OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Zdjęcia nieprzypisane

Galeria
Data: 1916-10-30
Autor: nieznany Napisz e-mail ; http://fotopolska.eu/782693,foto.html?o=b6556
Zamieszczono: 2016-05-05

Galeria użytkownika

Prawdopodobnie gdzieś na terenie Polski.

Licencja: Materiały urzędowe i archiwalne (prawa wygasły) [?]

Tagi:

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 3300
: 16

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Tomek "Gdynia" (2016-08-02 11:27:17)
    rzeka dość wąska zaokrąglone przyczółki to może będzie ta lokalizacja ??
    https://www.google.p…
    od Sandomierza w górę Wisły
    Odpowiedz»
  • #2 do re mi (2016-08-02 17:38:05)
    Jeden szczegół - kratownica na zdjęciu powyżej jest pod torami (tak, jak np. w Nowej Rudzie), w lokacji jest nad torami. Ale z kolei przez lata mogło to się zmienić ;) Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) Marek Potocki (2016-08-02 19:19:42)
    Nie sądzę, żaby aż tak. To by w tym przypadku wymagało różnej wysokości przyczółków i filarów. Nie sądzę, żeby aż tak zmodyfikowano konstrukcję. Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) adamo774 (2016-08-02 21:45:32)
    Ten most jest bardzo podobny do przedwojennego mostu kolejowego w Grodnie na rz. Niemen. Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #4) Marek Potocki (2016-08-02 22:57:34)
    Fakt, ale ten w Grodnie dużo krótszy był. Odpowiedz»
  • #6 Jarek (2017-05-30 15:39:10)
    Nie jest to most na Narwi w Starym Orzechowie? Tylko data się nie zgadza. Skąd wiadomo, że to 1916? Odpowiedz»
  • #7 (odp. na #6) Marek Potocki (2017-05-30 21:40:00)
    Taką datę mamy z jakiegoś opisu zdjęcia. Ale nie wydaje mi się, żeby to była Narew. Za wąska jest. Odpowiedz»
  • #8 octanq (2017-05-31 11:20:25)
    1. Pytanie do znawców lotnictwa wojskowego: Co oznaczają te 2 wskaźniki w lewym dolnym rogu zdjęcia?
    2. Pytanie do znawców nawigacji wodnej: Do czego służą 2 znaki nawigacyjne pomiędzy pierwszym a drugim od lewej filarem mostu?
    3. Pytanie do znawców młynów wodnych: Czy budynki w prawym dolnym rogu to młyny wodne?
    Odpowiedz»
  • #9 walter99 (2017-10-17 15:15:37)
    Data zdjęcia jest bardzo wątpliwa. W tamtym okresie jeszcze nie nie robiono takich zdjęć lotniczych. Wg. mnie jest to najwcześniej okres międzywojenny, ale bliżej wojny lub wojna. Odpowiedz»
  • #10 Michał Kłosowski (2017-10-17 16:13:05)
    "Podbijam" zapytanie poprzednika + co oznaczają te "wskaźniki" odbite na błonie kliszy w dolnym narożniku? Odpowiedz»
  • #11 (odp. na #10) janusz nowaczewski (2017-10-17 18:54:18)
    Dawno temu ,na jakimś forum wyczytałem że są to oznaczenia czasu wykonania zdjęcia (godz. i min.). Poszperałem trochę w sieci i myślę że zdjęcie nie zostało zrobione przez niemiecki samolot .Oni mieli inne znaczniki ,umieszczone były po lewej str. zdjęcia u góry i na dole (w zależności od rodzaju kamer) i były o wiele dokładniejsze ,bo zawierały dokładną datę,godzinę ,kierunek nalotu a bywało że i stopień i nazwisko pilota.
    Po długości cienia ,widać że fotę wykonano wcześnie rano lub późnym popołudniem ,brak liści na drzewach sugeruje że była to wczesna wiosna albo późna jesień ,chociaż mogła być i zima, w każdym razie dzień był krótszy.
    Odpowiedz»
  • #12 Michał Kłosowski (2017-10-17 21:32:30)
    Tak też właśnie podejrzewałem, że jest to jakiś analogiczny wyznacznik pory/pułapu wykonania fotografii. Dla takiego efektu gdzieś w świetle obiektywu musiały być zainstalowane zegary mechaniczne, które "odbijały" swoje lico na błonie. Zaiste ciekawa sprawa! Odpowiedz»
  • #13 ZenobeK (2018-01-18 21:41:48)
    >> Po długości cienia ,widać że fotę wykonano wcześnie

    Nie sądzę żeby to było oświetlenie słoneczne. Wg mnie obiekt jest oświetlony sztucznie jakąś racą flarą lub czymś podobnym.....
    Odpowiedz»
  • #14 (odp. na #13) janusz nowaczewski (2018-01-20 13:39:45)
    Nie jestem fachowcem od światła i optyki ,ale zakładając że most jest sztucznie oświetlony ,czy to flarą ,czy jakimś innym źródłem światła ,to według mnie cienie powinny rozchodzić się promieniście. Ale może jestem w błędzie... Odpowiedz»
  • #15 ZenobeK (2018-01-20 15:21:46)
    Ja też nie jestem specjalistą. Ale opisywane zjawisko ma tu miejsce. Porównaj kąty cieni pierwszego i drugiego fileru (od prawej) w stosunku do równoległych brzegów rzeki. Gdyby było to oświetlenie słoneczne kąty pomiędzy cieniami filarów a brzegiem byłyby identyczne. A nie są. Przynajmniej ja to tak widzę. Poza tym różnica w jasności górnej i dolnej części zdjęcia.... Dół zdjęcia ewidentnie prześwietlony a na górze brak szczegółów w cieniach. Przy świetle słonecznym takie zjawisko nie ma prawa bytu.... No chyba, że uszkodzony jest materiał światłoczuły... (nic na to nie wskazuje.) Poza tym cienie są za ostre jak na poranne/wieczorne oświetlenie. Ostre cienie występują w południe. Słońce nisko nad horyzontem nie wywoła aż tak dużych kontrastów jak tutaj. Nawet gdyby zastosowano bardzo kontrastowy materiał światłoczuły.
    Tylko czy te luźne uwagi pomogę zidentyfikować obiekt na zdjęcie?
    Odpowiedz»
  • #16 roman paul poznań (2018-01-20 20:52:24)
    Zgadzam się, że nie może to być rok 1916 a raczej 1936 i wg mojego rozeznania może to być most na terenach wschodnich Polski przedwojennej, czyli na Kresach ale gdzie? Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Stacja kolejowa Zdjęcia nieprzypisane

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...