OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Zdjęcia nieprzypisane

Galeria
Data: przed 1990
Autor: nieznany
Przesłał: CenTraX
Napisz e-mail
http://bit.ly/2qXBmpc
Zamieszczono: 2017-05-31

Galeria użytkownika

Fotka pochodząca z książki do nauczania o przysposobieniu obronnym (PO). Może ktoś rozpozna miejsce?

Licencja: Materiały urzędowe i archiwalne (prawa wygasły) [?]

Tagi: wydarzenia i ludzie; tabor; szlak (trasa)/pojedyncze tory.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 3513
: 27

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #18 roman paul pozann (2018-09-30 22:05:23)
    To mi się tez kojarzy z Białymstokiem, o tym wypadku nic wtedy nie mówiono, bo gdyby doszło do wybuchu sporo domów wyleciało by w powietrze. Odpowiedz»
  • #19 (odp. na #18) ZenobeK (2018-10-01 15:23:07)
    Z tego co mi wiadomo to doszło wykolejenia cystern z chlorem. Chlor nie jest wybuchowy. Chlor jest silnie toksyczny dla stworzeń żywych, działa silnie drażniąco np na układ oddechowy. Doszłoby "co najwyżej" do silnego skażenia powietrza a co za tym idzie pewnie śmierci co niektórych mieszkańców okolicznych domów. Odpowiedz»
  • #20 (odp. na #19) do re mi (2018-10-01 17:15:49)
    No to małe podsumowanko tego, co wiemy na pewno:
    1. Zdjęcie zostało zrobione w Polsce. Przypuszczalnie w latach 80-90 z ewentualnym hakiem w obydwie strony.
    2. Linia zelektryfikowana, w oddali majaczą jakieś bloki, stoi jakaś jednostka EN57, co sugeruje węzeł lub większą stację. Dodatkowo malatura EN57 sugeruje jednolity kolor (przypuszczalnie pomarańczowy)
    3. Okoliczności przyrody sugerują okres pomiędzy późną wiosną (kwiecień) a wczesną jesienią (październik). Niestety, zdjęcie jest czarno-białe, co ewentualnie pozwala nam się domyślać ewentualnej kolorystyki listowia.
    4. Wykolejone cysterny przewoziły substancje toksyczne/łatwopalne i przypuszczalną przyczyną wykolejenia się wyżej wymienionych było zderzenie z innym pociągiem towarowym.
    5. Według przedmówców nie jest to Białystok (choć wszystkie znaki na to mogłyby wskazywać).

