OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Zdjęcia nieprzypisane

Galeria
Data: pomiędzy 1940-06 a 1942
Autor: nieznany Napisz e-mail ; http://fotopolska.eu/514192,foto.html
Zamieszczono: 2016-09-21

Galeria użytkownika

Niemiecki pociąg na prowizorycznie zreperowanym moście.

Licencja: Materiały urzędowe i archiwalne (prawa wygasły) [?]

Tagi:

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 2181
: 4

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 sammael (2016-11-21 20:48:58)
    na pewno jestem pewien że to są tereny Galicji a na fotce jest parowóz TW1 Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Marek Potocki (2016-11-21 21:00:15)
    Linia do tego była dwutorowa. Odpowiedz»
  • #3 Stanisław1972 (2017-02-22 21:29:12)
    Na pewno nie 1939 ale okres po czerwcu 1940. Przypuszczam, że może to być wiosna 1941, wówczas Niemcy przerzucali na Bałkany jednostki pancerne wyposażone m.in. w widoczny na zdjęciu, zdobyty już po kampanii francuskiej 1940 roku czołg Somua S-35. Po kapitulacji Francji Niemcy przejęli ponad 300 czołgów tego typu z czego co najmniej 297 włączyli w skład Wehrmachtu lub Waffen-SS [jako PzKpfw 35-S 739(f)]. Zdobyczne czołgi Niemcy użyli bojowo przede wszystkim na Bałkanach (kwiecień-maj 1941), w początkowej fazie operacji Barbarossa (atak na Związek radziecki) w czerwcu 1941 oraz w późniejszych latach tylko jako sprzęt 2-liniowy, głównie w działaniach przeciwpartyzanckich na terenie okupowanej Europy. Forma krzyża rozpoznawczego wymalowana na lokomotywie i czołgu może wskazywać rok 1941. Odpowiedz»
  • #4 Jan Gawlik (2017-12-28 11:39:16)
    Wygląda jak pociąg pancerny (improwizowany). Konstrukcja na tendrze wygląda jak antena ramowa. Sądząc po zwalonym przęśle, to tory biegły na kratownicy. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Zdjęcia nieprzypisane

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...