OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Zdjęcia nieprzypisane

Galeria
Data: przed 1990
Autor: nieznany Napisz e-mail ; http://bit.ly/2qXBmpc
Zamieszczono: 2017-05-31

Galeria użytkownika

Fotka pochodząca z książki do nauczania o przysposobieniu obronnym (PO). Może ktoś rozpozna miejsce?

Licencja: Materiały urzędowe i archiwalne (prawa wygasły) [?]

Tagi: tabor, wydarzenia i ludzie, szlak (trasa), wydarzenia i ludzie.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 1894
: 6

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 do re mi (2017-05-31 21:52:25)
    https://pl.wikipedia…

    Pasowało by to. A, że w podręcznikach mało kto sprawdza, czy pociąg się wykoleił, czy zderzył z innym... Grunt, żeby podpis do zdjęcia pasował ;)
    Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) octanq (2017-06-04 12:45:46)
    Nie jestem stamtąd i może nie znam szczegółów, ale w miejscu opisanym w tej wikipedii "w okolicach ulicy Jagienki (wzdłuż ulicy Poleskiej)" nie ma i nie było sieci trakcyjnej? Odpowiedz»
  • #3 Stanisław1972 (2017-08-26 21:54:02)
    Mój przedmówca ma rację. Wypadek opisany w Wikipedii - podany przez pierwszego z komentujących - zdarzył się na niezelektryfikowanej linii (prowadzącej od stacji Zubki Białostockie do Białegostoku), tuż przed zbliżeniem się torów szlakowych tej linii z torami linii zelektryfikowanej prowadzącej ze stacji Białystok w kierunku Sokółki (i dalej Kuźnicy Białostockiej). W Wikipedii jest zresztą zdjęcie z wypadku gdzie wyraźnie widać brak słupów trakcyjnych i sieci. Tak więc zdjęcie na pewno nie pasuje do wypadku kolejowego wskazanego w Wikipedii przez pierwszego z komentujących. Zresztą są dostępne zdjęcia z omawianego wypadku np. tu http://podlaskie.reg… gdzie wyraźnie widać, że linia była niezelektryfikowana. Myślę, że pierwszy z komentujących pomylił artykuły w Wikipedii bo zdjęcie pasuje do wypadku w Białymstoku ale w roku 2010 https://pl.wikipedia… gdzie faktycznie uległy zderzeniu dwa pociągi (tak jak jest w podpisie pod zdjęciem). W wyniku zderzenia doszło m.in. do pożaru cystern. Według mnie (ale mogę się mylić) na zdjęciu zaprezentowanym w książce do PO widać na dalszym planie jedną ze spalonych cystern. Widoczny również na zdjęciu EZT serii EN57 (po lewej) ma malowanie stanowczo nie pasujące do lat 1980-tych, kiedy jednostki te jeździły w charakterystycznym żółto-niebieskim malowaniu (szeroki żółty pas od poziomu dachu do dolnej linii okien). Według mnie na zdjęciu jednostka ma typowe, całościowe malowanie pomarańczowe, rozpowszechnione zwłaszcza w latach 2000-nych, w tym na pewno stosowane jeszcze w 2010 r. Odpowiedz»
  • #4 Stanisław1972 (2017-08-26 23:27:50)
    ...muszę jednak przyznać, że niezidentyfikowane zdjęcie z książki do PO raczej na pewno nie przedstawia wypadków w Białymstoku. Zaabsorbowany infrastrukturą kolejową, typami wagonów itd. nie zwróciłem uwagi na jeden, ale jakże ważny fakt (!). Przez ostatnie kilkadziesiąt minut oglądając w internecie zdjęcia z obu wypadków uświadomiłem sobie, że "okoliczności przyrody" nie pasują zarówno do 9 marca jak i 8 listopada (dni w których zdarzyły się opisane w podanych linkach do Wikipedii wypadki w Białymstoku). Na dostępnych w internecie zdjęciach wyraźnie widać, że drzewa pozbawione są liści (zarówno 9 marca 1989 jak i 8 listopada 2010). Tymczasem na zdjęciu z książki do PO przyroda jest w rozkwicie i korony drzew są pełne liści... tak więc wypadek przedstawiony na zdjęciu zdarzył się prawdopodobnie w okresie maj - wrzesień... Pojawiło się zatem więcej pytań niż odpowiedzi. Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #4) Damian Stupień (2017-08-27 16:12:52)
    Książka pochodziła z lat 80/90tych także na 100% nie jest to z katastrofy w Białymstoku. Odpowiedz»
  • #6 Jacek Bielanski (2017-08-28 12:20:52)
    Bramka trakcyjna pochodzi z lat 60,70tych wiec nie wymyslajcie nowych bajek, Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Zdjęcia nieprzypisane

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...