    Pytanie gdzie i kiedy w podanym zakresie czasu i okoliczności miały miejsce podobne wypadki, lub czy jest jakiś szczegół na zdjęciu pozwalający uściślić choćby ramy czasowe poszukiwań?
    Odpowiedz»
  • #21 Bartosz (2018-10-02 11:39:18)
    Po typie trakcji można zaryzykować, że to Wiedenka. Może okolice Pruszkowa lub Radomska? Odpowiedz»
  • #22 (odp. na #20) Mateusz Kiszka (2018-10-02 16:20:53)
    Żaden Białystok!!!Widoczne bramki trakcyjne stosowano do roku 1968 albo 1967, więc lokalizacji należy szukać na liniach zelektryfikowanych przed 1969 r. Do tych linii należy zaliczyć Warszawa - Katowice - Zebrzydowice, Warszawa - Poznań, Katowice - Kraków - Medyka, ew. Katowice - Kielce, Wrocław - Katowice, Wrocław - Jelenia Góra, węglowa trasa Śląsk - Bydgoszcz, węzeł Łódź z odejściami do Łowicza, Koluszek i Zduńskiej Woli. Odpowiedz»
  • #23 Damian Stupień (2018-10-22 16:20:43)
    Ponawiam sugestię, a nuż ktoś w końcu zauważy ... A nie jest to czasem węglówka w okolicach Radzionkowa ? Odpowiedz»
  • #24 (odp. na #22) Stanisław Stanisław (2018-10-24 20:44:55)
    Nie przesadzajmy, takie bramki to przetrwały o wiele dłużnej, niż do 1967 czy 1968, kluczowy jest tu EN57, moim zdaniem kompletnie nie pasuje do lat 60-tych. Lata 1970-te (późne) albo i bardziej prawdopodobne 1980-te lub nawet 1990-te (skoro książka do PO jest z lat 80' lub 90-tych). Jeżeli malowanie nie jest żółto-niebieskie, a to trudno jednoznacznie stwierdzić, były by to na pewno lata 1990-te. Wypowiedzieć musieli by się eksperci od EN57, w dwóch zasadniczych spawach: Po pierwsze od kiedy EN57 dostały górny reflektor oraz po drugie, kiedy dostały dwa małe zgarniacze na czole pudła, bo według mnie w latach 60-tych jeszcze ich nie miały, np. tu https://www.skm.pkp.… są zdjęcia EN57 - pierwszego na SKM-ce, przybyłego na stację Gdynia Gł. osobowa we wrześniu 1969 i widać że brak jeszcze górnego reflektora i dwóch małych zgarniaczy, a nr inwentarzowy tego EN57, jak się nie mylę, to ponad 700 (725?). Tak więc na pewno nie Białystok, okres na 99% maj - wrzesień, a lata prawdopodobnie 1980-te (uśredniając, lub 70-te / 90-te). Tak więc kluczowe pytanie do szanownego grona miłośników kolei: kiedy EN57 zaczęły otrzymywać górne reflektory i dwa, małe zgarniacze?. Nie chcę skłamać, ale coś kojarzę, że dopiero w II połowie lat 70-tych lub nawet na początku lat 80-tych (ale może pierwsze EN57 z górnym reflektorem i dwoma, małymi zgarniaczami były już wcześniej ?). Na pewno zawęziło by to lata, w jakich mogło być zrobione zdjęcie. A czy to węglówka w okolicach Radzionkowa ? Nie wiem, tym niemniej patrząc na obecny wygląd torowiska w Radzionkowie (na widoku satelitarnym 3D w Google Maps), w miejscu gdzie leży tyle torów, trudno doszukać się podobnego widoku jak na zdjęciu po prawej (podobnie wyglądających domków), zarówno po prawej jak i po lewej stronie stacji (na mapie Google). Choć wiadomo, że powyższe zdjęcie zrobiono w innej epoce i obecnie teren ten może wyglądać zupełnie inaczej. Odpowiedz»
  • #25 (odp. na #24) Mateusz Kiszka (2018-10-25 14:23:48)
    Ja wskazuję na trop a konkretnie na linie ktr zostały zelwrktyfikowane starymi bramami stosowanymi przed 1969., a nie fotkę, która powstała znacznie później, racja kible bez górnych lamp były wyposażone w nie dopiero w latach 70. Odpowiedz»
  • #26 Stanisław Stanisław (2018-10-25 19:50:15)
    W nawiązaniu do mojego poprzedniego wpisu zamieszczam link https://cyfrowa.stac… gdzie jest zdjęcie z 1971 r. jednostki EN57-610 (w służbie od 1966), jeszcze bez górnego reflektora i dwóch małych zgarniaczy. A na tym zdjęciu http://forum.modelar… jest EN57-784 w latach 70-tych (weszła do służby w 1970). W sieci mało jest zdjęć EN57 z lat 70-tych, nieco więcej z I połowy lat 80-tych, gdzie są już górny reflektor i dolne zgarniacze (np. z 1985 tu http://forum.modelar… czy 1983 - ale jeszcze z dużym pojedynczym zgarniaczem np. tu http://forum.modelar… Ale pozostaje kwestią otwartą od kiedy na jednostkach tych wprowadzono górny reflektor i dwa, małe, dolne zgarniacze. Natomiast co do niezidentyfikowanego zdjęcia przewodniego, bezwzględnie wykluczył bym lata 60-te, bo wówczas jednostki EN57 wyglądały tak http://forum.modelar… Odpowiedz»
  • #27 (odp. na #23) Mateusz Kiszka (2018-10-25 22:23:49)
    Radzionków zelektryfikowano w 1974, gdy nie stosowano już bramek na focie. Ponadto, nie wiem czy ktoś nie zwrócił uwagi na trakcje w tle. Są to nieskompensowane wysiegi stosowane do ok 1965 r. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Zdjęcia nieprzypisane

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...