejeździe" oraz słup telegraficzny, brak zabudowań w polu widzenia. Krajobraz sugeruje nizinę. Dwóch krzyży św. Andrzeja nie liczę, bo mogą być jak przedmówca nadmienił sztucznie naniesione na fotografię. Wniosek: od 1929 r. zmieniło się sporo, lokalizacja może być wszędzie, chyba, że rzeczywiście przed tym przejazdem stał ten sygnalizator. Odpowiedz»
  • #7 (odp. na #6) Matiii734 (2018-03-08 15:40:16)
    Zakładając że linia jeszcze istnieje i drzew nie wycieli to jest szansa na znalezienie ale ktoś by to musiał znaleźć zupełnym przypadkiem. Bo tak jak już pisaliście może to być wszędzie ale tak jak pisał wyżej adt prawdopodobnie gdzieś na tzw. ziemiach odzyskanych. Odpowiedz»
  • #8 (odp. na #7) do re mi (2018-03-08 15:51:38)
    o ile się nie mylę, to tzw. Ziemie Odzyskane pojawiły się w 1945 r., a zdjęcie jest z 1929, co zawężą tereny ówczesnej Rzeczpospolitej w tym kresy... Odpowiedz»
  • #9 Maciej (2018-03-08 15:55:53)
    Tak sobie myślę, że zdjęcie wykonano w rejonie, który w r. 1929 należał do Polski. Fotografia znajduje się w zasobie Narodowego Archiwum Cyfrowego, w którym chyba dominują zbiory polskiego pochodzenia. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Zdjęcia nieprzypisane

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...