OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Zdjęcia nieprzypisane

Galeria
Data: przed 1945 (???)
Autor: nieznany
Przesłał: Maciej Knychała
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2017-04-22

Galeria użytkownika

Zdjęcie zostało wykonane prawdopodobnie w Wielkopolsce (być może w Rogoźnie) przed 1945 r.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: wydarzenia i ludzie; tabor.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 1704
: 14

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #5 Marek Potocki (2017-04-24 09:43:55)
    Z tyłu wygląda jakby wystawał kawałek (a właściwie czubek) wystającej nad linię dachu ściany budynku. Zapewne ma to jakąś nazwę architektoniczną, ale niestety jej nie znam. Odpowiedz»
  • #6 Maciej (2017-04-24 11:19:24)
    Udało mi się znaleźć podobny hydrant (link poniżej).
    http://lissa.blox.pl…
    Odpowiedz»
  • #7 (odp. na #5) wasiukibic (2017-04-24 18:06:15)
    Zapewne fajermurek lub ścianka attykowa Marku. Odpowiedz»
  • #8 (odp. na #6) do re mi (2017-04-24 20:15:09)
    Hmmm Leśnica, Pracze... A może to Wrocław? ;) Odpowiedz»
  • #9 et21 (2017-04-24 21:24:24)
    W Leśnicy ani na Praczach nie było druta. Strzeliłbym, że Świebodzki. Odpowiedz»
  • #10 (odp. na #9) do re mi (2017-04-24 22:06:04)
    Hmmm może nie na samym dworcu, a na torach odstawczych, tudzież bocznicy, ale Świebodzki by nawet pasował... Odpowiedz»
  • #11 Piottr (2017-05-08 11:47:57)
    Zwróćcie uwagę jeszcze na jeden szczegół - parowóz z tyłu nie ma elektrycznego oświetlenia, tylko zdjęte lampy naftowe. To powinno ułatwić datowanie.

    No i elewacja tego budynku za parowozami też jest bardzo charakterystyczna. Pierwsze skojarzenie - Łódź Fabryczna, ale jak się przyjrzeć kształtowi, to jednak nie, kształt jest zupełnie inny.
    Domniemany słup trakcyjny może być latarnią. Słupy trakcyjne na Świebodzkim są innej konstrukcji i dworzec nie ma takiej attyki.
    Odpowiedz»
  • #12 (odp. na #5) octanq (2017-05-08 20:08:54)
    Chciałem zauważyć, że czubki są dwa, jak nie trzy, a przed jednym jest zegar dworcowy na ścianie budynku. Odpowiedz»
  • #13 Marek Potocki (2017-05-08 20:30:16)
    Mnie jeszcze zastanawia to charakterystyczne ażurowe "nadkole". Pytanie czy to produkcja seryjna, czy inwencja jakiegoś warsztatu. Odpowiedz»
  • #14 (odp. na #13) Piottr (2017-05-22 12:32:37)
    Ażurowe "nadkole" było elementem typowym w parowozach pospiesznych o układzie 2B. Patrz chociażby Pd5. Nawet układ owalnych wycięć się zgadza. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Zdjęcia nieprzypisane

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...