OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Zdjęcia nieprzypisane

Galeria
Data: 1916-10-30
Autor: nieznany
Przesłał: Fotopolska.eu
Napisz e-mail
http://fotopolska.eu/782693,foto.html?o=b6556
Zamieszczono: 2016-05-05

Galeria użytkownika

Prawdopodobnie gdzieś na terenie Polski.

Licencja: Materiały urzędowe i archiwalne (prawa wygasły) [?]

Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 3863
: 18

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #9 walter99 (2017-10-17 15:15:37)
    Data zdjęcia jest bardzo wątpliwa. W tamtym okresie jeszcze nie nie robiono takich zdjęć lotniczych. Wg. mnie jest to najwcześniej okres międzywojenny, ale bliżej wojny lub wojna. Odpowiedz»
  • #10 Michał Kłosowski (2017-10-17 16:13:05)
    "Podbijam" zapytanie poprzednika + co oznaczają te "wskaźniki" odbite na błonie kliszy w dolnym narożniku? Odpowiedz»
  • #11 (odp. na #10) janusz nowaczewski (2017-10-17 18:54:18)
    Dawno temu ,na jakimś forum wyczytałem że są to oznaczenia czasu wykonania zdjęcia (godz. i min.). Poszperałem trochę w sieci i myślę że zdjęcie nie zostało zrobione przez niemiecki samolot .Oni mieli inne znaczniki ,umieszczone były po lewej str. zdjęcia u góry i na dole (w zależności od rodzaju kamer) i były o wiele dokładniejsze ,bo zawierały dokładną datę,godzinę ,kierunek nalotu a bywało że i stopień i nazwisko pilota.
    Po długości cienia ,widać że fotę wykonano wcześnie rano lub późnym popołudniem ,brak liści na drzewach sugeruje że była to wczesna wiosna albo późna jesień ,chociaż mogła być i zima, w każdym razie dzień był krótszy.
    Odpowiedz»
  • #12 Michał Kłosowski (2017-10-17 21:32:30)
    Tak też właśnie podejrzewałem, że jest to jakiś analogiczny wyznacznik pory/pułapu wykonania fotografii. Dla takiego efektu gdzieś w świetle obiektywu musiały być zainstalowane zegary mechaniczne, które "odbijały" swoje lico na błonie. Zaiste ciekawa sprawa! Odpowiedz»
  • #13 ZenobeK (2018-01-18 21:41:48)
    >> Po długości cienia ,widać że fotę wykonano wcześnie

    Nie sądzę żeby to było oświetlenie słoneczne. Wg mnie obiekt jest oświetlony sztucznie jakąś racą flarą lub czymś podobnym.....
    Odpowiedz»
  • #14 (odp. na #13) janusz nowaczewski (2018-01-20 13:39:45)
    Nie jestem fachowcem od światła i optyki ,ale zakładając że most jest sztucznie oświetlony ,czy to flarą ,czy jakimś innym źródłem światła ,to według mnie cienie powinny rozchodzić się promieniście. Ale może jestem w błędzie... Odpowiedz»
  • #15 ZenobeK (2018-01-20 15:21:46)
    Ja też nie jestem specjalistą. Ale opisywane zjawisko ma tu miejsce. Porównaj kąty cieni pierwszego i drugiego fileru (od prawej) w stosunku do równoległych brzegów rzeki. Gdyby było to oświetlenie słoneczne kąty pomiędzy cieniami filarów a brzegiem byłyby identyczne. A nie są. Przynajmniej ja to tak widzę. Poza tym różnica w jasności górnej i dolnej części zdjęcia.... Dół zdjęcia ewidentnie prześwietlony a na górze brak szczegółów w cieniach. Przy świetle słonecznym takie zjawisko nie ma prawa bytu.... No chyba, że uszkodzony jest materiał światłoczuły... (nic na to nie wskazuje.) Poza tym cienie są za ostre jak na poranne/wieczorne oświetlenie. Ostre cienie występują w południe. Słońce nisko nad horyzontem nie wywoła aż tak dużych kontrastów jak tutaj. Nawet gdyby zastosowano bardzo kontrastowy materiał światłoczuły.
    Tylko czy te luźne uwagi pomogę zidentyfikować obiekt na zdjęcie?
    Odpowiedz»
  • #16 roman paul poznań (2018-01-20 20:52:24)
    Zgadzam się, że nie może to być rok 1916 a raczej 1936 i wg mojego rozeznania może to być most na terenach wschodnich Polski przedwojennej, czyli na Kresach ale gdzie? Odpowiedz»
  • #17 Qboll (2018-03-14 08:22:44)
    Te "znaki nawigacyjne" to słupy teletechniczne lub energetyczne. Most kratownicowy z jazdą dołem. Kratownica o przekroju skrzynkowym z krzyżulcami krzyżującymi się w środku przekroju. Raczej nie jest to niemiecka konstrukcja. Prawdopodobnie proste, typowe, systemowe przęsło pełnonośne, o z góry zaplanowanej długości. Taki prefabrykat do zastosowania na dowolnej linii, do którego dobudowuje się filary. Tak to przynajmniej wygląda, nie wiem czy były przed wojną takie systemy.
    Światło może być słoneczne. Cienie są równoległe, a poświata na dole i cień na górze zdjęcia mogą wynikać z flary na soczewce obiektywu. Cienie wszystkich słupów elen są tak samo intensywne.
    Odpowiedz»
  • #18 (odp. na #17) octanq (2018-03-14 16:43:26)
    No tak, oczywiście, przecież te słupy są w ciągu linii kablowej (napowietrznej). Aczkolwiek 2 słupy przed i za mostem są specyficzne. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Zdjęcia nieprzypisane

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...